SNS

Doorlopend krediet (DK)

  • 8 augustus 2014
  • 50 Reacties
  • 8048 Keer bekeken

In deze tijd van "hoe normaal is dat", overkomt mij het volgende;
Ik wil een Doorlopend Krediet openen van maximaal €25.000,- , het liefst bij de SNS (alle zaken bij elkaar). Volgens de berekening op de site kan ik tot ongeveer €36000.
Ik vul het uitgebreide formulier, ingelogd in MijnSNS, in. Ik moet dan nog steeds vanalles zelf invullen (terwijl ik dus bekend ben). 
Na afloop (kost al gauw 15miuten) op verzenden geklikt. En het ziet er goed uit, geen foutmeldingen.
Maar dan;
Enige tijd later een e-mail van de directeur SNS Klantenservice zelf, met volgende inhoud (hou je vast!!!);

Beste heer Wolthuis
U heeft pas een SNS Doorlopend Krediet aangevraagd. Helaas kunnen we uw aanvraag niet goedkeuren op basis van de gegevens die nu bij ons bekend zijn.
Als er iets verandert in uw persoonlijke situatie, dan kunt u natuurlijk opnieuw een krediet aanvragen.
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan op snsbank.nl/lenen of neem contact op met SNS Klantenservice via 030 - 633 330 00 (lokaal tarief). Onze medewerkers helpen u graag verder.
Met vriendelijke groet,
SNS Bank
Ton Timmerman
Directeur SNS Klantenservice


Nu vraag ik de SNS ; is dit vanaf nu normaal?
Groet,
Ben 🆒
PS Volgens mij heb ik alle vragen volledig en naar waarheid beantwoord. Ben ik nou .....
PS2 Heeft de SNS voor dit soort mailtjes een directeur nodig? Gauw er uit doen, spaart alweer een hoop kosten!

50 reacties

Volgens het hoofdstuk lenen is InterBank de aanbieder, u zou het eens via InterBank kunnen proberen!
Zal Interbank hetzelfde antwoorden?

Ik ben geen expert op dit gebied en daarom ben ik ook even gaan zien bij InterBank. Is het u bekend dat het daar goedkoper is, of heb ik enkele kleine lettertjes gemist?
Volgens het hoofdstuk lenen is InterBank de aanbieder, u zou het eens via InterBank kunnen proberen!
Zal Interbank hetzelfde antwoorden?

Ik ben geen expert op dit gebied en daarom ben ik ook even gaan zien bij InterBank. Is het u bekend dat het daar goedkoper is, of heb ik enkele kleine lettertjes gemist?

Goeie tip! SNS 6.7% (meen ik) en Interbank 5.2 met dezelfde gegevens.
Ik was nog niet verder gegaan met uitzoeken, maar dit is een extra reden om SNS SNS te laten!
Groet,
Ben 🆒
PS Volgens mij klopt het antwoord van SNS niet, ik denk dat ze niet weigeren. Waarschijnlijk is er toch iets fout gegaan en weet men daar niet op in te spelen. Gezien de tegoeden bij SNS mag/kan het geen probleem zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Twee dingen schieten mij te binnen waar een machine misschien moeite mee heeft:

- geen loondienst met contract onbepaalde tijd
- niet woonachtig in Nederland 😉
Twee dingen schieten mij te binnen waar een machine misschien moeite mee heeft:

- geen loondienst met contract onbepaalde tijd
- niet woonachtig in Nederland ;)

