SNS

Doorlopend krediet (DK)

  • 8 augustus 2014
  • 50 Reacties
  • 8048 Keer bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties


Hi Ben,

Dit bevreemdt mij; jij krijgt andere informatie van Interbank dan ik. In dit geval gunstig, je geeft immers aan dat er wel misschien wat mogelijk is. Wil je me vandaag op de hoogte houden van de ontwikkelingen?

Vandaag gebeld naar gekregen nummer, blijkt Kredietdesk.nl te zijn (werkt dus voor Interbank, of namens). Verhaal nogmaals voorgelegd. Dame dacht dat er wel wat mogelijk is. Wou samen offerteaanvraag invullen (via telefoon), maar op mijn vraag of dat online kon, gaf ze een bevestigend antwoord. En aldus geschiedde het afgelopen 1/2 uur. 
Krijg binnen 24uur antwoord/voorstel.
Groet,
Ben 🆒
PS Op hun site kan ik , volgens de berekening 29500 lenen, á 4.7% meende ik.
PS Ben benieuwt of het DK of normale lening wordt.
Daarnaast ben ik benieuwd omdat ik zelf al zo'n 10 jaar bij jullie een DK heb, en in de voorwaarden en kleine lettertjes ben ik Interbank volgens mij nergens Interbank tegen gekomen. Zou het kunnen dat ik wel een echt SNS DK heb?

Hi Sanne,

Dat kan heel goed. Wij werken nog niet zo heel lang samen met Interbank op het gebied van kredieten. In ieder geval geen 10 jaar. Ik ga ervan uit dat jouw krediet nog een SNS Doorlopend Krediet is, helemaal omdat je ook voorwaarden hebt die daarop van toepassing zijn.

Vandaag gebeld naar gekregen nummer, blijkt Kredietdesk.nl te zijn (werkt dus voor Interbank, of namens). Verhaal nogmaals voorgelegd. Dame dacht dat er wel wat mogelijk is. Wou samen offerteaanvraag invullen (via telefoon), maar op mijn vraag of dat online kon, gaf ze een bevestigend antwoord. En aldus geschiedde het afgelopen 1/2 uur. 
Krijg binnen 24uur antwoord/voorstel.


Ik ben heel benieuwd Ben, ik hoop dat het je op deze manier wel lukt om de periode tot je pensioen te overbruggen 🙂.
Helaas inmiddels ook al (zo´n mistig) afwijzingsmailtje gehad van KDesk. 
Gebeld en voorgelegd; wat er fout is gegaan?
Antwoord; probleem is, ik heb (op dit moment) te weinig inkomen, mijn vrouw voldoende. Zou zij aanvragen dan zou het kunnen, behalve dat zij inmiddels 68jr is en volgens de wet geen DK meer mag/kan afsluiten. Dus is dat ook geen optie. 
Dus resultaat; geen lening! 
Tsja, lets go on!
Groet,
Ben 🆒
PS Nu komt ineens 68jr om de hoek kijken. Op mijn opmerking dat dit toch eigenlijk leeftijdsdiscriminatie is gaf ze het antwoord; dat het wettelijk zo is geregeld, net als dat je pas met 21jr een DK kunt afsluiten.
Ik krijg de indruk dat het een behoorlijk mistige wereld is, waar de mensen die er mee omgaan ook niet zo goed op de hoogte zijn. Bovendien past men "vreemde" regels (leeftijd, is dat niet verboden??) toe! Er is nog veel te doen!

Ik ben heel benieuwd Ben, ik hoop dat het je op deze manier wel lukt om de periode tot je pensioen te overbruggen 🙂.

Principieel kan ik het zeker overbruggen. Vraag is hoe?
  • Ik kan mijn Stamrecht BV laten gaan uitbetalen (zitten grote financiele nadelen aan)
  • Ik kan m´n bedrijfspenioen aanvragen, in laten gaan
  • Ik kan een lening bij mijn Stamrecht BV aanvragen (beslis dan zelf, maar heb geen zin in gedonder met de BV. In principe kan het, maar je moet het sluitend goed regelen??)
  • Ik kan een DK of lening regelen.
Ik ga dus beginnen met het laatste punt.
Groet,
Ben 🆒
Wat mijzelf betreft, ik vind het spijtig voor u, maar dit terzijde.
Ik wil u een groot compliment maken, want u heeft door uw openheid een topic gemaakt met heel veel toegevoegde waarde voor iedereen.
U zegt het goed, er is nog veel te doen………………………..
Badge +1
Hi Ben,

Zoals Pela aangeeft: allereerst bedankt voor je openheid.

