SNS

De ideale pinpas / creditcard

• 11 november 2010
  • 49 Reacties
  • 4643 Keer bekeken

Even deze gestart omdat ik ook wel benieuwd ben naar de visie van de andere deelnemers voor het onderzoek op dinsdag... De ideale pinpas / creditcard ......Is te gebruiken als OV Chipkaart...Kan door mijzelf gebruikt worden als ?kluis? voor persoonlijke data mbv een chipcard reader en software...Kan door mijzelf ook worden aangepast om de functionaliteit van bijv. Mijn tankpas of koffieaautomaatkaart over te nemen....Verzekert automatisch al mijn aankopen tegen verlies of diefstal....Kan volledig worden ?uitgeschakeld? MAAR OOK WEER AAN!!! Met een SMSje van mij naar een speciaal nummer....Geeft met mijn pincode toegang tot mijn Internet bankieren door gewoon in de cardreader van mijn PC gestoken te worden. Dus geen gedoe meer met digipassen!...Heeft een Internet-portal (in internet bankieren) met een duidelijk overzicht van afschriften (creditcard) en de mogelijkheid om te storneren exporteren etc....Laat mij zelf de pincode bepalen....IS GRATIS!!...Werkt samen met een kleine sleutelhanger waarmee ik mn chipknip saldo kan checken EN op kan laden. Dus waarschijnlijk met een GSM chip erin enzo. En dan ook nog gratis!PIN: Helemaal wit, met chipje. Onherkenbaar als betaalbewijs. Evt kan ik er zelf iets opschrijven met een stift. Dus ook geen logo?s!Credit card moet helaas een nummer op staan, geloof ik....Verandert van kleur als het chipknipsaldo onder een door mij gespecificeerde limiet daalt 🙂

49 reacties

Hi Ben,

Mooi om een oude draad terug te lezen en te zien welke ontwikkelingen er zijn geweest 🙂
Wat ik de laatste tijd erg hinderlijk vond, is dat ik wat gereedschap huurde met een behoorlijke borg. Deze borg kon ik uiteraard pinnen, maar bij het retourneren krijg je dit geld contant en moet je weer naar de stortautomaat. Zou het niet mooi zijn zodra je geld terug krijgt bij een retour of borg dat dit mbv je pinpas gestort kan worden?

Dan kunnen we helemaal naar een cash vrij land :)

En laat dat nu ondertussen kunnen (negatief pinnen, bij aangepaste aparaten).
Groet,
Ben 🆒
PS Heeft wel wat, even in de kelders van onze community duiken! Deze hele draad even lezen! Aanbevolen! 2010!!!
Wauw dat zijn mooie gedachten kkoenen. Ik zou dan graag ook het rekeningnummer aan mijn persoon willen koppelen zodat je niet meer vast zit aan een bank, maar dat je met je rekening naar een andere bank kan als je wil.
Beste KKoenen,

Graag reageren we op je vraag m.b.t. ?negatief pinnen? . Deze vraag hebben we intern uitgezet en het volgende antwoord ontvangen:

?Het implementeren van creditcardafschrijvingen in Mijn SNS is voor SNS Bank een wens, maar gezien de projectkosten op dit moment nog niet te realiseren.
Negatief pinnen is een project wat interbancair opgepakt wordt. Dit zal niet op korte termijn in productie gaan maar er wordt aan gewerkt.?

De vraag over de powerpoints kunnen we op dit moment nog niet beantwoorden vanwege de afwezigheid van de juiste contactpersonen. Zodra we hier terugkoppeling over hebben, zullen we je informeren.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare
Beste Kkoenen,

Bedankt voor je vragen over de ideale pinpas/creditcard en het zien van je afschrijvingen van je creditcard op Mijn SNS. We kunnen deze vragen niet direct beantwoorden, daarom hebben we deze intern uitgezet en komen hier zo snel mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,

Mariella
SNS Bank Webcare
Ik voel de behoefte deze even omhoog te 'bumpen'

Met kanttekening :

- Wat is er gedaan met onze powerpoints? Hoe waren de reacties van de bankmedewerkers?

- Wanneer kunnen we 'negatief pinnen' (dus geld geven aan de kassier bij de Albert Heijn en dan een negatief bedrag pinnen, waardoor het wordt bijgestort op onze rekening..) -- Da's technisch best een lastige, maar zou best een geweldige service zijn!
perfect! .je hebt de ideale bankpas uitgevonden .die makkelijk en in alles te misbruiken is.
Hoi Stefan,

Goed om te horen dat ze dit zijn aan het testen en dank voor het delen van je ervaringen als proefpersoon in deze. Ben benieuwd wanneer het landelijk gaat komen.

Overigens ook bedankt voor alle andere interessante info en weetjes die je hebt toegevoegd aan deze discussie!Top.

Liz
De iPhone 5 alweer:)
Reputatie 3
Badge +1
Er is in december 2010 een proef gestart waarbij je kunt betalen met je OV-chipkaart in Amersfoort bij een beperkt aantal winkels op het centraal station. Ik ben zelf een van de deelnemende proefpersonen en ik moet zeggen dat het supersnel werkt. Er moeten hier en daar nog wel wat verbeteringen worden aangebracht, maar persoonlijk zou ik er heel blij mee zijn als ik met mijn OV-chipkaart overal alle kleine betalingen zou kunnen doen. Uiteraard met de mogelijkheid om zelf te bepalen wat de daglimiet en het maximum bedrag per betaling is. Daarmee beperk ik het risico bij verlies of diefstal (eigenlijk net als bij cash geld).

