SNS

Contant geld storten, een heel gedoe!

  • 26 april 2016
  • 100 Reacties
  • 77619 Keer bekeken

Afgelopen zaterdag verkocht ik mijn auto op Marktplaats. Omdat de koper niet bankierde bij SNS wou ik contant betaald krijgen zodat we gelijk konden oversteken. Hij de auto, ik de centjes. Het bedrag lag ruim onder de €10000,- dus ik met legitimatiebewijs en vrijwaringsbewijs naar het GWK in Venlo. Als een crimineel, of louche autohandelaar werd ik aangekeken en men weigerde het geld aan te nemen en te storten op mijn SNS rekening. Ik had een aankoopverklaring of printscreen mee moeten nemen van de marktplaatsadvertentie. Maar die had ik al verwijderd. Het was zaterdag dus maar naar huis en maandag maar terug met een print van het mailcontact tussen mij en de koper en een copie van de vrijwaring. Lekker veilig die contanten in huis! Maandag voor de tweede keer op stap met het contant geld. Netjes alles bij me zo als afgesproken, me gemeld aan de balie, wat denk je is mijn naam geblokkeerd vanwege mijn verdachte transactie zaterdag. Mailadres en telefoonnummer doorgegeven. Ze zouden de zaak de volgende dag deblokkeren. Kon weer geen geld storten!! Weer lekker veilig met al mijn geld over straat! Gelukkig had mijn vrouw nog een betaalrekening bij de ABN Amro. Bleek dat ik daar het geld gewoon kon storten in een abn amro pin automaat met haar abn pas. Dezelfde avond meteen gedaan. Zo eindelijk het geld veilig bij een bank, no dezelfde avond! Thuisgekomen met internetbankieren naar de SNS rekening geboekt. Dit alles zonder vragen en fronsende wenkbrouwen omdat iemand met geld bij een bank staat! Kan SNS niet zulke geldautomaten plaatsen of deze service bij het GWK onder brengen? Deze 'service' heb ik meer als een nachtmerrie ervaren!

100 reacties

Ik vind dit weer zo'n triest verhaal..om te janken gewoon! Dit is eigenlijk te gek voor woorden dus ik maak er maar geen woorden meer aan vuil.
Heel goed , Sjaakie93 !
Het is gewoon een verkeerd beleid om de SNS winkels niet te voorzien van een stortings-pinautomaat.Af en toe ontkom je er gewoon niet aan om met contant geld om te gaan. Als ik zie hoe comfortabel de banken in Duitsland dit geregeld hebben .....
Vorig jaar 10.000 € opgenomen door enkele dagen mijn pinpas te gebruiken. Dit bedrag was bestemd voor cash bedoeld voor mij en mijn echtgenote.
De reis ging echter niet door wegens ziekte enz. Dus 2 maanden later naar GWK om terug te storten. Onvriendelijke dame vertelde mij dat het niet ging gebeuren. Moest uitgebreid uitleggen wat, wanneer en waarom. Russische toestanden. Dus met elke uitspraak op dit forum welke aangeeft dat SNS het storten van geld op een andere wijze moet organiseren ben ik mee eens. Bij ABN-AMRO + RABO vinden zij dit NORMAAL. @Benny Joling
Mijn idee. Zelfs in een land als Turkije is het heel normaal op geld af te storten in de pinautomaat. SNS Heel Normaal zelfs 😉
Mijn zus woont in Spanje en daar kun je bij de pinautomaat gewoon geld storten, overigens kun je ook nog gewoon aan de balie terecht hiervoor, je kunt ook contact geld storten op een rekening van iemand anders. Waar ik woon is geen GWK in de buurt (de eerste op 25 km afstand), heel onhandig en klantonvriendelijk. Soms verlang je terug naar de ouderwetse balie.
Reputatie 2
Badge +1
Los van het feit dat ik helemaal geen behoefte heb om cash geld te storten bij SNS (zie de talrijke discussies over dit onderwerp), vind ik dat SNS snel afscheid moet nemen van GWK.
Dit bedrijf heeft kennelijk een heel andere visie op hoe ze met klanten omgaan :@

Ik denk dat SNS beter af is door duidelijk te kiezen voor helemaal geen contant geld storten (net als bijvoorbeeld ASN), of te kiezen voor een fatsoenlijke dienstverlening voor cash geld storten. Doe het goed, of doe het niet.
Beste Stefan ,

