Beantwoord

Boeking terugvorderen

Hoe werkt dat eigenlijk , zonder te storneren ?
icon

Beste antwoord door Dennis 8 januari 2015, 16:53

Hoi Jenesaisquoi,

Ah, daar wordt het duidelijker van :). Binnen Mijn SNS heb je 56 dagen de tijd om een automatische incasso terug te boeken naar je rekening. Kun je het bedrag niet meer terugboeken? Dan kun je de incasso laten terugvragen via het formulier Navragen. We nemen dan contact op met de bank van de begunstigde en vragen het bedrag voor je terug. Houd er wel rekening mee dat de ontvanger kan weigeren om het geld terug te boeken. Tip: blijft een incassant onterecht geld van je rekening afschrijven? Blokkeer deze dan. Meer informatie over het terugboeken van een incasso vind je hier.

Bekijk origineel

28 Reacties

jenesaisquoi schreef:

Hoe wertk dat eigenlijk , zonder te storneren ?

Wat bedoel je precies te vragen?
Hoi Jenesaisquoi,

Welkom op SNS Community, leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Wat bedoel je precies met een boeking terugvorderen zonder te storneren? Als je iets concreter wilt zijn, help ik je graag verder :).
Een overboeking of een incasso ( na de termijn van 56 dagen ) terughalen ...
Hoi Jenesaisquoi,

Ah, daar wordt het duidelijker van :). Binnen Mijn SNS heb je 56 dagen de tijd om een automatische incasso terug te boeken naar je rekening. Kun je het bedrag niet meer terugboeken? Dan kun je de incasso laten terugvragen via het formulier Navragen. We nemen dan contact op met de bank van de begunstigde en vragen het bedrag voor je terug. Houd er wel rekening mee dat de ontvanger kan weigeren om het geld terug te boeken. Tip: blijft een incassant onterecht geld van je rekening afschrijven? Blokkeer deze dan. Meer informatie over het terugboeken van een incasso vind je hier.
hoe kann ik een afschrijving van de overheid terug storneren
sam limaheluw schreef:

hoe kann ik een afschrijving van de overheid terug storneren

Het ligt er aan om wat voor incasso het gaat. Een afschrijving kan alleen worden teruggeboekt als om een niet-eenmalige incasso gaat en het moet ook niet om een incasso van het CJIB gaan. Het storneren kan gebeuren binnen 56 dagen.
Ga hiervoor naar incasso overzicht en dan naar uitgevoerde incasso's. Je incasso zou hier in de lijst moeten staan. Als je op het driehoekje rechts klikt kun je voor terugboeken kiezen.
Als je nog vragen hebt horen wij het graag.
Hoi Sam Limaheluw,

Leuk dat je je eerste vraag stelt op SNS Community. Welkom! :)

Eva heeft je al van een uitgebreid antwoord voorzien. Het is niet mogelijk om een overheidsvordering te storneren. Weet je zo voldoende?

Ik hoop je vaker te zien op de community. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.
Olaf schreef:

Eva heeft je al van een uitgebreid antwoord voorzien. Het is niet mogelijk om een overheidsvordering te storneren. Weet je zo voldoende?

Dit klopt niet helemaal. Het ligt er aan wat er met overheid bedoeld wordt. Als je bijvoorbeeld je gemeentebelasting automatisch in termijnen betaald dan kan dat wel gestorneerd worden.
Ook rekeningen van Waternet kunnen zonder problemen worden gestorneerd
Hoi Eva,