Als deze proef slaagt en deze betaalfunctie wordt beschikbaar gesteld aan alle OV-chipkaart gebruikers, dan is er een goed alternatief voor de chipknip (waarvan de banken al hebben aangekondigd mee te zullen stoppen). Op zich niets nieuws, want in Taiwan hebben ze dit systeem (combi OV en betalen) al sinds 2009 in hun hoofdstad Taipei.

Technisch is het ook geen belemmering om de RFID chip + antenne te combineren met een bankpas en/of creditcard. Alleen twijfel ik aan de "politieke" haalbaarheid ervan hier in Nederland...
Reputatie 3
Badge +1
Ja, een telefoon met een zogenaamde NFC chip (Near Field Communication). Deze kan enerzijds functioneren als een passieve RFID tag (zoals de OV-chipkaart), maar kan ook als RFID apparaat functioneren waarmee je andere tags kunt lezen/schrijven (zoals een OV-chipkaart poortje).
Reputatie 3
Badge +1
Het is alleen jammer dat deze NFC implementatie nog praktisch niet te gebruiken is doordat er nog geen API's voor zijn...

Overigens is Apple bezig met NFC in de volgende iPhone 5...
Reputatie 3
Badge +1
In principe allemaal. Elke kaart die binnen de maximale leesafstand van het OV-chipkaart paaltje/poortje komt, zal in behandeling worden genomen. Als die kaarten (praktisch) op elkaar liggen, zoals in een portemonnee, zal deze maximale leesafstand wel sterk afnemen omdat de kaarten elkaar gedeeltelijk afschermen.

M.a.w.: het is verstandig om slechts 1 OV-chipkaart in je portemonnee te hebben, anders loop je het risico dat je 2x betaalt voor dezelfde reis, of dat je 2x borg betaalt (bij inchecken wordt de ene kaart gebruikt en bij uitchecken een andere), of een onvoorspelbare combinatie van deze twee mogelijkheden...
Wow, klinkt goed. Is de eerste keer dat ik hier van hoor trouwens. Weet jij toevallig van andere instellingen/passen (bank of neit bank) die hier al gebruik van maken?

Liz
"simpel e-paper display" - hmm.. vast en zeker over een jaar of 2.. ik vind het een gouden idee!
Zou inderdaad handig zijn. Weet niet helemaal of het mogelijk is gezien verschillend functioneren van beide passen, maar interessant idee.

Liz
Badge
De ideale chipkaart heeft een simpel e-paper display dat bij elke transactie wordt ge?pdatet naar het huidige saldo. Inderdaad kan iedereen dan over je schouder zien wat er nog op staat maar met contant geld in je portemonnee is dat niet veel anders en het gaat om kleine bedragen. Grote voordeel is dat je nooit meer onzeker bent of je nog wel genoeg geld op je chip hebt om te parkeren e.d.
Badge
Tja da's vooral fijn als je meerdere ov-chipkaarten bij je hebt. Dankzij allerlei al dan niet verlopen abonnementen heb ik er nu een stuk of 4. Welke zou de kaartlezer kiezen?
Badge
Als je met een creditcard borg staat bij het huren van een auto of een hotelkamer dan wordt er niets afgeboekt tenzij je je verplichtingen niet nakomt. Zoiets zou met een gewone betaalpas natuurlijk ook mooi zijn.
Zo.. NU baal ik dus echt van de achterblijvende dienstverlening rond de creditcard. Het is Sinterklaas geweest, kerst komt eraan, ik heb wat aankopen op mijn creditcard gedaan, maar wil graag weten precies hoeveel... voordat ik naar Antwerpen ga voor een weekendje plezier.

Dat lijkt dus - in ieder geval online - nergens te kunnen!

#Fail!

//edit Via de telefonische helpdesk kon het gelukkig wel... dat scheelt weer... Helaas was het bedrag hoger dan ik verwacht had, maar da's mijn eigen schuld ;))
Thanks voor het delen van dat nieuws. We wachten af;)

Liz
Hoi Liz en anderen! Goed nieuws.. Samsung heeft aangekondigd dat de nieuwe Nexus (telefoon) beschikt over NFC (Near Field Communication). Daarmee wordt betalen met een zwaai van je mobiele telefoon dus mogelijk! Nu nog afwachten welke innovatieve bank de pilot gaat draaien...
;)

Thanks. Interessant!
Moet dan wel meteen op dezelfde kaart worden bijgeschreven!!

Groet,

Ben
Hoi Esther,

Ja, ik heb zelf zo'n 3-in-1 pas. Heel handig inderdaad!

Over NFC en Mobile Payment : > Het is een kwestie van tijd voordat dit ook in NL mogelijk is.

Het is al mogelijk.. alleen ??n van de banken zal de (strategische?) keuze moeten maken deze technologie te omarmen. Ik denk dat het een winner kan worden.

Mobile Payments levert de bank een heel nieuw betaalkanaal op. Ik denk zeker dat het handig is, vooral ook omdat de maintenancekosten relatief laag zijn (geen handeling en verzending van passen en pincodes etc.) Ik ben zelf geen MP expert, maar ik weet dat we vanuit onze organisatie succesvol zijn geweest in het veld als System Integrator...

Laat maar weten als je meer wilt, dan zoek ik de juiste persoon voor je op!

Grt., K.

Reageer