SNS

Extra storting SNS Maxisparen niet meer mogelijk

• 17 december 2014
  • 110 Reacties
  • 11481 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
Vanaf 17 december is het niet meer mogelijk om extra stortingen te doen op SNS Maxisparen. Je kunt alleen nog een vast bedrag per maand sparen via automatische incasso. In het verleden zijn extra stortingen op SNS Maxisparen toegelaten en soms zelf gestimuleerd bij een tijdelijke actie. Daarmee hebben we onze eigen productvoorwaarden niet gevolgd. In de voorwaarden staat dat je het vaste bedrag per maand alleen met automatische incasso kan sparen. Vanaf 17 december zullen we ons hier strikt aan houden. Als je buiten de automatische incasso (extra) geld overmaakt naar SNS Maxisparen, wordt dat bedrag geweigerd en teruggeboekt op de rekening waar het geld vandaan komt.

110 reacties

Beste Olaf.

Ik heb net telefonisch contact gehad met een van jullie medewerkers omtrent deze melding per brief.

Tot mijn stomme verbazing moet ik melden dat ik gisteren, 16 december j.l,  per post deze melding onder ogen kreeg.
Vandaag, de 17e, wordt deze regeling afgeschaft. 
Het lag niet aan de post: jullie medewerkster heeft dat erkent: het is veel te laat vezonden.
M.a.w: ik ( wij ) worden voor een voldongen feit gesteld dat het overboeken niet meer kan hetgeen ik nog graag gedaan had.

Ook op de s.n.s. site / in mijn berichtenbox wordt hier ook geen melding vooraf van gemaakt. "Doodgezwegen" heet dat!!
Ik ben van mening dat deze procedure in z`n geheel NIET correct/netjes is verlopen of heb ik iets gemis omtrent deze mededeling??

Destijds hebben jullie wel het onbeperkt overboeken naar de maxi-spaarrekening "verkocht" op de site en niet vermeld dat deze actie
zou aflopen op 17 december. Dat het eens zou aflopen, accoord maar niet zonder fasoenlijke melding vooraf.

"Het belangrijkste in communicatie is horen wat er niet gezegd wordt" : Wat de sns-bank niet zegt kan inderdaad niet gehoord woden.

Gaarne een inhoudelijke reactie.

Groet Jan.
Reputatie 2
Badge
Vanaf 17 december is het niet meer mogelijk om extra stortingen te doen op SNS Maxisparen. Je kunt alleen nog een vast bedrag per maand sparen via automatische incasso. In het verleden zijn extra stortingen op SNS Maxisparen toegelaten en soms zelf gestimuleerd bij een tijdelijke actie. Daarmee hebben we onze eigen productvoorwaarden niet gevolgd. In de voorwaarden staat dat je het vaste bedrag per maand alleen met automatische incasso kan sparen. Vanaf 17 december zullen we ons hier strikt aan houden. Als je buiten de automatische incasso (extra) geld overmaakt naar SNS Maxisparen, wordt dat bedrag geweigerd en teruggeboekt op de rekening waar het geld vandaan komt.

Het grappige is dat ik deze melding vanmorgen in de bus vond terwijl de datum in de aanhef 11 december is.
Is die brief komen lopen? En waar heeft die brief onderweg overnacht?
De timing is inderdaad opvallend. Het is precies 17 december.
Reputatie 4
Badge +1
Het lijkt er bijna op dat SNS wilde voorkomen dat men nog even snel ging bijstorten op de maxi-spaarrekening, voordat dat werd afgeschaft.
Ook ik ontving de brief pas gisteren.
Ik heb gisteren de brief ook gekregen.

@Jan1953 Volgens mij is vanaf het begin de bedoeling geweest dat je slechts per automatische incasso kon sparen op de rekening. Dat tussentijdse stortingen gedaan konden worden EN toegelaten werden, doet hier niets aan af. Dat de SNS de teugels cq. de rgels voor deze spaarrekening weer aantrekt was dan ook te verwachten. Alternatief zou zijn het in elkaar schuiven van de internetspaarrekening en de Maxirekening. Hiervoor is niet gekozen. Dat jij nog graag een extra bedrag had willen storten, kan ik me wel voorstellen. Er zijn ook nog andere bankinstellingen die een vergelijkbare rente geven en waar je geld vrij opneembaar is (en waar je vrij op kunt storten). Er zijn verschillende vergelijkingssites, waaronder deze: http://www.vanspaarbankveranderen.nl/.  Maak er nog een mooie decembermaand van, zou ik zo zeggen. 🙂
Beste Olaf.

