Beantwoord

Doorlopend krediet zichtbaar in "Mijn SNS"


Hoe kan ik ook de mutaties op mijn doorlopend krediet in "mijn SNS" zichtbaar krijgen
icon

Beste antwoord door Marijke 4 september 2018, 08:43

Dan moet ik je toch doorverwijzen naar Interbank. Mogelijk heb je al een keer een account aangemaakt en krijg je daarom een foutmelding. De enige manier om je gebruikersnaam opnieuw aan te vragen, is door te bellen met Interbank op het telefoonnummer: 0900 - 86 88. Het nummer is op werkdagen tussen 8.30 - 17 uur bereikbaar en op zaterdag tussen 10 en 16 uur.

Bekijk origineel

15 Reacties

GHT Hoeben schreef:

Hoe kan ik ook de mutaties op mijn doorlopend krediet in "mijn SNS" zichtbaar krijgen



Hoi GHT Hoeben, welkom op de community. Een SNS Doorlopend Krediet dat voor oktober 2011 is afgesloten, staat in Mijn SNS onder 'Betalen'. Heb je een SNS Doorlopend Krediet met een ingangsdatum na oktober 2011? Dan maak je een account aan voor Mijn SNS Lenen. Dit is een aparte omgeving voor het doorlopend krediet en staat los van Mijn SNS. Het is nu door onderhoud niet mogelijk om een account aan te maken, ik verwacht dat dit morgen weer kan.
Ik krijg het niet voor elkaar om een "mijn SNS-lenen"account aan te maken. Het gaat fout bij het benoemen van de gebruikersnaam; Als ik invul wat hij volgens mij moet zijn, voldoet hij niet aan de eisen; als ik iets anders invul dat aan de eisen voldoet, krijg ik een foutmelding dat hij al iets anders van mij heeft. Maar als ik dat invul voldoet hij niet aan de eisen......
Ik kom er niet meer uit wat ik als gebruikersnaam moet invullen.
Waarom zo moeilijk? Ik wil mijn lening gegevens graag in hetzelfde overzicht als mijn betaalrekening, mijn spaarrekening etc. Dat SNS achter de schermen haar leningen bij een ander bedrijf wegzet, daar hoe ik als klant toch geen last van te krijgen.
Goedemorgen,

Wat lastig dat het niet lukt om in te loggen. Kun je je herinneren of je ooit een account hebt aangemaakt? Je regelt het hier. Laat je weten of dit de oplossing is?
Helaas Marijke, ik kreeg en krijg het niet voor elkaar ooit een account aan te maken. De link die u stuurt, brengt mij naar een scherm, dat ik inmiddels minimaal 10 keer heb doorlopen. Het gaat fout bij het benoemen van de gebruikersnaam; wat ik ook verzin, ofwel het deugt niet danwel hij accepteert het niet.
Dan moet ik je toch doorverwijzen naar Interbank. Mogelijk heb je al een keer een account aangemaakt en krijg je daarom een foutmelding. De enige manier om je gebruikersnaam opnieuw aan te vragen, is door te bellen met Interbank op het telefoonnummer: 0900 - 86 88. Het nummer is op werkdagen tussen 8.30 - 17 uur bereikbaar en op zaterdag tussen 10 en 16 uur.
Gebeld met Interbank; zij hebben mijn account weggegooid, daarna zou het goed moeten komen.
\daarna nog tig keer geprobeerd. Krijg de foutmelding: De ontvangen informatie is niet geldig. Controleer de gemarkeerde velden. Op basis van de ontvangen gegevens kunnen wij je helaas niet registreren. Mogelijk heb je al een account of kloppen de contract gegevens niet. Controleer de gegevens. Zijn de gegevens volgens jou correct? Neem tijdens kantooruren contact op met de afdeling SNS Klantenservice 030 - 633 30 00 (lokaal tarief).
Ben er nu wel helemaal klaar mee; geef het op.
Goedemorgen GHT Hoeben,

Wat een nare situatie. Bel je nogmaals met het telefoonnummer dat Marijke doorgaf? Dan kijken ze op basis van het gesprek gisteren waarom je de melding krijgt dat de ontvangen informatie niet geldig is. Ik kan de gegevens niet inzien.
Oef.... uiteindelijk toch gelukt. Wat een gedoe. Uiteraard lag het natuurlijk aan mezelf.
Maar ik blijf er bij dat ik graag ook de gegevens van mijn doorlopend krediet in hetzelfde scherm als die voor mijn lopende rekening, creditcard e.d. zou willen hebben.
Fijn dat het nu is opgelost. Natuurlijk snap ik dat het overzichtelijker is om het doorlopend krediet in hetzelfde overzicht te hebben als je andere producten. Op korte termijn verwacht ik hierin geen wijziging.
Reputatie 1
PetervR schreef:

GHT Hoeben schreef:

Hoe kan ik ook de mutaties op mijn doorlopend krediet in "mijn SNS" zichtbaar krijgen



Hoi GHT Hoeben, welkom op de community. Een SNS Doorlopend Krediet dat voor oktober 2011 is afgesloten, staat in Mijn SNS onder 'Betalen'. Heb je een SNS Doorlopend Krediet met een ingangsdatum na oktober 2011? Dan maak je een account aan voor Mijn SNS Lenen. Dit is een aparte omgeving voor het doorlopend krediet en staat los van Mijn SNS. Het is nu door onderhoud niet mogelijk om een account aan te maken, ik verwacht dat dit morgen weer kan.