Een overheidsincasso kun je niet weigeren als dit een vordering is. De overheid kan dan zonder jouw toestemming het bedrag van je rekening afschrijven. Dit gebeurt alleen bij een achterstand; het is dan geen normale incasso meer, maar een vordering. Als je maandelijks een bedrag aan het waterschap betaalt via een automatische incasso, dan kun je dit bedrag storneren. De Belastingdienst, het CJIB, Gemeenten en Waterschappen gebruiken de vordering.
Ik wil niet lastig doen maar ik heb vorig jaar de financiën van mijn overleden zus geregeld en toen heb ik zowel de gemeentebelasting als de waterschappen gestorneerd. Als ik nu in de lijst kijk dan zie ik zowel de gemeentebelasting als de waterschappen als een te storneren entry staan. De gemeentebelasting is er vandaag af gegaan en is te storneren tot 22-4
De gewone incasso kun je inderdaad storneren. Als er een achterstand is, dan wordt het bedrag gevorderd. Deze vordering kun je niet storneren. Dat er een achterstand is, is in dit geval dus essentieel.
Dennis schreef:

Hoi Jenesaisquoi,

Welkom op SNS Community, leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Wat bedoel je precies met een boeking terugvorderen zonder te storneren? Als je iets concreter wilt zijn, help ik je graag verder :).

Hi jwhwehrens,

Allereerst welkom op de community :) Je hebt een bericht van Dennis gequoot. Wil je een vraag stellen?

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Hallo,

Ik heb net gezien dat ik binnen 5 dagen hetzelfde maandbedrag naar de belastingdienst heb overgemaakt en zou die van vandaag graag ongedaan willen maken. Kan dit?
marsyl schreef:

Hallo,
Ik heb net gezien dat ik binnen 5 dagen hetzelfde maandbedrag naar de belastingdienst heb overgemaakt en zou die van vandaag graag ongedaan willen maken. Kan dit?

Hallo Marsyl,

Leuk om je te mogen verwelkomen op de community :) Een bedrag dat je zelf overboekt, kunnen we niet terughalen. Ik raad je aan om de Belastingdienst te vragen . om het bedrag terug te boeken. Hopelijk krijg je het bedrag snel terug.

Tot snel op de community. Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.
Goedeavond,

Kan ik een geldbedrag terughalen wat ik overgemaakt heb?

grt,

rob
Hoi Robert01,

Leuk om je terug te zien op de community. Zoals Tibor in zijn reactie aangeeft, kun je dit niet terughalen. Ken je de ontvanger? Dan vraag je of deze het bedrag terugboekt. Hopelijk is het snel geregeld.
Is het mogelijk dat wanneer je geld hebt overgemaakt aan iemand, je dit terug kan laten storten. Het gaat niet om een automatische incasso, maar een bedrag die je zelf hebt overgemaakt.
Hoi ADA,

Welkom op de community. Zoals in dit topic wordt aangegeven, is het niet mogelijk om een betaling die je zelf hebt uitgevoerd terug te boeken. Je kunt het beste contact opnemen met de ontvanger en vragen of die het terugstort.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Kan ik een betaling terug vorderen???
Catharina43 schreef:

Hallo Catharina43 dit is hier al meerdere keren gezegd hierboven. Je kan bij een foutieve overboeking contact openemen met de ontvanger als je deze kent. Zie ook de rest van de vragen in dit topic.
Catharina43 schreef:

Hoi Catharina,

Welkom op de SNS Community. Is er een automatische incasso van je rekening afgeschreven? Dit bedrag boek je terug in Mijn SNS of de mobiele app als je het er niet mee eens bent. Zoals Sjaakie aangeeft, kun je een bedrag dat je zelf hebt overgemaakt niet terugboeken. Neem hiervoor contact op met de begunstigde en vraag of deze het terugboekt.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.
Ben opgelicht door niet bestaande webwinkel heb het zelf over gemaakt de gegevens die ik heb zijn RDG Webdesign NL10KNAB0256371695 en omschrijving 474 het gaat om een bedrag van 13,50 euro kan ik dit nog op een of andere manier terugvorderen.
Ik zo sowieso aangifte doen want dit is een bekende oplichter.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=175341
Verder kun je kijken of je in aanmerking komt voor aankoopverzekering:
https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/sns-betalen-betaalrekening/aankoopverzekering-sns-betalen.html
Succes!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P