Ik heb net telefonisch contact gehad met een van jullie medewerkers omtrent deze melding per brief.

Tot mijn stomme verbazing moet ik melden dat ik gisteren, 16 december j.l, per post deze melding onder ogen kreeg.
Vandaag, de 17e, wordt deze regeling afgeschaft.
Het lag niet aan de post: jullie medewerkster heeft dat erkent: het is veel te laat vezonden.
M.a.w: ik ( wij ) worden voor een voldongen feit gesteld dat het overboeken niet meer kan hetgeen ik nog graag gedaan had.

Ook op de s.n.s. site / in mijn berichtenbox wordt hier ook geen melding vooraf van gemaakt. "Doodgezwegen" heet dat!!
Ik ben van mening dat deze procedure in z`n geheel NIET correct/netjes is verlopen of heb ik iets gemis omtrent deze mededeling??

Destijds hebben jullie wel het onbeperkt overboeken naar de maxi-spaarrekening "verkocht" op de site en niet vermeld dat deze actie
zou aflopen op 17 december. Dat het eens zou aflopen, accoord maar niet zonder fasoenlijke melding vooraf.

"Het belangrijkste in communicatie is horen wat er niet gezegd wordt" : Wat de sns-bank niet zegt kan inderdaad niet gehoord woden.

Groet Jan.

Hoi Jan1953,

Voorheen was het technisch mogelijk een extra storting te doen op SNS Maxisparen. Vanaf vandaag hebben we technisch ingeregeld dat je alleen met automatische incasso kunt sparen. Door het dichtzetten van de mogelijkheid om een extra storting te doen, voldoet SNS Maxisparen aan de productvoorwaarden. Zo staat het ook in de voorwaarden vermeld:

“SNS Maxisparen is een spaarrekening waarop je maandelijks via automatische incasso een vast bedrag spaart van minimaal € 50 en maximaal € 500. In de overeenkomst staat welk bedrag je maandelijks via automatische incasso overmaakt op SNS Maxisparen. Dat bedrag noemen we inleg. Je mag geen extra geld overmaken naar je SNS Maxisparen.”

We hebben in het verleden actieperiodes gehad, waarin je een extra storting mocht doen op SNS Maxisparen. Hierin is duidelijk de begin- en einddatum van de actieperiode vermeld.

Het gaat er in principe om dat onze klanten nu nogmaals zijn geïnformeerd dat extra storten, geheel volgens voorwaarden, niet mogelijk is op SNS Maxisparen. Dat de brief een dag van te voren is verstuurd, is eigenlijk niet van belang. Extra storten mocht sowieso niet. Mijn collega had je hierover telefonisch beter moeten informeren. De medewerkers van de klantenservice zijn hiervan op de hoogte gesteld.

Klanten die in het verleden extra geld hebben gestort en/of dat op een andere manier hebben gedaan dan met automatische incasso, hebben geluk gehad. Vanaf vandaag kan dat niet meer.
Ik heb geen brief gezien tot op heden! Beetje traag vanwege de feestdagen en het reisje naar Duitsland, denk ik.
Dan kan ik zeker nog bijstorten!?? :)
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge

Het gaat er in principe om dat onze klanten nu nogmaals zijn geïnformeerd dat extra storten, geheel volgens voorwaarden, niet mogelijk is op SNS Maxisparen. Dat de brief een dag van te voren is verstuurd, is eigenlijk niet van belang. Extra storten mocht sowieso niet. Mijn collega had je hierover telefonisch beter moeten informeren. De medewerkers van de klantenservice zijn hiervan op de hoogte gesteld.

Klanten die in het verleden extra geld hebben gestort en/of dat op een andere manier hebben gedaan dan met automatische incasso, hebben geluk gehad. Vanaf vandaag kan dat niet meer.