Ik kan me voorstellen dat het voor jullie vervelend is, dat er een leeftijdsgrens zit aan het afsluiten van een doorlopend krediet. Mocht je meer informatie willen van een financieel adviseur, om tot een goede oplossing te komen, dan hoor ik het graag.
Wat mijzelf betreft, ik vind het spijtig voor u, maar dit terzijde.
Ik wil u een groot compliment maken, want u heeft door uw openheid een topic gemaakt met heel veel toegevoegde waarde voor iedereen.
U zegt het goed, er is nog veel te doen………………………..

Pela, dank voor het compliment.
Zoals je ziet in mijn bijdrage, hoef je echt geen spijt voor me te hebben (desondanks; dank daarvoor). Het is een luxe probleem, ik kan kiezen hoe ik het wil regelen. Volgens mij zijn er ook die niets te kiezen hebben.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Als je nog een hypotheek bij een bank hebt, wordt kan het wel interessant zijn om deze af te lossen en dan van je stamrecht BV te lenen tegen een lage(re) rente.

Dit is wel een complex gebeuren dus daar zou ik sowieso advies over inwinnen bij een fiscaal expert.
Als je nog een hypotheek bij een bank hebt, wordt kan het wel interessant zijn om deze af te lossen en dan van je stamrecht BV te lenen tegen een lage(re) rente.

Dit is wel een complex gebeuren dus daar zou ik sowieso advies over inwinnen bij een fiscaal expert.

Stamrecht moet na volgend jaar gaan uitbetalen. (dus geen geld voor hypotheek), Is heel lastig de juiste weg te volgen en goedkoop? Nee, de belasting zal dat al snel als niet zakelijk beoordelen en dan gaat het je geld kosten.
Groet,
Ben 🆒
Hoi allen,
Ik heb deze draad nog eens nagelezen en ben nog een aantal reacties schuldig/wil nog een paar reacties plaatsen;
@Kirsty, allereerst bedankt voor je zeer uitgebreide reactie (al is het werk ). Zo te lezen is mijn reactie dus aardig “normaal”, want meerderen kunnen zich er in vinden. En wat velen doen/vinden enz. zou je dus “normaal” kunnen noemen. Betekend dus dat SNS inderdaad hier nog wel wat heeft te “normaliseren”!

- “Mijn aanvraag wordt dus totaal niet ‘beoordeeld’, alleen maar getoetst aan een aantal (vermoedelijk) criteria (mij natuurlijk niet bekend).”
Het klopt dat er een bepaalde toetsingsformule wordt toegepast, om te controleren of je überhaupt in aanmerking komt voor een krediet.

Als je bijv. een huis binnen wilt en de deur is voor jou te smal of niet hoog genoeg, dan weet je dus waardoor je er niet in kunt. (of een wel of niet passend muntje in de gleuf). Bij dit soort van toetsen loopt je grote risico´s mis te toetsen, immers indien ik (per ongeluk) iets niet goed heb ingevuld, dan lig ik er wel uit en ben dus als klant verder onbereikbaar (weg).

- “Zelfs bij vaste klanten neemt SNS niet de moeite even verder te kijken (bij nieuwe klanten dus waarschijnlijk ook niet. Leuke indruk voor mogelijk nieuwe klanten, gaan gelijk anders kijken). SNS neemt totaal dus niet de moeite eventueel ‘gegevens die bij hun bekend zijn’ even met de klant na te lopen op correct zijn daarvan of ontbreken van iets. Bij vaste klanten weten’ ze toch al heel veel?”
Vervelend dat je dit gevoel hebt. Ik kan me goed voorstellen dat het als klant heel verwarrend is, dat de gegevens die al bekend bij ons zijn, nogmaals moeten worden ingevuld.

Dit sluit een beetje aan bij het vorige, ik bedoelde;
Dat de SNS dus niet even “toetst” (eigen databank, navragen bij klant, filiaal oid) of gegevens correct zijn en of dit dus inderdaad moet leiden tot een afwijzing (waar dus over valt te discuteren wat daar de criteria voor zijn). Voor nieuwe klanten is dit een erg onpersoonlijke afwijzing. Mede omdat je op de website op een verkeerd been wordt gezet; uw leencapaciteit is … (een mooi bedrag mogelijk)

-“Als ik meer wil weten kan ik bellen... De omgekeerde (klant onvriendelijke) wereld. Een klant, zelfs een vaste klant, heeft zich gemeld en hij/zij wil wat. Zou je daar niet eens achteraan gaan om te kijken of en wat er mogelijk is?”
Hier kan ik mij deels in vinden. De ideale klantvriendelijke situatie zou inderdaad zijn, dat de klant door ons wordt teruggebeld. Ik kijk hier natuurlijk met een ‘andere bril’ naar. Bij mij roept het ook vragen op als: Wil elke klant wel gebeld worden? Heeft deze arbeidsintensieve verandering nadelige gevolgen qua kosten voor de klanten, die een krediet willen afsluiten?
Ik denk dat in dit geval een duidelijkere uitleg, waarom een krediet is afwezen, per mail al een hoop onduidelijkheid wegneemt.

