SNS

Beantwoord

'boeterente te vroeg afgeschreven'

• 1 januari 2016
  • 5 Reacties
  • 528 Keer bekeken

In december overleg gehad over het aanpassen van de hypotheek. Ik moest een forse boeterente betalen i.v.m. een gunstigere rente en vroeg of ik dat voor 1 januari kon betalen. Dat kon niet en op mijn vraag wanneer dan wel werd geantwoord dat ik daar een melding van zou krijgen, zodat ik voor voldoende saldo kon zorgen. Dat zou pas eind januari zijn. Vannacht kreeg ik een melding dat ik rood zou staan. Ik dacht dat ik gehackt was en heb meteen alles gecontroleerd. Nu blijkt alsnog en dan ook nog op 1 januari, zonder voorafgaande melding, de boete met de nieuwe rente (vermoed ik) is afgeschreven. Ik wil uiteraard dat dit onmiddellijk ongedaan wordt gemaakt en ik eis genoegdoening voor deze blunder Zit ik hier op 1 januari allerlei moeite te doen om de bank te bereiken. Onmogelijk dus, behalve op deze wijze en via een klachtenformulier. Dit is weer niet klantvriendelijk van SNS.
Gebeurt dit vaker zonder voorafgaande melding?
icon

Beste antwoord door Irene 4 januari 2016, 11:19

Hoi A. Kuppen,

Dat is een nare verrassing op nieuwjaarsdag. De boeterente bij vroegtijdige renteverlenging of rentemiddeling wordt altijd tegelijkertijd geïncasseerd met het nieuwe rentebedrag. Als jouw rente per 1 december is gewijzigd, dan wordt er op 1 januari automatisch geïncasseerd. Deze uitleg konden we je op nieuwjaarsdag niet bieden, omdat SNS gesloten was. Je geeft aan dat je het klachtenformulier hebt gevonden. Heb je een klacht hierover ingediend?
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi A. Kuppen,

Dat is een nare verrassing op nieuwjaarsdag. De boeterente bij vroegtijdige renteverlenging of rentemiddeling wordt altijd tegelijkertijd geïncasseerd met het nieuwe rentebedrag. Als jouw rente per 1 december is gewijzigd, dan wordt er op 1 januari automatisch geïncasseerd. Deze uitleg konden we je op nieuwjaarsdag niet bieden, omdat SNS gesloten was. Je geeft aan dat je het klachtenformulier hebt gevonden. Heb je een klacht hierover ingediend?
Een mooi antwoord en begrijpelijk, maar ik mis 1 belangrijk gegeven. Ik had een afspraak dat ik een melding zou krijgen en dat het bovendien niet eerder dan eind januari zou worden afgeschreven. Ik heb inmiddels telefonisch (op 2 januari) en ook via de mail (vandaag) excuses van de bank ontvangen. Laat onverlet dat ik mij wezenloos ben geschrokken op 1 januari.
Een mooi antwoord en begrijpelijk, maar ik mis 1 belangrijk gegeven. Ik had een afspraak dat ik een melding zou krijgen en dat het bovendien niet eerder dan eind januari zou worden afgeschreven. Ik heb inmiddels telefonisch (op 2 januari) en ook via de mail (vandaag) excuses van de bank ontvangen. Laat onverlet dat ik mij wezenloos ben geschrokken op 1 januari.
Het is nooit leuk als er geld wordt afgeschreven, maar al helemaal niet als dat onverwacht gebeurt. Je geeft aan dat je van tevoren een melding zou ontvangen, dus het is heel vreemd dat je dit niet hebt gehad. Ik wil graag uitzoeken waarom dit niet is gebeurd zodat we daar in het vervolg iets aan kunnen doen. Wil je daarom je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Boeterente te vroeg afgeschreven'?
Heb ik inmiddels gedaan.
Badge +1
Dankjewel. We pakken het op.

Reageer