Daar kan ik me wat bij voorstellen, maar verklaart niet waarom de brief 11 december is gedateerd maar pas gisteren is aangekomen.
Reputatie 2
Badge
Ik heb geen brief gezien tot op heden! Beetje traag vanwege de feestdagen en het reisje naar Duitsland, denk ik.
Dan kan ik zeker nog bijstorten!?? :)
Groet,
Ben 🆒

In Duitsland gebeurt alles 50 jaar later. Oh wacht....
Ik heb gisteren de brief ook gekregen.

@Jan1953 Volgens mij is vanaf het begin de bedoeling geweest dat je slechts per automatische incasso kon sparen op de rekening. Dat tussentijdse stortingen gedaan konden worden EN toegelaten werden, doet hier niets aan af. Dat de SNS de teugels cq. de rgels voor deze spaarrekening weer aantrekt was dan ook te verwachten. Alternatief zou zijn het in elkaar schuiven van de internetspaarrekening en de Maxirekening. Hiervoor is niet gekozen. Dat jij nog graag een extra bedrag had willen storten, kan ik me wel voorstellen. Er zijn ook nog andere bankinstellingen die een vergelijkbare rente geven en waar je geld vrij opneembaar is (en waar je vrij op kunt storten). Er zijn verschillende vergelijkingssites, waaronder deze: http://www.vanspaarbankveranderen.nl/. Maak er nog een mooie decembermaand van, zou ik zo zeggen. :)

@blacktomcat.
Natuurlijk onderschrijf ik jouw opmerkingen: had ik zelf ook bedacht.
Het gaat mij om het niet echt helder en open communiceren met de klant.
Als deze bank dan toch propageert NORMALER te willen zijn moet ze wel
zo acteren.
Niet een brief met nieuwe voorwaarden afleveren bij de klant als die de volgende dag actief worden.
Niet netjes en niet "normaal" dacht ik zo.

Natuurlijk maken wij, met z`n allen, er een heerlijke decembermaand van.;-)

@OLAF: het gaat niet om het afschaffen van en regeling maar de uitspraak die jij nu weer bezigt:
Dat de brief nagenoeg op de dag van de wijziging is verzonden maakt niet uit!!
Nou voor mij wel en dat is wat mij betreft eerlijk en open communiceren. Dat is dus normaal!!!!

Jan1953.

Reputatie 3
Badge +1
Beste Jan,
Jouw reactie roept bij mij toch wel even de behoefte op om een aantal zaken recht te zetten:

Niet een brief met nieuwe voorwaarden afleveren bij de klant als die de volgende dag actief worden.
Niet netjes en niet "normaal" dacht ik zo.

Het zijn geen nieuwe voorwaarden, maar bestaande voorwaarden. De brief waarschuwt alleen maar dat het 'gedogen' van bijstorten eindigt, geheel dat conform de voorwaarden die iedereen heeft geaccepteerd voorafgaand aan de opening van een maxisparen rekening.

@OLAF: het gaat niet om het afschaffen van en regeling maar de uitspraak die jij nu weer bezigt:
Dat de brief nagenoeg op de dag van de wijziging is verzonden maakt niet uit!!
Nou voor mij wel en dat is wat mij betreft eerlijk en open communiceren. Dat is dus normaal!!!! 

Dat het gedogen effectief per direct eindigt vind ik niet meer dan normaal. Wees blij dat je er al die tijd oneigenlijk gebruik van hebt kunnen maken zonder dat dit consequenties heeft gehad! Dat SNS nog eerst netjes een brief stuurt met uitleg vind ik juist getuigen van open en eerlijk communiceren. Vooral omdat ze ook de 'hand in eigen boezem steken' en toegeven dat ze zelf ook een rol hebben gespeeld bij het mogelijk maken van tussentijdse stortingen.

Groeten,
Stefan
Het is inderdaad zo dat bijstorten niet in de voorwaarden stond en staat. Maar.. Dit werd wel toegestaan / gedoogd. Op speciale momenten, als het vakantiegeld of de eindejaarsuitkering binnen was, maar ook tussendoor bleek het mogelijk bij te storten. Dit was bij velen bekend en hier op het forum is dat ook een aantal kern naar voren gebracht.