Ben het met het laatste wel eens, maar ik heb geen inzicht of een telefoontje of een emailtje te “duur” zou worden. Komt bij dat bijv. klant tevredenheid nauwelijks in geld is uit te drukken. Het beeld wat bij mij globaal is blijven hangen tot nu is simpel; het is een onpersoonlijke situatie, waar men snel en makkelijk (zeker) geld wil verdienen! Ik heb niet het gevoel een “klant” (en zeker geen koning) te zijn. Een “nadere” “navraag” had dat een heel stuk kunnen voorkomen (gelukkig hebben we (heeft de SNS) de community nog).

@Sanne;
InterBank is op het gebied van consumptieve financieringen de specialist
Dat zal heus. Maar ik vind consumptieve kredieten toch echt bij de "core business" van een bank horen, dus een beetje raar dat jullie dat deels uitbesteden.
Tenslotte scheelt dat ook weer marge.

Tsja, velen vinden het ook “core business” dat een bank geld inneemt en uitgeeft! :)

@Pela &Sanne;
Thanks voor jullie betrokkenheid! (en eigenlijk de Mods ook natuurlijk, aber das ist auch ein bisschen Arbeit!):)
Groet,
Ben 🆒
PS Ik ben toch maar gaan kijken hoe een lening bij mijn stamrecht BV te regelen (en of ik dat moet doen), blijft het aantrekkelijkst! (ik zal hier vervolgen).
Kleine toevoeging.
Het bedrag wat ik heb gezegd te willen lenen, lijkt veel. Maar ik moet ook meteen (meestal) gaan aflossen. Dus tot 2015 al +/- 14x bijv. €500,-. Dus alleen voor aflossingen heb ik al €7000 nodig. En dan heb ik natuurlijk ook nog enige tijd nodig om met m´n pensioen de "achterstand" (lening) weer in te lopen/af te lossen.
Groet,
Ben 🆒
PS Ik lig nu wel erg op straat geloof ik. Nou ja, "let it be"!
Badge +1
Goedemorgen Ben,

Dank voor je aanvullingen en je openheid 😉. Zoals Kirsty ook aangaf, zijn we erg blij met je input en hebben we dit aangekaart bij onze afdeling Lenen. Ook je aanvullingen zal ik voorleggen. Mochten we mbt de gewenste lening nog iets kunnen betekenen, horen we dat natuurlijk graag.
@BigBen   heb je al eens naar fiscalert gekeken? Een abonnement kost wat je het zelf waard vind. En als lid kun je hen altijd je probleem/vraag voorleggen.
Maar eigenlijk zou de SNS je gewoon zo'n lening of doorlopend krediet moeten verstrekken op basis van je zekerheden, etc. Dat de SNS zich achter Interbank verschuilt is in mijn ogen niet terecht, per slot van rekening doe je zaken met de SNS. Dit is toch ook zo als je bv. een wasmachine van merk X in de winkel koopt; dan heb je met de winkel te maken en niet met merk X waar de winkel zich nog wel eens achter wil verschuilen.
Met je stamrecht bv zijn zeker mogelijkheden (ook fiscalert kan je hierbij helpen om de juiste brieven/contracten op te stellen).
En ik weet niet hoe het zit met het aanvragen van een lening op twee namen? Normaal gesproken moet de wederhelft toch ook tekenen? en daarmee dus ook 'garant' staan voor aflossing? Dus SNS (en mogelijk meerdere banken: neem uw verantwoordelijkheid en kijk naar de persoonlijke situatie en niet naar kengetallen, postcodes, of andere items die niet de exacte, persoonlijke situatie aangeven).
@ BigBen: sterkte en denk eraan: Always look on the bright sight of Life!
@BigBen   heb je al eens naar fiscalert gekeken? Een abonnement kost wat je het zelf waard vind. En als lid kun je hen altijd je probleem/vraag voorleggen.
Maar eigenlijk zou de SNS je gewoon zo'n lening of doorlopend krediet moeten verstrekken op basis van je zekerheden, etc. Dat de SNS zich achter Interbank verschuilt is in mijn ogen niet terecht, per slot van rekening doe je zaken met de SNS. Dit is toch ook zo als je bv. een wasmachine van merk X in de winkel koopt; dan heb je met de winkel te maken en niet met merk X waar de winkel zich nog wel eens achter wil verschuilen.
Met je stamrecht bv zijn zeker mogelijkheden (ook fiscalert kan je hierbij helpen om de juiste brieven/contracten op te stellen).
En ik weet niet hoe het zit met het aanvragen van een lening op twee namen? Normaal gesproken moet de wederhelft toch ook tekenen? en daarmee dus ook 'garant' staan voor aflossing? Dus SNS (en mogelijk meerdere banken: neem uw verantwoordelijkheid en kijk naar de persoonlijke situatie en niet naar kengetallen, postcodes, of andere items die niet de exacte, persoonlijke situatie aangeven).
@ BigBen: sterkte en denk eraan: Always look on the bright sight of Life!