Dat zou heel goed kunnen, maar ..
Ik (wij) heb natuurlijk wel inkomsten en ik heb ook een adres in NL die SNS ook kent ivm met andere zaken die ik bij de SNS heb. Dat adres heb ik dus aangegeven.
Ik denk dat je de spijker op z´n kop slaat met; "een machine misschien moeite mee heeft".
Maar .....  (ik schrijf nog een nieuwe bijdrage als toelichting bij mijn eerste bericht, als uitleg waarom ik het eigenlijk onaanvaarbaar vind).
Groet,
Ben 🆒
PS Leuk dat mensen meedenken, toch? :)
Toelichting met wat me bezig houdt bij mijn aanvraag DK bij de SNS en hoe dat proces verloopt.
  • Maf natuurlijk dat je nog steeds bekende gegevens nog steeds weer opnieuw moet invullen
  • Ik kan als klant nog steeds geen volledig gebruik maken van MijnSNS en de diensten die de SNS heeft, en dat in Europa 2014. Bijv. formulieren invullen met postcode en telefoonnummers enz.
  • Mijn aanvraag is geaccepteerd doordat het is verzonden naar de SNS (niet de DK dus)
  • Ik krijg een dom automatisch mailtje met standaard afwijzings antwoord terug. 
  • Mijn aanvraag wordt dus totaal niet "beoordeeld", alleen maar getoetst aan een aantal (vermoedelijk) creteria (mij natuurlijk niet bekend).
  • Zelfs bij vaste klanten neemt SNS niet de moeite even verder te kijken (bij nieuwe klanten dus waarschijnlijk ook niet. Leuke indruk voor mogelijk nieuwe klanten, gaan gelijk anders kijken).
  • SNS neemt totaal dus niet de moeite eventueel "gegevens die bij hun bekend zijn" even met de klant na te lopen op correct zijn daarvan of ontbreken van iets. Bij vaste klanten "weten" ze toch al heel veel?
  • SNS geeft dus niet de reden van afwijzen.
  • De meest stupide opmerking is wel "als er iets verandert in uw persoonlijke situatie" enz. Wat zou er dan eerst moeten veranderen, ik weet toch niet wat er "niet goed is in mijn persoonlijke situatie waardoor ik geen DK bij de SNS krijg".
  • Om dit bericht schijnbaar kracht mee te geven, is het ondertekend door de Directeur. Wel een heel vreemde gang van zaken. Ik vraag bij SNS aan, afdeling (medewerkers) behandelen de zaak en reageren naar de klant. Indien de klant ontevreden is met het antwoord ga je "normaal" "hogerop", bijv. naar afdelingschef of directie. Maar nee, die stuurde jou het mailtje al, dus discussie uitgesloten (ook eigen fouten dus niet mogelijk).
  • Als ik meer wil weten kan ik bellen... De omgekeerde (klant onvriendelijke) wereld. Een klant, zelfs een vaste klant, heeft zich gemeld en hij/zij wil wat. Zou je daar niet eens achteraan gaan om te kijken of en wat er mogelijk is?
Hier laat ik het maar bij.
SNS er is (nog steeds) heel veel te doen. Dit proces loopt voor geen meter, naar mijn idee.
Groet,
Ben 🆒
PS Waar zijn de tijden dat de klant koning was?
PS2 pppfffff
Ps3 Ik verlang naar het restaurantje in Spanje (of waar dan ook) waar de ober je buiten al uitnodigd om bij hem/haar te komen eten!
"Kleine letertjes" bij Interbank; tot 59jr! Nou ja klein? Het staat duidelijk aangegeven dus. Ik ga volgende week maar even contact opnemen.
Ik denk dat ik uiteindelijk maar in Duitsland moet kijken. Ik heb wel opties om te lenen gevonden (vergelijkbaar bedrag met NL is 4,95% rente). Doorlopend krediet nog niet gevonden. 
Vervolg volgt.
Groet,
Ben 🆒
Bij SNS kun je doorlopend krediet krijgen als je tussen de 18 en 65 jaar bent, vreemd, want het doorlopend krediet sluit je via SNS bij InterBank af?
Reputatie 3
Badge +1
Hoe komen jullie er bij dat leningen van SNS via interbank lopen?
Interbank is van Credit Agricole

Ik heb zelf al jaren een DK bij SNS en daar zit echt niemand tussen hoor, wat dit betreft is SNS een volwaardige bank die zelf leningen kan en mag verstrekken.
Dank u vriendelijk voor uw vraag:

http://www.snsbank.nl/particulier/lenen.html

SNS Doorlopend Krediet

Een grote aankoop doen of gewoon liever wat geld achter de hand hebben? Met SNS Doorlopend Krediet neem je geld op als het jou uitkomt. Het krediet sluit je via SNS Bank af bij InterBank.