Dusssssss, ik wil hier toch even klagen en hoop stiekem dat er leden van de klantenraad mee lezen die dit misschien verder willen overbrengen.

De SNS (Bank) wil een gewone bank zijn. Een bank voor normale mensen. Een Volksbank. Geen poespas, duidelijke voorwaarden in klare taal. Ik juich dit streven van harte toe.

Ik begrijp dat men nog zoekende is wat dit voor de toekomstige eigendomscontructie gaat betekenen als de Volksbank uiteindelijk van de staat weer naar particulier eigendom moet.

Maar hoewel SNS het woordje bank uit haar naam heeft geschrapt, is het toch wel degelijk nog steeds een bank. Nou is die definitie natuurlijk aan verandering en uitleg onderhevig. Ik heb er bijv. begrip voor dat de SNS geen contante stortingen/opnames meer ondersteunt, maar veel mensen vinden dit een basistaak van een bank.

Wat ik echter wel een basistaak vind van de bank, zijn leningen. Specifiek: Persoonlijke leningen en Doorlopende Kredieten. Ik vind het onwenselijk dat SNS deze producten heeft uitbesteed aan een derde partij, en nog onwenselijker dat deze vervolgens niet in de MijnSNS omgeving zichtbaar zijn. Dit gaat wmb ten koste van inzicht en de daarmee gepaarde financiele gezondheid. Ik heb nog een oud DK wat ik eigenlijk nooit meer gebruik en waarschijnlijk binnenkort ga sluiten, maar zou 't nogal idoot vinden als ik in de toekomst ooit weer een DK nodig heb, dat dat niet in de MijnSNS omgeving zichtbaar is. Laat staan dat overboeken opeens langer dan 2 seconden gaat duren.

Verzekeringen en Credit Cards kan je een soortgelijke discussie over hebben, maar ik vind dat toch wel bijproducten waarbij een 3e partij meerwaarde kan bieden in specialisme, kennis en gebruiksvriendelijkheid. Bij leningen zie ik die meerwaarde voor de consument niet, en eigenlijk alleen minderwaarde.

Ik hoop dat SNS/Volksbank zich nog eens wilt bezinnen over welke kerntaken/producten zij bij een bank vinden horen, en die zij het liefst zoveel mogelijk binnen eigen beheer uitvoeren, of wellicht alleen op de achtergrond outsourcen. Dat outsourcen werkt trouwens met de verzekeringen en het volmachtkantoor ook niet geheel vlekkeloos kreeg ik de indruk....

Tot zover mijn maandagmiddag rant.
Reputatie 1
Dat outsourcen gaat soms erg ver.
Mijn hypotheeknemer (nee, niet SNS), heeft het beheer van zijn hypotheek portefeuille uitbesteed. Om een deel af te lossen moet ik ineens een relatie hebben met een derde partij.
Ik heb daar helemaal geen trek in. Ik heb gekozen voor een relatie met Woonfonds, en het beheer van hypotheken lijkt mij toch echt core-business.
Na het beschreven gedoe om via "mijn SNS-lenen" gegevens over mijn doorlopend krediet in beeld te krijgen is de volgende nu in aantocht. Nu kan ik nog wel de gegevens van mijn creditcard in mijn SNS-rekening zien, maar de bank heeft nu ook zijn eigen creditcard-services afgestoten. Het zou me dus niet verbazen dat hier ook binnenkort een einde aan komt.
Op zich is het niet erg dat een bank taken inkoopt, die anderen beter kunnen, maar ik wil daar als klant niet de dupe van zijn. Dus wat ze achter de schermen doen boeit me niet zo, als ik maar in één SNS-account al mijn bankzaken kan blijven inzien.
Hoi Sanne,

Goed dat je je frustratie over dit onderwerp uit. Wat de basistaken van een bank zijn, is voor veel mensen verschillend. Je zegt het zelf eigenlijk al: de 1 vindt de mogelijkheid tot het storten van contant geld een must en de ander, in dit geval jij, het aanbieden van leningen en kredieten. Dat je liever al je financiële zaken in 1 overzicht hebt, dat snap ik. Meerdere inlogmethodes kunnen zorgen voor verwarring. Doordat we de kredieten aanbieden via Interbank, is er een aparte inlogmethode voor. Dit geldt overigens ook voor de creditcards, die sinds kort worden aangeboden via ICS. Bedankt voor het delen van je standpunt. Op dit moment kan ik er niet voor zorgen dat er zaken veranderen maar zoals je zelf al zegt: misschien kan het worden meegenomen in de klantenraad zodat er daar over gesproken kan worden.
Reputatie 1
Marijke schreef:

Hoi Sanne,
Dat je liever al je financiële zaken in 1 overzicht hebt, dat snap ik. .



en dit zou mijns inziens een zwaarwegend argument voor SNS moeten zijn...
Reputatie 1
Marijke schreef:

Doordat we de kredieten aanbieden via Interbank, is er een aparte inlogmethode voor.


Is Interbank niet die organisatie van Credit Agricole waarmee je NOOIT zaken zou willen doen, als ook maar een klein deel van de Kassa-waarschuwingen waar zou kunnen zijn?

Marijke schreef:

Op dit moment kan ik er niet voor zorgen dat er zaken veranderen maar zoals je zelf al zegt: misschien kan het worden meegenomen in de klantenraad zodat er daar over gesproken kan worden.


In dat geval zou de probleemstelling wat exacter geformuleerd moeten worden. Met bovenstaande min of meer algemene wensen kan de Klantenraad ook niet zo veel, vrees ik.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)