Dank voor je reactie en ik "Always look on the bright sight of Life!".
Ik stond eigenlijk heel verbaasd over de gang van zaken. Het meest nog over de leeftijdsgrens en de vreselijk maffe antwoord op mijn aanvraag. Ik hoop dat daar in ieder geval verandering in komt.
Tot op heden is er ook nog geen reactie waarom dat zo is. Ik denk dat ik dit item dus nog wel enige keren zal moeten "bumpen" (berichtje plaatsen, waardoor dit item weer bovenaan de lijst komt te staan).
Ik ben inmiddels toch maar bezig gegaan met m´n stamrecht BV en heb het bijna rond. Scheelt mij uiteindelijk toch teveel.
Dank voor je suggestie "fiscalert", ik zal eens op hun site gaan kijken.
Groet,
Ben 🆒
Ik ben inmiddels ook bezig mijn stamrecht (BV) op te eten. Heb het altijd in eigen beheer gehad.
En omdat ik ook nog een levensllopregeling heb, ga ik die binnen enkele jaren ook aanspreken zodat die op mijn pensioenleeftijd netjes op nul staat. Anders moet ik op dat moment over het hele tegoed in één keer afrekenen met de fiscus. uiteindelijk zal het allemaal wel niet veel uitmaken. iedereen (banken, verzekeraars en fiscus) willen toch hun geld hebben. En of je nu door de hond of de kate gebeten wordt, gebeten worden doe je toch. Sterkte en live with a smile:D.
Inmiddels dus een "lening" bij mijn stamrecht bv gedaan. Komt wel goed uit  dat dat kan. Is voor mij dubbel aantrekkelijk.
Groet,
Ben 🆒
Ik ben inmiddels ook bezig mijn stamrecht (BV) op te eten. Heb het altijd in eigen beheer gehad.
En omdat ik ook nog een levensllopregeling heb, ga ik die binnen enkele jaren ook aanspreken zodat die op mijn pensioenleeftijd netjes op nul staat. Anders moet ik op dat moment over het hele tegoed in één keer afrekenen met de fiscus. uiteindelijk zal het allemaal wel niet veel uitmaken. iedereen (banken, verzekeraars en fiscus) willen toch hun geld hebben. En of je nu door de hond of de kate gebeten wordt, gebeten worden doe je toch. Sterkte en live with a smile:D.

We moeten de 24e maar zien even tijd vrij te maken, ik heb nog wel een paar vragen.
Groet,
Ben 🆒
Ik vind het prima. Ben benieuwd waarom voor jou een lening bij je BV aantrekkelijker is dan het stamrecht aanspreken. Afijn, we hebben het er onderling nog wel over. Groetjes, mooi weekend en tot dan.
In deze tijd van "hoe normaal is dat", overkomt mij het volgende;
Ik wil een Doorlopend Krediet openen van maximaal €25.000,- , het liefst bij de SNS (alle zaken bij elkaar). Volgens de berekening op de site kan ik tot ongeveer €36000.
Ik vul het uitgebreide formulier, ingelogd in MijnSNS, in. Ik moet dan nog steeds vanalles zelf invullen (terwijl ik dus bekend ben).
Na afloop (kost al gauw 15miuten) op verzenden geklikt. En het ziet er goed uit, geen foutmeldingen.
Maar dan;
Enige tijd later een e-mail van de directeur SNS Klantenservice zelf, met volgende inhoud (hou je vast!!!);

