SNS

Beantwoord

digitaal historisch betaal/schulden dossier

• 24 maart 2013
  • 1 Reactie
  • 3530 Keer bekeken

Ik ben inmiddels 50 en heb gelukkig wat weten op te bouwen in mijn leven en hoef me niet meer echt druk te maken .Laat ik het zo zeggen, bij mij gaat de wekker niet meer in de ochtend enhoef ik me niet te melden bij de baas.Heerlijk.
Deze situatie heb ik zelf weten te creëren maar nooit samen met een behulpzame bank.Jullie durfde/ wilde nooit mee in mijn plannen.Bangebroekjes/regeltjes.
Onbegrijpelijk als ik lees over wel toegezegde miljoenen door de bank die nu down the drain zijn en dat mijn kruimelwerk in vergelijking niet werd gefiatteerd.

Al die jaren heb ik naast mijn hypotheek nooit 1 euro schuld gehad maar als ik dan om geld kwam vragen(elke bank) dan moest je met je billen bloot.Logisch hoor maar het zou zo veel makkelijker kunnen als mijn financieel verleden in een dossier zat en waar jullie dan uit op konden maken dat ik ZééR goed van betalen was en een zekerheidje voor jullie zou zijn als klant.

Ooit zijn de banken(Rabo/Boerenleenbank) begonnen voor de burgers om die te helpen iets op te bouwen maar de banken zijn verworden tot logge moneymakermachines waar de witte bordencriminaliteit hoogtij viert en waar de bonussen je om de oren vliegen waar een paard de hik van krijgt. En waar voor? Een bankier loopt totaal geen risico want hij is maar gewoon een loonslaaf en krijgt gewoon een ww uitkering als hij/zij wordt ontslagen dus waarom zulke enorme vergoedingen???

Dit stukje is niet alleen een vraag of idee h¨? Nee ook een groot stuk onvrede over die zo foute mentaliteit en graaicultuur in de financiële sector.
Kom eens terug op aarde en bedenk dat je maar één paar schoenen te gelijk kunt aantrekken en dat een Prius je net zo efficiënt naar je werk brengt als een Rolls Roys.
icon

Beste antwoord door BigBen 24 maart 2013, 19:34

Hoi ErikG,
De ergenis die je hebt, hebben meerdere, ik in elk geval ook. Ik denk alleen dat het niet gaat om de situatie bij banken alleen. Het komt overal voor. Kijk eens rond je (en misschien bij jezelf?) hoeveel mensen er tevreden zijn met een "goed" inkomen/leven. Velen willen (steeds) meer (ook al verdienen ze het niet). Volgens mij zit daar de kern.We maken elkaar de kop gek!
"Ooit zijn de banken(Rabo/Boerenleenbank) begonnen voor de burgers om die te helpen iets op te bouwen!"
Dat was misschien (voor een aantal) het idealistische doel, maar in eerste instantie ging het toch om "geld verdienen". Dat laatste is dus flink uit de klauw gelopen en krijg dat "maar weer eens terug in het hok"!
Groet,
Ben 🆒
PS Bij "de bank" zitten ook vele "gewone" mensen die ook niet beter weten dan dat het zo hoort (naast goedwillende, ja die zijn er ook).
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi ErikG,
De ergenis die je hebt, hebben meerdere, ik in elk geval ook. Ik denk alleen dat het niet gaat om de situatie bij banken alleen. Het komt overal voor. Kijk eens rond je (en misschien bij jezelf?) hoeveel mensen er tevreden zijn met een "goed" inkomen/leven. Velen willen (steeds) meer (ook al verdienen ze het niet). Volgens mij zit daar de kern.We maken elkaar de kop gek!
"Ooit zijn de banken(Rabo/Boerenleenbank) begonnen voor de burgers om die te helpen iets op te bouwen!"
Dat was misschien (voor een aantal) het idealistische doel, maar in eerste instantie ging het toch om "geld verdienen". Dat laatste is dus flink uit de klauw gelopen en krijg dat "maar weer eens terug in het hok"!
Groet,
Ben 🆒
PS Bij "de bank" zitten ook vele "gewone" mensen die ook niet beter weten dan dat het zo hoort (naast goedwillende, ja die zijn er ook).

Reageer