SNS

Beantwoord

Contactloos betalen, hoe zet je bedrag op kaart

• 22 mei 2015
  • 7 Reacties
  • 904 Keer bekeken

Dag,

De titel zegt het al, hoe zet je je vastgestelde bedrag op de kaart?
Ik vermoed dat dit automatisch gaat?
Maar weet dat niet zeker en zie het antwoord niet zo snel in de online uitleg ervan.

Vast dank voor het antwoord, KandO
icon

Beste antwoord door Tibor 22 mei 2015, 14:46

Hallo Kando,

Ik zie dat je al aardig actief bent; welkom 🙂. Leuk om te lezen dat je naar SNS bent overgestapt en tot nu toe tevreden bent.
Mooie katten heb je zeg! Ik heb er zelf ook 2; Britse Kortharen. Ik lach me kapot met die beestjes.

Maar nu even terugkomen op jouw vraag:

Je kunt per dag tot maximaal € 50 contactloos betalen. Het is hierbij mogelijk om je eigen limiet te bepalen. Hoe contactloos betalen precies werkt en hoe je een eventuele limiet instelt, lees je hier. Laat je het weten als je hierna nog vragen hebt?

Tot snel op de community.

@Blacktomcat Dank voor je hulp 🙂.
Bekijk origineel

7 reacties

Dag,

De titel zegt het al, hoe zet je je vastgestelde bedrag op de kaart?
Ik vermoed dat dit automatisch gaat?
Maar weet dat niet zeker en zie het antwoord niet zo snel in de online uitleg ervan.

Vast dank voor het antwoord, KandO

Volgens mij door te zorgen dat je voldoende saldo op je rekening hebt staan. Het is geen chipknip die je van tevoren moest opladen. Bij contactloos betalen wordt het te betalen bedrag direct van je rekening afgeschreven. Als ik er naast zit, wordt het wel verbeterd door een mod of een ander communitylid. 
#Blacktomcat, bedank voor je reactie.
Het bevestigt mijn vermoeden, extra reden dus om onmiddellijk je pas te blokkeren, na stelen of kwijtraken.

Met een welgemeende groet, KandO
#Blacktomcat, bedank voor je reactie.
Het bevestigt mijn vermoeden, extra reden dus om onmiddellijk je pas te blokkeren, na stelen of kwijtraken.

Dat blokkeren is altijd verstandig, ongeacht of je contactloos betalen aan of uit hebt staan. :)
Badge +1
Hallo Kando,

Ik zie dat je al aardig actief bent; welkom 🙂. Leuk om te lezen dat je naar SNS bent overgestapt en tot nu toe tevreden bent.
Mooie katten heb je zeg! Ik heb er zelf ook 2; Britse Kortharen. Ik lach me kapot met die beestjes.

Maar nu even terugkomen op jouw vraag:

Je kunt per dag tot maximaal € 50 contactloos betalen. Het is hierbij mogelijk om je eigen limiet te bepalen. Hoe contactloos betalen precies werkt en hoe je een eventuele limiet instelt, lees je hier. Laat je het weten als je hierna nog vragen hebt?

Tot snel op de community.

@Blacktomcat Dank voor je hulp 🙂.
Hallo Tibor,

Soms zijn katten echte clowns en wij hebben een super clown... :o

Bedankt voor je reactie.
De link waar je naar verwijst had ik al doorgenomen, maar vind daar niet echt mijn antwoord.
@Blacktomcat geeft het min of meer wel aan [met voldoende saldo natuurlijk].
Om het wat te verduidelijken:
Saldo limiet staat op € 20
Ik heb twee keer betaald en heb nu nog € 1 over.
Wat gebeurt er dan, wordt er € 20 automatisch op het contactloos betalen bijgeschreven en indien ja wanneer gebeurt dat?
Bij een bepaald minimum bedrag of wanneer je [in dit geval] een derde betaling doet van zeg € 3 .
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, ik wil dus graag weten hoe het [aanvullen] gebeurt en wanneer het gebeurt

Om het wat te verduidelijken:
Saldo limiet staat op € 20
Ik heb twee keer betaald en heb nu nog € 1 over.
Wat gebeurt er dan, wordt er € 20 automatisch op het contactloos betalen bijgeschreven en indien ja wanneer gebeurt dat?
Bij een bepaald minimum bedrag of wanneer je [in dit geval] een derde betaling doet van zeg € 3 .
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, ik wil dus graag weten hoe het [aanvullen] gebeurt en wanneer het gebeurt

Hoi KandO,

Je moet contactloos betalen zien net als pinnen (en niet zoals de OV-chipkaart). Er staat dus geen bedrag op je pas, maar je kunt zonder het gebruik van je pincode contactloos "pinnen" tot het limiet. Het geld komt dus direct van je betaalrekening af. Dit limiet wordt overigens iedere keer gereset als je pint mbv je pincode (eigenlijk moet je het dus zien als een "betalen zonder pincode limiet"). Als je je limiet hebt gehaald dan kun je nog steeds contactloos betalen, maar zal de pinterminal om een pincode vragen. 

Groet,
Ruud

Hoi KandO,

Je moet contactloos betalen zien net als pinnen (en niet zoals de OV-chipkaart). Er staat dus geen bedrag op je pas, maar je kunt zonder het gebruik van je pincode contactloos "pinnen" tot het limiet. Het geld komt dus direct van je betaalrekening af. Dit limiet wordt overigens iedere keer gereset als je pint mbv je pincode (eigenlijk moet je het dus zien als een "betalen zonder pincode limiet"). Als je je limiet hebt gehaald dan kun je nog steeds contactloos betalen, maar zal de pinterminal om een pincode vragen. 

Groet,
Ruud

Hallo Ruud,
Dank je wel voor je duidelijke uitleg. Het is me nu helemaal duidelijk.
Fijn weekend allen.
Met een welgemeende groet,
KandO

Reageer