Beste heer Wolthuis
U heeft pas een SNS Doorlopend Krediet aangevraagd. Helaas kunnen we uw aanvraag niet goedkeuren op basis van de gegevens die nu bij ons bekend zijn.
Als er iets verandert in uw persoonlijke situatie, dan kunt u natuurlijk opnieuw een krediet aanvragen.
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan op snsbank.nl/lenen of neem contact op met SNS Klantenservice via 030 - 633 330 00 (lokaal tarief). Onze medewerkers helpen u graag verder.
Met vriendelijke groet,
SNS Bank
Ton Timmerman
Directeur SNS Klantenservice


Nu vraag ik de SNS ; is dit vanaf nu normaal?
Groet,
Ben 🆒
PS Volgens mij heb ik alle vragen volledig en naar waarheid beantwoord. Ben ik nou .....
PS2 Heeft de SNS voor dit soort mailtjes een directeur nodig? Gauw er uit doen, spaart alweer een hoop kosten!




dit had ik dus precies het zelfde
PS2  Heeft de SNS voor dit soort mailtjes een directeur nodig? Gauw er uit doen, spaart alweer een hoop kosten!

Ik denk eerder dat het een automatisch gegenereerd bericht is dat getriggerd wordt door waarden in bepaalde velden of in verhoudingen tussen bepaalde waarden.
De SNS zou zo moeten kunnen zien waarom zo'n aanvrag wordt afgewezen, dacht ik zo.
Reputatie 3
Badge +1
Volgens mij worden ze alleen ondertekend daarmee, denk toch echt niet dat hij zelf deze mailtjes zit te tikken 😉
Mijn opmerking was;

Om dit bericht schijnbaar kracht mee te geven, is het ondertekend door de Directeur. Wel een heel vreemde gang van zaken. Ik vraag bij SNS aan, afdeling (medewerkers) behandelen de zaak en reageren naar de klant. Indien de klant ontevreden is met het antwoord ga je "normaal" "hogerop", bijv. naar afdelingschef of directie. Maar nee, die stuurde jou het mailtje al, dus discussie uitgesloten (ook eigen fouten dus niet mogelijk).

Natuurlijk is het een automatisch mailtje, maar juist daarom des te belangrijker een "goede" tekst te gebruiken. Mogelijk zegt dit gebruik ook iets over interne verhoudingen?
Groet,
Ben 🆒

dit had ik dus precies het zelfde

Hallo D.Faslicov,
Vervelend dat je hetzelfde hebt. Bedoel je dat je een afwijzing ontving, of dat je hetzelfde mailtje ontving, of dat je het dus niet wet waarom?
Ik kreeg toen de toezegging dat betreffende afdeling nog eens naar de tekst ging kijken. M.a.w. dat men evt. aanpassingen zou gaan doen. 
Ik ben benieuwt.
Groet,
Ben 🆒
Mijn opmerking was;

Om dit bericht schijnbaar kracht mee te geven, is het ondertekend door de Directeur. Wel een heel vreemde gang van zaken. Ik vraag bij SNS aan, afdeling (medewerkers) behandelen de zaak en reageren naar de klant. Indien de klant ontevreden is met het antwoord ga je "normaal" "hogerop", bijv. naar afdelingschef of directie. Maar nee, die stuurde jou het mailtje al, dus discussie uitgesloten (ook eigen fouten dus niet mogelijk).

Natuurlijk is het een automatisch mailtje, maar juist daarom des te belangrijker een "goede" tekst te gebruiken. Mogelijk zegt dit gebruik ook iets over interne verhoudingen?
Groet,
Ben 🆒



Ton is "slechts" directeur klantenservice. Er zijn nog veel meer hogere heren (en dames????). En klantenservice van, ja van wat?  Van de afdeling die krediten verleent? Of van de afdeling die kijkt naar teksten, brieven, communicatie, etc.?
Als je het gevoel hebt met een kluitje het bekende riet ingestuurd te worden, moet je geen genoegen mee nemen. Eis een duidelijke verklaring. Daar hebben we vandaag de dag toch recht op. (Eigenlijk niet alleen vandaag de dag, maar ook gisteren, morgen en altijd). 
iedereen succes met het verkrijgen van het juiste krediet. 🙂
Hi D.Faslicov,

Welkom op de community. Ik vraag mij hetzelfde af als Ben. Bedoel je dat je dezelfde mail hebt ontvangen of dat je om dezelfde reden een afwijzing hebt gehad? Ik ben benieuwd!

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.

Ik lees nu de onderlinge discussie mee over het sturen van automatische afwijzingmails. Ook hier wordt momenteel kritisch naar gekeken. De reden waarom Ton Timmerman de mail ‘ondertekend’ is omdat hij de eindverantwoordelijke is. Dit is Ton trouwens, voor jullie beeldvorming 😉.

Reageer