    Tussentijds boetevrij aflossen
    Niets betalen als je niets opneemt
    Afgeloste bedragen weer opneembaar
BigBen, u woont in Duitsland, zou dat een rol kunnen spelen?

http://www.snsbank.nl/particulier/lenen/klantenservice/kom-ik-in-aanmerking-voor-een-lening.html

Om voor een lening bij SNS Bank in aanmerking te komen, moet je aan onze acceptatiecriteria voldoen. Hieronder volgen een aantal belangrijke punten uit onze acceptatiecriteria:
• Je bent minimaal 18 en maximaal 64 jaar.
• Je hebt een bankrekening in Nederland.
• Je bent Nederlands ingezetene en je hebt de Nederlandse nationaliteit.
• Je staat zonder betalingsachterstanden en bijzonderheidscoderingen geregistreerd bij BKR.
• Je hebt regelmatige inkomsten, bij voorkeur uit een dienstverband voor onbepaalde tijd.
• Werk je voor een gecertificeerd uitzendbureau? Dan wordt na je aanvraag gekeken of je inkomen in de beoordeling kan worden meegenomen.
Hoe komen jullie er bij dat leningen van SNS via interbank lopen?
Interbank is van Credit Agricole

Ik heb zelf al jaren een DK bij SNS en daar zit echt niemand tussen hoor, wat dit betreft is SNS een volwaardige bank die zelf leningen kan en mag verstrekken.

Tsja, Sanne, even lezen zoals Pela heeft gedaan en ik nu even heb gekontroleerd! :)
Lees dit maar even wat de SNS site daarover zegt in het bijgevoegde plaatje.
Je brengt me wel op een idee; ik kan nog eens navragen of een DK die ik had en in het verleden opgezegd heb, weer geactiveert kan worden.
Groet,
Ben 🆒
PS Mag verstrekken is nog wat anders dan verstrekt. Een persoonlijke lening doet men dus ook niet meer. 
Dit forum werkt als een soort zelfstudie en ik leer elke dag.
Neem nu dit topic, een topic met toegevoegde waarde, ook voor de SNS, denk ik.
Ben benieuwd naar het vervolg.
BigBen, u woont in Duitsland, zou dat een rol kunnen spelen?

http://www.snsbank.nl/particulier/lenen/klantenservice/kom-ik-in-aanmerking-voor-een-lening.html

Om voor een lening bij SNS Bank in aanmerking te komen, moet je aan onze acceptatiecriteria voldoen. Hieronder volgen een aantal belangrijke punten uit onze acceptatiecriteria:
• Je bent minimaal 18 en maximaal 64 jaar.
• Je hebt een bankrekening in Nederland.
• Je bent Nederlands ingezetene en je hebt de Nederlandse nationaliteit.
• Je staat zonder betalingsachterstanden en bijzonderheidscoderingen geregistreerd bij BKR.
• Je hebt regelmatige inkomsten, bij voorkeur uit een dienstverband voor onbepaalde tijd.
• Werk je voor een gecertificeerd uitzendbureau? Dan wordt na je aanvraag gekeken of je inkomen in de beoordeling kan worden meegenomen.

Dat zou nog wel eens een punt kunnen zijn (Duitsland). Soms is een NL adres echter al voldoende om toch iets te kunnen.
Maar mijn grootste punt blijft;
  • Europa 2014? Komop zeg, dat moet beter (of misschien liever; Dat moet normaal!).
  • Ik ben al klant, met geregelde inkomen, geen betalingsachterstand enz. enz. Ik wil dus ook als volwaardige klant worden behandeld.
Het wordt tijd dat er dus wat zaken worden gemoderniseert! Hoe "normaal" is dat?
Groet,
Ben 🆒
PS Nu kunnen we nog even klagen hier, vanaf morgen is dat voorbij, men biedt mij dan een DK aan! :)
Reputatie 3
Badge +1
@SNS bank
wat krijgen we nou jongens? Jullie zijn intermediar voor een concullega? Nou weet ik dat Credit Agricole in Nederland niet erg groot is maar ik vind dit een uiterst vreemde gang van zaken.

@BigBen
SNS kiest er bewust voor een nationale bank te zijn die zicht richt op Nederland, ING-bank en Rabobank zitten bijvoorbeeld wel in Duitsland, wellicht zijn die wat internationaler ingesteld....
Hoi heren,

Ik vind het mooi om te lezen, dat gaandeweg samen tot een antwoord wordt gekomen. Ik begrijp dat het niet geheel duidelijk is, waarom het doorlopend krediet is afgewezen. Wil je dat ik de precieze reden van afwijzing voor je navraag? Als je je persoonsgegevens mailt naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. ‘Community DK’, dan pakken we het meteen op!

