Doorlopende reisverzekering SNS

• Aan het opstarten
  • 0 reacties
Ik zou iedereen de doorlopende reisverzekering van SNS afraden. Mijn koffer is kwijtgeraakt door de luchtvaartmaatschappij. Ik heb een claim ingediend bij de luchtvaartmaatschappij zelf maar daar hoorde ik 1,5 maand niets van. Vervolgens diende ik dezelfde claim bij SNS met de mededeling dat luchtvaartmaatschappij niet reageert. SNS stuurde me naar www.vlucht-vetraagd.nl. Dus ondanks mijn reisverzekering sturen ze me naar een commerciele partij die 25% pakt van een uitgekeerde claim. Gelukkig kwam de luchtvaartmaatschappij inmiddels wel over de brug met een vergoeding van ongeveer de helft van de claim omdat het volgens hun het maximum bedrag was dat ze verplicht zijn te betalen. Ik heb de rest van de claim bij SNS ingediend en na 34 dagen (!) en 3 telefoontjes kwam de reactie dat ze een schade expert zouden sturen. De flexibiliteit bij het maken van afspraak met CED schade expert was ver te zoeken, Ze konden alleen tussen 08:00 en 14:00, zonder een precies tijdstip. De schade expert zelf was een heel aardige man die een halve minuut na zijn binnenkomst zei dat hij eigenlijk niets te zoeken had want de luchtvaartmaatschappij had inmiddels de helft betaald en SNS vergoedt max 60% van de spullen en geen electronica in de ruimbagage. Ik had juist ruimbagage genomen (en extra betaald) omdat we met een baby reizen en ik mijn handen vol heb. In de koffer zaten daarom mijn laptop en camera.
De hele gang van zaken getuigt niet echt van klant centraal stellen. Waarom stuurt SNS mij naar een derde partij voor de vermiste bagage claim? Ze kunnen toch mijn schade afhandelen en vervolgens zelf gaan claimen bij de luchtvaartmaatschappij? Waar heb ik immers de verzekering voor?
Waarom duurt het 34 dagen voordat SNS met een inhoudelijke reactie komt op een vrij simpele schade?
Waarom sturen ze een schade expert, waar ik een dag voor thuis moet blijven, als ze bij voorbaat al weten dat ze niets gaan uitkeren?
In de voorwaarden van de reisverzekering staat idd dat de kostbaarheden in de ruimbagage niet vergoed worden, maar er bestaan ook nog iets als coulance. Ik zou graag met alleen handbagage reizen maar in mijn geval was dat onmogelijk. Nu wijzen de luchtvaartmaatschappij en de verzekeraar naar elkaar en blijf ik als klant, die beide bedrijven betaalt, met een schadepost achter, terwijl ik extra betaald heb voor de koffer en al jaren netjes de verzekering betaal. Bedankt SNS, ik zal niet lang meer klant zijn.

1 Reactie

Beste @Nsnvc,

Ondanks je teleurstellende ervaring, toch van harte welkom op de SNS community. Ik heb je verhaal met aandacht gelezen en ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met de afwikkeling van de schade. Omdat ik je goed wil helpen, schakel ik graag de hulp in van een collega die je klacht in behandeling kan nemen. Zou je in een e-mail je naam, je telefoonnummer en je polisnummer kunnen opsturen? Ons e-mailadres is: community@sns.nl Op die manier kunnen we beoordelen wat er eventueel is misgegaan en contact met je opnemen, alvast dank voor je moeite.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)