Beantwoord

Buitenlandse overboeking

Waarom betaal ik een minimumbedrag van €5 euro als ik een betalongdoe naar het Verenigd Koninkrijk
Zij zijn ook lid van de EBU dus is deze toeslag te verklaren
Als ik in Euro,s betaal geld die toeslag niet
En niet iedereen maakt gebruik van creditskaart (kosten zijn dan ook van toepassing
Wie helpt mij aan duidelijkheid

MVG Bert
icon

Beste antwoord door Sanne 28 november 2014, 17:46

Betalingen in Euros gaan via het SEPA systeem en zijn vanuit NL voor particulieren meestal kosteloos

Betalingen in andere valuta kosten meestal een bedrag aan transactie kosten.

Het maakt niet uit dat het Verenigd Koningkrijk wel lid is van de EU, het gaat zelfs niet om de eurozone, het gaat om de valuta van de betaling.
Een eurobetaling naar het VK kan dus inderdaad zonder kosten, het overmaken van Engelse ponden, Hongaarse Florinten of Zweedse Kronen kan nog steeds geld kosten..

Bekijk origineel

6 Reacties

Hallo Bert,

Allereerst welkom op SNS Community :-). 

Goed dat je deze vraag stelt. Ik zoek dit graag voor je uit en kom hier zo snel mogelijk op terug.

Hopelijk zien we je vaker op de Community. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Reputatie 1
Betalingen in Euros gaan via het SEPA systeem en zijn vanuit NL voor particulieren meestal kosteloos

Betalingen in andere valuta kosten meestal een bedrag aan transactie kosten.

Het maakt niet uit dat het Verenigd Koningkrijk wel lid is van de EU, het gaat zelfs niet om de eurozone, het gaat om de valuta van de betaling.
Een eurobetaling naar het VK kan dus inderdaad zonder kosten, het overmaken van Engelse ponden, Hongaarse Florinten of Zweedse Kronen kan nog steeds geld kosten..
Hoi Bert,

Het antwoord op je vraag heb ik gevonden op onze website. Betalingen naar landen binnen de Europese Unie zijn gratis, mits ze aan een aantal voorwaarden voldoen. Een van de voorwaarden is dat de betaling in euro's moet zijn. Wanneer je in een andere valuta geld overboekt naar een EU-land, zijn de kosten als volgt: 1‰ van het bedrag met een minimum van € 5 en een maximum van € 50.

Als je hier nog vragen over hebt, help ik je uiteraard graag. :)
Had ook zo,n overboeking gedaan, in ponden, niet meer doen dus..
aan 2 kanten kosten, alles bij elkaar 15 euro, op een bedrag van 140 pond.
Aan de wisselkoers heeft de bank kennelijk niet genoeg, kun je wel in euros betalen, als de ontvanger het in ponden wil omzetten, alweer torenhoge kosten.
Je kan beter een reisje via easy jet of ryanair boeken en brengen, ben je bijna net zo duur uit..
Of dan maar paypal of skrill, staat het er ook gelijk op, banken hebben daar zogenaamd 3 dagen voor nodig.
Een vriendelijke motorclub wordt verboden, banken kunnen ongestraft hun gang gaan..
Goedemorgen @Bankenhetblijvenboeven,

Welkom op de SNS Community, als je het leuk vindt lees je hier meer over ons en kun jezelf eventueel voorstellen. Daarnaast hartelijk dank voor je reactie, ik vind het jammer dat je geen goede ervaring hebt gehad, daarom licht ik geld overboeken naar het buitenland graag toe.

Een Europese overschrijving in euro’s naar een rekeninghouder in een ander SEPA-land kost niks. De bank van de ontvanger kan wel kosten bij de ontvanger in rekening brengen. Geld overboeken naar het buitenland kan inderdaad soms langer duren. Als je euro’s overmaakt naar een rekeninghouder in een SEPA-land dat de euro niet heeft, dan moet de bank van de ontvanger het bedrag omwisselen naar de lokale muntsoort. Bijvoorbeeld als je euro’s overmaakt naar een rekening in het Verenigd Koninkrijk. Het kan daardoor 2 werkdagen extra duren voordat het bedrag op de rekening van de ontvanger staat.

Deze staten in het SEPA-gebied hebben geen euro: Bulgarije, Denemarken, Hongarije, IJsland, Kroatië, Liechtenstein, Noorwegen, Polen, Roemenië, San Marino, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales, Noord-Ierland), Zweden en Zwitserland.

Ik hoop dat mijn uitleg nuttig voor je is, meer informatie over geld overboeken naar het buitenland lees je hier.
Beste @bankenhetblijvenboeven,

Vanochtend heb ik antwoord gegeven op je vraag. Ik merkte dat ik je gebruikersnaam niet als bijzonder vriendelijk ervaar, daarom stel ik voor dat je deze aanpast. Je kunt overigens best een bijnaam gebruiken, misschien is motormuis een vrolijke optie? Het is maar een suggestie, maar bij voorbaat dank voor je medewerking.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)