Handling money is nu eenmaal de core business van een middelgrote bank als de SNS met vestigingen door het hele land.
Daar hoort ook de mogelijkheid bij van het storten of opnemen van chartaal geld. Heel normaal dus.
Een bank als de ASN die voornamelijk opereert als internetbank zonder landelijk kantorennet kun je daar dus niet mee vergelijken.
Ik ben het met je eens dat de SNS nu eens duidelijkheid moet geven aan hun klanten over hoe zij met chartaal geld om willen gaan.
In plaats van de GWK , die een geheel andere doelgroep heeft , zou de Regio Bank wellicht een oplossing kunnen zijn.
Groet , Axasjaak
Sommige rekeninghouders vinden het normaal dat je bij de SNS geen geld kunt storten. Dat schijnt het moderne bankieren te zijn. Ze schermen met alle voordelen van de SNS ten opzichte van andere banken ??????. Zoals rente op de op en af rekening. Dat is tot maar € 5000 saldo en ze hebben kennelijk nog nooit uitgerekend hoeveel ze dat met de huidige rente per kwartaal oplevert. Kun je nog geen kopje koffie voor kopen. Wat een feest zeg.
En als je een flink spaarsaldo hebt bij de SNS en al meer dan 30 jaar klant bent weigeren ze een credit card omdat geen salaris op die rekening binnen komt. Het is dat ik het (nog) teveel moeite vindt om over te stappen maar dat moment komt wel steeds dichter bij.
Reputatie 2
Badge +1
@Axasjaak:
Ik begrijp je standpunt, maar ben het niet met je eens dat cash geld er altijd bij hoort. SNS kiest ervoor om haar winkels niet uit te rusten met een kasfunctie, omdat dit relatief veel kost (o.a. vanwege de beveiliging ervan) en er relatief weinig mensen gebruik van maken. Geld storten via de RegioBank of via een daarvoor geschikte automaat zijn natuurlijk alternatieven voor GWK die door SNS onderzocht kunnen worden, maar zelf ben ik niet bereid om meer te gaan betalen (dan de huidige 2,50 euro per maand) voor het kunnen storten van cash geld.
SNS zou ervoor kunnen kiezen om de kosten voor het inrichten van de gevraagde kasfunctie alleen in rekening te brengen bij de mensen die er ook gebruik van maken, maar dan gaan die mensen er ook over klagen (namelijk dat ze niet meer goedkoper, of zelfs duurder uit zijn vergeleken met de andere banken). Omgekeerd kun je ook stellen dat als je geld storten zo belangrijk vindt, waarom kies je dan niet gewoon voor RegioBank?

@Sinta:
Het is dus goed dat er in NL verschillen zijn tussen de banken, want anders zou er niets te kiezen zijn als je niet tevreden bent over het dienstenaanbod van de bank waar je nu bij zit. Zelf ben ik al een paar keer overgestapt van bank; het valt best mee kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Momenteel sluit het dienstenaanbod van SNS het beste aan bij mijn behoefte, maar de laatste tijd begint ASN steeds interessanter te worden. Ik neem daar inmiddels al een aantal producten en diensten af (betaalrekening, creditcard en beleggen). Dit gaat (uiteindelijk) ten koste van het aantal diensten die in van SNS afneem...
Hoi Roberto Zan,

Wat een verhaal, zeg. Vervelend om te lezen dat je je zo behandeld voelt, dat gevoel hoor je niet te hebben. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om zo'n bedrag contant in huis te hebben. De wetgeving voor contant geld storten is streng. GWK kan vragen naar de herkomst en bestemming van de storting. GWK is verplicht deze controles uit te voeren op grond van de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme. GWK kan een storting weigeren als de herkomst niet duidelijk genoeg wordt aangetoond of als ze twijfels hebben over de bestemming. De herkomst toon je aan met bijvoorbeeld een vrijwaringsbewijs of een print/afbeelding van de verkoopadvertentie op Marktplaats. Ik snap dat je ervan stond te kijken dat je op maandag ineens geblokkeerd was, toen je terugkeerde met deze bewijsstukken. Ik zou dit zelf ook vreemd vinden. SNS heeft hier geen invloed op; GWK bepaalt zelf welke stortingen ze accepteert en welke niet, op basis van eerder genoemde wet. Ik wil je vragen om je klacht te sturen naar klantenservice@travelex.com. Je krijgt binnen 5 werkdagen een reactie.