Je geeft een aantal punten aan, waar ik het roerend mee eens ben en waar ik graag een reactie op wil geven:

- Allereerst je opmerking: “Nu vraag ik de SNS ; is dit vanaf nu normaal.”
We hebben inderdaad de ‘Hoe normaal is dat!’ discussie lopen. Ik denk dat jouw opmerking hier zeker in past. Een standaardmail zonder directe reden van afwijzing is zeker niet de allermooiste vorm van communicatie. Daarnaast roept het verwarring en misschien ook frustratie op.

- “Maf natuurlijk dat je nog steeds bekende gegevens nog steeds weer opnieuw moet invullen”.
Ik ga ervan uit dat je niet de eerste klant bent, die dit opmerkt. Het is zeker gebruiksvriendelijker, dat dit automatisch wordt ingevuld. De achterliggende gedachte hierachter weet ik niet, maar ik ga je opmerking wel voorleggen bij de afdeling Lenen.

- “Mijn aanvraag wordt dus totaal niet ‘beoordeeld’, alleen maar getoetst aan een aantal (vermoedelijk) criteria (mij natuurlijk niet bekend).”
Het klopt dat er een bepaalde toetsingsformule wordt toegepast, om te controleren of je überhaupt in aanmerking komt voor een krediet.

- “Zelfs bij vaste klanten neemt SNS niet de moeite even verder te kijken (bij nieuwe klanten dus waarschijnlijk ook niet. Leuke indruk voor mogelijk nieuwe klanten, gaan gelijk anders kijken). SNS neemt totaal dus niet de moeite eventueel ‘gegevens die bij hun bekend zijn’ even met de klant na te lopen op correct zijn daarvan of ontbreken van iets. Bij vaste klanten weten’ ze toch al heel veel?”
Vervelend dat je dit gevoel hebt. Ik kan me goed voorstellen dat het als klant heel verwarrend is, dat de gegevens die al bekend bij ons zijn, nogmaals moeten worden ingevuld.

- Daarnaast vind ik je opmerking over de zin ‘als er iets verandert in uw persoonlijke situatie’ en de opmerking over de ondertekening door de directeur, begrijpelijke opmerkingen.
Eigenlijk komen we dan weer terug bij de ‘Hoe normaal is dat!’ discussie. Op het gebied van communicatie valt nog heel wat te winnen. Dat vind ik ook het mooie aan deze community. Voor klanten is het een mooie manier om feedback aan ons te geven. Aan de andere kant pikken we signalen op, die ons eerder niet bereikt hebben.

-“Als ik meer wil weten kan ik bellen... De omgekeerde (klant onvriendelijke) wereld. Een klant, zelfs een vaste klant, heeft zich gemeld en hij/zij wil wat. Zou je daar niet eens achteraan gaan om te kijken of en wat er mogelijk is?”

Hier kan ik mij deels in vinden. De ideale klantvriendelijke situatie zou inderdaad zijn, dat de klant door ons wordt teruggebeld. Ik kijk hier natuurlijk met een ‘andere bril’ naar. Bij mij roept het ook vragen op als: Wil elke klant wel gebeld worden? Heeft deze arbeidsintensieve verandering nadelige gevolgen qua kosten voor de klanten, die een krediet willen afsluiten?
Ik denk dat in dit geval een duidelijkere uitleg, waarom een krediet is afwezen, per mail al een hoop onduidelijkheid wegneemt.

- Als laatste snap ik ook je punt over ‘Europa 2014’ (wat zijn we het veel eens ;)). Dit hebben we als SNS Bank niet zelf in de hand. Gezien het tempo van eenwording, denk ik zelf dat het best wel eens zo kan zijn, dat we over 10 jaar deze discussie niet meer hebben.

Bedankt dat je dit met ons wilt delen, uiteraard breng ik jouw punten onder de aandacht bij de afdeling Lenen. Ik hoor het graag, als ik nog iets voor je kan betekenen. Of we zien je mail tegemoet 🙂.
@SNS bank
wat krijgen we nou jongens? Jullie zijn intermediar voor een concullega? Nou weet ik dat Credit Agricole in Nederland niet erg groot is maar ik vind dit een uiterst vreemde gang van zaken.

