SNS

Beantwoord

Extra opties zoals bij SNS Reisverzekering ook bij andere verzekeringen?

• 6 oktober 2010
  • 5 Reacties
  • 12357 Keer bekeken

Het valt mij op dat wanneer je een reisverzekering afsluit je tegenwoordig, in tegenstelling tot het verleden, nu zelf allerlei opties kan kiezen die je graag wilt hebben (europa of werelddekking, wintersport, ongevallendekking).Ik zou deze trend graag verder doorgetrokken zien naar bijv. de inboedel- en ongevallenverzekering waar de keuze (in aanvulling op standaardprofielen) van het verzekerde bedrag zelf gekozen kan worden en ook het eigen risico. Bij de reisverzekering kan je de eigen risico ook niet afschaffen. Telefonisch kan dat soms wel (tegen extra premie uiteraard).Bij de rechtsbijstandsverzekering ben je verplicht 100 euro eigen risico te nemen, terwijl bij DAS rechtstreeks zelf je die mogelijkheid wel hebt tegen betaling van extra premie.Dit zou je evt. in aanvulling kunnen doen op standaardprofielen om eenvoud te behouden, maar toch keuzemogelijheid te geven (zoals FBTO ook enigszins doet).Hoe denken de andere leden hierover?
icon

Beste antwoord door Odette 14 december 2010, 14:47

We hebben een reactie op je vraag ontvangen van een marketeer Verzekeren:

Voor de SNS Reisverzekering hebben we inderdaad een goede basisdekking, aangevuld met dekkingen die je zelf kunt kiezen. Hierdoor maak je jouw reisverzekering op maat. Voor de SNS Rechtsbijstandverzekering komen in 2011 ook meerdere opties, zodat je ook deze verzekering op maat kunt maken. De verwachting is dat dit in het eerste halfjaar van 2011 gerealiseerd wordt.

Voor de SNS Inboedelverzekering en SNS Woonhuisverzekering is ons uitgangspunt dat de woning en de inboedel van de woning voldoende verzekerd is. Daarom bieden we geen losse opties maar een complete verzekering, met bijvoorbeeld garantie tegen onderverzekering. De Consumentenbond heeft begin dit jaar de SNS Woonhuisverzekering een 8,8 en de SNS Inboedelverzekering een 8,2 gegeven.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Emar10,

Ik ben er helemaal voor! In de basis moet het een goede verzekering zijn met heldere, leesbare en vooral begrijpelijke voorwaarden, met daarnaast een aantal keuzemogelijkheiden waarmee je de verzekering kunt uitbreiden naar gelang ieders persoonlijke behoefte. Zo bespaar je als bank/verzekeraar kosten door een standaard product in de markt te hebben, en geef je jouw klanten toch de mogelijkheid om een verzekering op maat af te sluiten die past bij hun behoefte (en budget).

Stefan
Hoi emar10,

Dank voor het starten van deze discussie.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik altijd in de war raakte bij het afsluiten van een tijdelijke reisverzekering. Zeker omdat het een skireis betrof. Al die lastige termen... Ik heb dit nu opgelost door een langdurige reisverzekering af te sluiten; niet meer elk jaar denken over eigen risico's etc.

Liz
Helemaal de goede richting op. Zag bij Unive gisteren ook al een keurige keuze mogelijkheid bij de reisverzekering. De kosten werden rechts in beeld direct bijgewerkt. Simpel transparant en duidelijk.

Keuzevrijheid is Top! Over een paar jaar weten we niet beter.
Ook "vroeger" (ik loop al weer paar jaartjes mee), had je die keuze mogelijkheid wel bij de reisverzekeringen. Ook bij veel andere verzekeringen wel verschillende opties. Ik ben er ook wel voor om een aantal (toch beperkt, het is immers "VERZEKEREN" dwz samen de kosten dragen) opties te hebben. Het grote gevaar is echter dat wij op gegeven moment de bomen door het bos niet meer zien. De "kleine lettertjes" beperken dan mogelijk veel, waar je pas achter komt als het "te laat" is.

Groet,

Ben
We hebben een reactie op je vraag ontvangen van een marketeer Verzekeren:

Voor de SNS Reisverzekering hebben we inderdaad een goede basisdekking, aangevuld met dekkingen die je zelf kunt kiezen. Hierdoor maak je jouw reisverzekering op maat. Voor de SNS Rechtsbijstandverzekering komen in 2011 ook meerdere opties, zodat je ook deze verzekering op maat kunt maken. De verwachting is dat dit in het eerste halfjaar van 2011 gerealiseerd wordt.

Voor de SNS Inboedelverzekering en SNS Woonhuisverzekering is ons uitgangspunt dat de woning en de inboedel van de woning voldoende verzekerd is. Daarom bieden we geen losse opties maar een complete verzekering, met bijvoorbeeld garantie tegen onderverzekering. De Consumentenbond heeft begin dit jaar de SNS Woonhuisverzekering een 8,8 en de SNS Inboedelverzekering een 8,2 gegeven.

Reageer