@marleen63: welkom op onze community. Je geeft aan dat GWK voor jou 25 kilometer reizen is, stort je weleens contant geld op je rekening?

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

@Sinta: wat jammer om te lezen dat je niet positief bent over de voordelen van SNS Betalen. Je wordt natuurlijk niet rijk van rente op je betaalrekening, maar veel andere banken geven dit niet. Bovendien mag je 3 dagen kosteloos rood staan en hebben we sinds kort de aankoopverzekering. Uit je bericht begrijp ik dat je een creditcard hebt aangevraagd, maar dat de aanvraag is afgewezen omdat je geen salaris op je SNS rekening ontvangt. Onderdeel van het aanvraagproces is dat je een bewijs van inkomen opstuurt. Je salaris hoeft niet op je SNS rekening binnen te komen. Als je dus voldoende inkomen uit loondienst, zelfstandige onderneming, (pre)pensioen of AOW hebt, dan kom je in aanmerking voor een creditcard.

Tot slot bedank ik iedereen voor jullie input. Zoals jullie weten werken we ondertussen aan een goed en veilig alternatief, dit is niet direct voorhanden. Zodra hier nieuws over is, horen jullie dit direct.
Ik kan jullie vertellen dat er nog altijd geen alternatief is gevonden. Een paar dagen geleden verkocht ik mijn MG-B, een oldtimer uit 1965 die ik 25 jaar niet meer had gebruikt. Ik verkocht hem aan een bedrijfje in Boxtel dat gespecialiseerd is in de in- en verkoop van klassieke auto's. Ik had niet met de auto geadverteerd maar zij hadden ergens ontdekt dat ik die auto had en ik kan daarom geen printscreen van een advertentie laten zien. De broer van de eigenaar kwam de auto gisteren halen, hij betaalde mij de afgesproken som en hij gaf mij een keurig vrijwaringsbewijs dat hij bij mij aan tafel kon uitprinten. Ik vroeg uitdrukkelijk voor het vrijwaringsbewijs omdat toen ik vorig jaar mijn Citroen C1 verkocht en het geld wilde storten in het GWK mij dit werd geweigerd omdat ik mijn vrijwaringsbewijs thuis had laten liggen. Vandaag ging ik met €9000, het vrijwaringsbewijs en mijn rijbewijs vol vertrouwen naar het GWK en ik verwachte dit keer geen enkel probleem. Maar dit keer was het nog veel erger want er werd meteen gevraagd of ik alle papieren bij me had. Ik zei ja en ik gaf die mevrouw mijn rijbewijs en het vrijwaringsbewijs maar ze zei dat ik ook de verkoopbon en de groene kaart van de auto moest laten zien. Ik had niet gevraagd voor een verkoopbon en ik zei tegen die vrouw dat ik mijn groene kaart al jaren geleden heb weggegooid omdat ze verlopen was. Wel schorste ik ieder jaar in december de auto bij de RDW en daar heb ik wel een bewijs van maar zij wilde alleen maar een groene kaart omdat ze waarschijnlijk nog nooit van een schorsingsbewijs heeft gehoord. Ik zit nu weer thuis met het geld en ik weet niet goed wat ik moet doen, het morgen nog eens proberen met het vrijwaringsbewijs en het schorsingsbewijs of maar eens naar een SNS winkel gaan. ik vind het achteraf gezien wel erg jammer dat ik mijn rekening bij de ING bank heb opgezegd toen de directie weer eens grote bonussen kreeg. Had ik dat maar niet gedaan want bij de ING bank heb je een automaat waar je geld in kunt storten zonder dat iemand je vraagt hoe je eraan komt.
Hoi Theomaastricht,