@BigBen
SNS kiest er bewust voor een nationale bank te zijn die zicht richt op Nederland, ING-bank en Rabobank zitten bijvoorbeeld wel in Duitsland, wellicht zijn die wat internationaler ingesteld....


Het klopt dat InterBank een onderdeel is van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland. Zij zijn gespecialiseerd in consumptieve financieringen. InterBank heeft voor SNS Bank een product gemaakt, het SNS Doorlopend Krediet. We zijn voor dit product de enige bemiddelaar, maar geven geen advies (execution only). Ik kan mij voorstellen dat je het een vreemde gedachte vindt. InterBank is op het gebied van consumptieve financieringen de specialist. We vinden dat deze constructie uiteindelijk het beste is voor de klant.

Ik wil toch even inhaken op je tip. Het klopt dat bijvoorbeeld een bank als ING internationaal gevestigd is. Toch kun je met je Nederlandse bankrekening niet in België geholpen worden. Wat dat betreft zijn het ‘eilanden’.
Dat zou nog wel eens een punt kunnen zijn (Duitsland). Soms is een NL adres echter al voldoende om toch iets te kunnen.
Maar mijn grootste punt blijft;
  • Europa 2014? Komop zeg, dat moet beter (of misschien liever; Dat moet normaal!).
  • Ik ben al klant, met geregelde inkomen, geen betalingsachterstand enz. enz. Ik wil dus ook als volwaardige klant worden behandeld.
Het wordt tijd dat er dus wat zaken worden gemoderniseert! Hoe "normaal" is dat?
Groet,
Ben 🆒
PS Nu kunnen we nog even klagen hier, vanaf morgen is dat voorbij, men biedt mij dan een DK aan! :)



Hoi Ben,

Van mijn collega heb je een reactie per mail gehad. Dit topic heeft er wel toe geleid, dat er kritisch gekeken gaat worden naar de afwijzingsmail bij een aanvraag voor een SNS Doorlopend Krediet. Dank daarvoor 🙂.
Mijn gegevens opgestuurd en inmiddels ook al antwoord gekregen.
Ik ben maar zo vrij; (ik vind dat de antwoorden hier ook horen te worden gedeeld, vandaar (behalve natuurlijk privé zaken))
Ik heb voor je nagevraagd wat de reden van afwijzing is voor je aangevraagde doorlopend krediet. De aanvraag is afgewezen vanwege je leeftijd in combinatie met je leencapaciteit. Vanaf de leeftijd van 60 jaar begint de afbouw, waardoor de leencapaciteit afneemt. Dit komt onder andere doordat die leeftijdscategorie een hoger risico meebrengt. Ik begrijp dat dat vervelend is en we willen je zeker niet discrimineren, dat is slechts de afspraak die SNS Bank en Interbank met elkaar gemaakt hebben. We kunnen je niet helpen aan een doorlopend krediet.
Hier moet ik toch nog eens goed over nadenken. In eerste instantie lijkt het alsof ik hier een "dikke vis aan de haak heb".
Eerste gedachtes;
Dit IS toch leeftijds discriminatie? 
Vanaf 60jr hoger risico?
Wij hebben toch eigenlijk TEVEEL bezit als ouderen? Is het gedekt? (weet SNS?)
Ik heb het niet op 1 persoon aangevraagd, dus sowieso gespreide risico.
We werken toch voorbij 65jr? Waarom hier 60jr. Gaat het hier dan ook omhoog? Wanneer gebeurd? Wat is de staffel?
Wat is dan wel mijn "leencapaciteit"? Hoe ziet de "lijn" er dan uit? Is dat geheim?
Ik heb de berekening op de site ingevuld en kreeg toen mijn Leen capaciteit (bijna 30000)
Mijn pensioen is toch zekerder dan vele "banen" heden ten dage? (of kan ik meer afbraak van mijn pensioen rechten verwachten?)
Het duizeld.
Groet,
Ben 🆒
PS 1,5%-1.7% opslag voor SNS? Lijkt dan makkelijk verdient indien er geen (minimale) risico´s worden genomen!
PS2 Mods bedankt voor de snelle reactie!
Bij SNS kun je doorlopend krediet krijgen als je tussen de 18 en 65 jaar bent, vreemd, want het doorlopend krediet sluit je via SNS bij InterBank af?


Ben nog eens bij Inter|Bank gaan zien:

Voor wie?

Het Doorlopend Krediet is geschikt voor:

    klanten met een regelmatig terugkerende geldbehoefte.
    klanten die ook regelmatig extra willen terugbetalen.
    klanten die minimaal 21 en maximaal 59 jaar oud zijn.
Bij SNS kun je doorlopend krediet krijgen als je tussen de 18 en 65 jaar bent, vreemd, want het doorlopend krediet sluit je via SNS bij InterBank af?


Ben nog eens bij Inter|Bank gaan zien:

Voor wie?

Het Doorlopend Krediet is geschikt voor:

    klanten met een regelmatig terugkerende geldbehoefte.
    klanten die ook regelmatig extra willen terugbetalen.
    klanten die minimaal 21 en maximaal 59 jaar oud zijn.

Bij SNS is meen ik ook 59jr!
Vandaag even contact gehad met InterBank. Voorlopige inschatting; er is waarschijnlijk wel wat mogelijk! (na bespreken DE, leeftijd enz.). Morgen contact opnemen met tussenpersoon (nee hé, toch niet SNS??).
Deze wordt morgenvroeg alvast ingelicht.
Groet,
Ben 🆒
PS Ik begon hem al te knijpen; "dit gaat geld kosten".
Ben nog even bij de SNS gaan zien, het is nog niet aangepast?

Voor wie? 
Als je tussen de 18 en 65 jaar bent
Ik wil geld ter overbrugging naar mijn pensioen (2jr). Ik dacht aan 20000 via DK (in NL vanaf 5%), kan dan opnemen als ik wat nodig en betaal alleen voor opgenomen bedrag (vermeodelijk veel opnemen).
Denk er nu aan om een lening in DE af te sluiten. 20000 á 2.9% bij 48mnd. Kan kostenvrij tussentijds extra aflossen. Kan dan bedrag op spaarrekening zetten (bijv. Maxi á 1.5%). Kan dan opnemen wat en wanneer ik wil.
Iemand suggesties, aanvullingen ideeen?
Groet,
Ben 🆒
Ben nog even bij de SNS gaan zien, het is nog niet aangepast?

Voor wie? 
Als je tussen de 18 en 65 jaar bent

Ik begreep ergens dat je met 65jr moet stoppen met DK (op nul moet staan). Dat zou het geval kunnen zijn. Wat jij las (65jr) is dus uiterste, men schrijft mij dat vanaf 60 enz.
Het één sluit het ander niet uit dus, of vult elkaar zelfs aan
Groet,
Ben 🆒.
Bij SNS is meen ik ook 59jr!
Vandaag even contact gehad met InterBank. Voorlopige inschatting; er is waarschijnlijk wel wat mogelijk! (na bespreken DE, leeftijd enz.). Morgen contact opnemen met tussenpersoon (nee hé, toch niet SNS??).
Deze wordt morgenvroeg alvast ingelicht.
Groet,
Ben 🆒
PS Ik begon hem al te knijpen; "dit gaat geld kosten".


Hi Ben,

Dit bevreemdt mij; jij krijgt andere informatie van Interbank dan ik. In dit geval gunstig, je geeft immers aan dat er wel misschien wat mogelijk is. Wil je me vandaag op de hoogte houden van de ontwikkelingen?
Reputatie 3
Badge +1
@Kirsty

Ik vind het nog steeds raar. Je schrijft:


InterBank is op het gebied van consumptieve financieringen de specialist


Dat zal heus. Maar ik vind consumptieve kredieten toch echt bij de "core business" van een bank horen, dus een beetje raar dat jullie dat deels uitbesteden.
Tenslotte scheelt dat ook weer marge.

Daarnaast ben ik benieuwd omdat ik zelf al zo'n 10 jaar bij jullie een DK heb, en in de voorwaarden en kleine lettertjes ben ik Interbank volgens mij nergens Interbank tegen gekomen. Zou het kunnen dat ik wel een echt SNS DK heb?

Reageer