Wat vervelend om te horen dat je een nare ervaring hebt met GWK. We zoeken op dit moment naar een goed alternatief om contant geld te storten. Dit is echter niet direct voor handen. Ik hoop dat het morgen lukt om het geld op je rekening te storten; hou je ons op de hoogte?
Hallo Theomaastricht ,
Is er wellicht een vestiging van de Regio Bank bij je in de buurt ?
Als je de zaak uitlegt , dan kan de Regio Bank jouw storting aannemen en voorlopig op een tussenrekening parkeren ,
totdat je jouw SNS betaalrekening hebt overgezet naar de diezelfde Regio Bank. Of je opent even een spaarrekening bij diezelfde Regio Bank en stort het geld daarop.
Overigens blijf ik het abnormaal vinden dat de SNS voor dit contant geld probleem nog steeds geen adequate oplossing heeft.
Succes en groeten ,
Axasjaak
Bedankt voor de tip Axasjaak,

Ik heb een regiobank in Maastricht gevonden. Ik heb eigenlijk ook zo'n gevoel dat ze mij misschien in het hoofdkantoor op de markt kunnen helpen. Ik heb een paar jaar geleden eens een ander moeilijk probleem gehad en daar werd ik toen goed geholpen. Gelukkig heb ik veel tijd omdat ik gepensioneerd ben dus ik ga morgen eerst een kijken bij de regiobank en als ze mij daar niet kunnen helpen dan ga ik naar het hoofdkantoor. Ik heb de auto heel lang geleden gerestaureerd en ik heb alle foto's aan de nieuwe eigenaar meegegeven maar gelukkig heb ik een foto bewaard waar ikzelf opsta naast de half gesloopte auto en toen de aanhangwagen met de MG gisteren vertrok heb ik een kleine video gemaakt met mijn telefoon dus ik heb bewijs genoeg. En zoals gezegd heb ik ook nog het schorsingsbewijs van de RWD maar het probleem met zo'n vrouw van het GWK is dat als haar instructie is dat ze de groene kaart moet zien dan moet het echt de groene kaart zijn en niks anders. Weet je wat ook nog een probleem is? Ik heb alleen maar briefjes van 500 en van 200 euro gekregen en als ik die wil uitgeven dan is dat nog niet zo gemakkelijk.
Hey theomaastricht. Ik heb je verhaal gelezen. Ik moet zeggen: "Echt heel vervelend weer"..maarja, daar koop je niks voor..ook niet met die briefjes van 200 en 500 ;)

Misschien dat de oplossing van Axasjaak je op weg helpt. Toevallig weet ik dat de ABN-AMRO kantoren storingsautomaten hebben. Misschien kan je daar zo goedkoop mogelijk een rekening openen en het geld op die rekening storten. Wanneer je dan kan inloggen met je ABN-AMRO identifier kan je het geld wel overmaken naar je SNS rekening.

Wat je verder kan doen..ik zou het echt niet weten. Ik hou zelf niet zo van "tussenpersonen". Zorgt vaak voor een hoop geklooi vooral als het andere bedrijven zijn en je moet wat regelen.
Alle verhalen over het GWK zoals ze op dit forum staan zouden (mij in ieder geval) uberhaubt uit de buurt houden van die kantoren. Dit klinkt echt niet heel erg "supervrolijk", maar misschien zijn het "incidenten" op 10000 klanten. Ik zie het forum nog niet echt helemaal volstaan met "kan niet storten, BKR door GWK, janken aan de balie) 😉
hoi Sjaakie93 ,
Bij de tussenpersonen van de Regio Bank kan je anders wèl terecht voor kastransacties , en dat kan soms heel erg handig zijn !
Bedank voor je reactie Sjaakie93. Je kunt bij alle banken geld storten, alleen niet bij de SNS bank en ik begrijp hun best wel. Ze zijn een kleine bank die zich langzaam heeft veranderd in een internetbank die liever niet teveel geld uitgeeft aan personeel en kantoren. De kantoren zijn gesloten en nu hebben we de SNS winkels waar men liever geen geld in kas omdat dit teveel kost voor beveiliging. Als je geld wilt storten dan kun je terecht bij het GWK waar je het geld zonder kosten op je SNS rekening kunt storten. Maar het GWK heeft wel heel strenge regels en die regels worden blijkbaar steeds strenger. In oktober verkocht ik een normale auto en ik werd door een SNS winkel doorverwezen naar het GWK om daar mijn geld te storten. Maar daar werd gevraagd naar mijn rijbewijs en het vrijwaringsbewijs dat laatste had ik niet bij mij. De volgende dag ging ik terug met mijn rijbewijs en het vrijwaringsbewijs en nu werd mijn geld aangenomen. Afgelopen donderdag, iets meer dan een half jaar later, ging ik met het geld , het vrijwaringsbewijs en mijn rijbewijs naar het GWK maar nu bleken de regels veranderd. Er werd gevraagd of ik alle papieren bij me had en nu moest ik mijn rijbewijs, het vrijwaringsbewijs, de groene kaart en de originele rekening van de verkoop laten zien, hoe kon ik dit van te voren weten? Ik had bij de verkoop niet gevraagd voor een verkooprekening en ik heb geen groene kaart omdat de auto 25 jaar niet gebruikt is en daarom schors ik de auto ieder jaar in december bij de RWD. Het schorsingsbewijs ziet overigens ongeveer hetzelfde uit als de groene kaart, het verschil is alleen dat het lichtblauw is en daarom ben ik bang dat dit niet geaccepteerd wordt.

Vrijdag probeerde ik het nog eens bij het GWK. Ik had het schorsingsbewijs meegebracht en ook een foto waarop ik naast de auto sta toen hij half gerestaureerd was dus ik had twee bewijzen dat de auto echt van mij was. Maar de vrouw die mij de eerste keer ook had geholpen. wilde mijn bewijzen helemaal niet zien en ze bleef erbij dat ze het verkoopbewijs en de groene kaart moest hebben. Ik heb me daar nogal kwaad gemaakt en de vrouw verweten dat ze niet flexibel is. Daarna ben ik naar de SNS winkel op de markt gegaan om mijn probleem uit te leggen maar daar kwam ik ook niet verder en toen ik vroeg wat nu te doen werd mij gevraagd of ik geen familielid heb met een rekening bij een andere bank, dan kan die mijn geld bij de andere bank storten en daarna het naar mijn rekening overschrijven.

Om het advies van Axasjaak op te volgen ben ik daarna naar een regiobank in Maastricht gegaan maar daar werd mij verteld dat ze dat niet kunnen doen en ik had het gevoel dat ik de eerste was die met dit verzoek kwam. De man zei dat Axasjaak misschien iemand kent die bij de regiobank werkt die dit voor hem gedaan heeft maar normaal wordt dit echt niet gedaan. En even vlug een rekening openen gaat volgens mij niet zo vlug, tenminste niet toen ik dat een paar jaar geleden voor het laatst heb gedaan want toen was dat papieren aanvragen, invullen en terugsturen en daarna duurde het nog een paar dagen voordat de rekening geopend was. Ik kan inderdaad wel een rekening openen bij een van de grote banken maar dat zou ik dan toch wel echt teveel gedoe vinden alleen maar voor die ene transactie.

De status van het probleem is dat ik het geld nog altijd heb, dat mijn zus gelukkig een ING rekening heeft en dat ik morgen samen met haar naar de automaat van het ING kantoor ga om het geld op haar rekening te storten en daarna stort zij het op mijn rekening.

Conclusie: Ik vind dat de fout bij de SNS bank ligt want het personeel van het GWK moet de strenge regels toepassen. Het schijnt wel eens gebeurd te zijn dat een buitenlandse crimineel een gestolen auto verkocht, het geld via het GWK op zijn rekening stortte en vandaar verdween het geld naar het buitenland. De SNS bank zou er eens over kunnen denken om als er weer iemand zijn geld niet kan storten dat men in de SNS winkel een formulier invult waarop staat dat de klant betrouwbaar is, dat het geld kan worden aangenomen en dat de SNS bank garant staat voor eventuele problemen bij de transactie.
Goed dat dit probleem morgen opgelost kan worden via je zus , theomaastricht !
Nu de SNS nog die op korte termijn met een oplossing dient te komen.
Groet , Axasjaak
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie suggesties. Zoals Wanda aangeeft in dit topic, werken we momenteel aan een alternatief. Zodra hier nieuws over is, horen jullie dit direct.
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie suggesties. Zoals Wanda aangeeft in dit topic, werken we momenteel aan een alternatief. Zodra hier nieuws over is, horen jullie dit direct.

Nu werkt de link wel.
Groet,
Ben 🆒
Volgens mij is het heel simpel Dennis. Bij het GWK zijn de regels zoals ik gemerkt heb heel erg streng en misschien ook wel terecht. Als iemand veel geld aanbiedt dan weet men daar helemaal niet met welke persoon men te maken heeft en als je dan ook maar één document, zoals de officiële bon van de verkoop, niet kunt laten zien dan wordt de storting geweigerd. Als je daarna voor hulp naar een SNS winkel gaat dan kan men daar wel in de computer zien met wie men te doen heeft. Ik ben al meer dan 45 jaar klant bij de SNS bank dus als ik kom voor hulp dan zou men een formulier voor mij kunnen invullen waarin staat dat de SNS bank de verantwoordelijkheid neemt voor het aannemen van het geld, dan kan zo'n vrouw van het GWK met een gerust hart het geld aannemen en op mijn rekening zetten. Ik zie niet in wat hier nou zo moeilijk aan is? Nu komen jullie alweer met als antwoord dat aan dit probleem gewerkt wordt maar hetzelfde antwoord heb ik ook al lang geleden gezien en intussen is er niets gebeurd. Ik ga vanmiddag met mijn zus naar de automaat van de ING bank om daar mijn geld te storten en als ik weer een auto verkoop dan laat ik het geld op mijn rekening storten.
Vandaag voor de tweede keer naar de GWK geweest om 8000 euro te storten. Dit was de opbrengst van de verkoop van een caravan. Een vrijwaringsbewijs was niet genoeg. Ik kon die al op mijn telefoon laten zien toen ik voor de eerste keer langskwam, maar ze wilden een papiertje. Terug naar huis: uitgeprint en een kopie van marktplaats meegenomen waarin vermeld stond dat mijn advertentie verwijderd was (had hem verkocht, dus verwijderd).
Bij de balie wilde ze een handtekening van de koper. Nou, sorry hoor, maar dat werd me te gortig. Sta ik daar met twee kinderen te wachten met 8.000 euro in mijn zak. Dat de SNS besluit kashandelingen uit te besteden is al klantonvriendelijk genoeg. Maar dat je bij het GWK moet aantonen dat je geen drugsgeld aan het storten bent, gaat me wat ver.
Maar goed, uiteindelijk na een telefoontje mocht ik dan toch (ja je leest het goed, vooruit dan maar was de modus) mijn stapel bankbiljetten onder het glazen venster schuiven. Ook gek dat er dan kennelijk een handtekening nodig is en na een telefoontje weer niet.
Dit brengt mij wel op het punt dat ik overweeg over te stappen naar een andere bank. Een bank die geen contant geld accepteert is incompleet. Dat gedoe bij het GWK om een kwartier bezig te zijn met het storten van van contanten is voor mij als SNS klant onaanvaardbaar en bovendien zeer onveilig. Wellicht dat de SNS dit leest en meerdere klachten heeft gekregen en plannen heeft de service omtrent kashandelingen te verbeteren. We beraden ons in ieder geval.
Ik kan me je frustratie goed voorstellen Pieter.
Mij werd geadviseerd ( door een SNS medewerker) om een bankrekening te openen bij de ING, daar mijn geld te storten en vervolgens over te boeken naar mijn SNS rekening. Dat een bankrekening bij de ING €60 per jaar kost vergeten ze even. Ze verwachten dus dat ik extra kosten maak omdat de SNS het vertikt om contant geld te kunnen storten. Ik heb gevraagd of ze de betaal automaat in mijn woonplaats kunnen aanpassen naar opnemen en storten zoals bij veel ABN kantoren. Daar zou de SNS over nadenken. Krijg ik tot mijn verbazing deze week een brief dat de SNS winkel per 1 mei sluit en dat de betaal automaat aldaar ook helemaal verdwijnt. Als ik wil pinnen, zo wordt geschreven, kan ik naar de ING automaat. Maar die zit in een Jumbo winkel en is dus niet 24/7 beschikbaar.
SNS bank maakt sinds overbodig. Was vroeger een prima bank maar nu waardeloos
Het lijkt mij vreemd dat de GWK zoveel argwaan heeft bij het storten van 8000 euro . Dit is geen ongebruikelijke transactie en daarvan hoeft geen melding gemaakt te worden aan de Nederlandse Bank.
Het feit dat de SNS het behandelen van cash geld niet tot haar core-business rekent , is in elk geval voor mij reden om geen gebruik te maken van de overstap-service van de SNS.

Reageer