Door de gedoogconstructie hebben jullie verwachtinge gewekt. Ik snap dat de teugels weer worden aangetrokken maar de manier, inhoud en timing, waarop jullie dit doen is van een behoorlijk laag niveau. Daarbij reken ik ook de reacie zoals hieronder gegeven.

Wij de klant Hebben geluk gehad.. Zo communiceer je niet met klanten.

Het was chique geweest als er een overgangsperiode was geboden tot 1 januari.

Beste Olaf.

Ik heb net telefonisch contact gehad met een van jullie medewerkers omtrent deze melding per brief.

Tot mijn stomme verbazing moet ik melden dat ik gisteren, 16 december j.l, per post deze melding onder ogen kreeg.
Vandaag, de 17e, wordt deze regeling afgeschaft.

Ook op de s.n.s. site / in mijn berichtenbox wordt hier ook geen melding vooraf van gemaakt. "Doodgezwegen" heet dat!!

"Het belangrijkste in communicatie is horen wat er niet gezegd wordt" : Wat de sns-bank niet zegt kan inderdaad niet gehoord woden.

Groet Jan.

Hoi Jan1953,

Voorheen was het technisch mogelijk een extra storting te doen op SNS Maxisparen. Vanaf vandaag hebben we technisch ingeregeld dat je alleen met automatische incasso kunt sparen. Door het dichtzetten van de mogelijkheid om een extra storting te doen, voldoet SNS Maxisparen aan de productvoorwaarden. Zo staat het ook in de voorwaarden vermeld:

“SNS Maxisparen is een spaarrekening waarop je maandelijks via automatische incasso een vast bedrag spaart van minimaal € 50 en maximaal € 500. In de overeenkomst staat welk bedrag je maandelijks via automatische incasso overmaakt op SNS Maxisparen. Dat bedrag noemen we inleg. Je mag geen extra geld overmaken naar je SNS Maxisparen.”

We hebben in het verleden actieperiodes gehad, waarin je een extra storting mocht doen op SNS Maxisparen. Hierin is duidelijk de begin- en einddatum van de actieperiode vermeld.

Reputatie 3
Badge +1

Hi Merijn,
Hoewel ik het niet eens ben met jouw redenering (zie mijn andere reacties in deze discussie), vind ik ook dat het een sympathiek gebaar was geweest van SNS om 1 januari 2015 als einddatum te hanteren (2 weken na ontvangst van de brief).
Groeten,
Stefan

Hi Merijn,
Hoewel ik het niet eens ben met jouw redenering (zie mijn andere reacties in deze discussie), vind ik ook dat het een sympathiek gebaar was geweest van SNS om 1 januari 2015 als einddatum te hanteren (2 weken na ontvangst van de brief).
Groeten,
Stefan

Hoi Stefen.
De spijker op z`n kop! 
Een schrijven van de SNS met een redelijk termijn om als klant nog te reageren, dat zou normaal geweest zijn maar
ik heb de indruk dat ik nu slechts heb kunnen profiteren van het onvermogen van de bank om het
bijstorten technisch onmogelijk te maken.
Reeds 5/6 jaren geleden heb ik de bank gebeld dat dit "bijstort probleem" er was.  
Reactie  van de bank.: Ach, dat geld word binnenkort weer terugestort..........jaja. Dus niet.
p.s.
Waarom stond deze stoppende gedoogregeling niet in "mijn sns" als nieuw bericht?
Mededelingen worden daar normaliter weergegeven.
Waarom nu eigenlijk niet?

Jan
Daar kan ik me wat bij voorstellen, maar verklaart niet waarom de brief 11 december is gedateerd maar pas gisteren is aangekomen.

Hoi Eva,

Dat lijkt me een terechte opmerking. Ik denk alleen dat je voor een antwoord bij PostNL moet zijn. Het kan zijn dat bezorging vertraagd is door de drukte rondom de kerstkaarten?
Hoi Eva,

Dat lijkt me een terechte opmerking. Ik denk alleen dat je voor een antwoord bij PostNL moet zijn. Het kan zijn dat bezorging vertraagd is door de drukte rondom de kerstkaarten?

Er van uitgaande dat de datum van 11 december op de brief ook daadwerkelijk de datum van verzending is!!
Ik kan nu nog steeds brieven versturen met een datum van bv. 10 april 1958. Goh, wat heeft die brief er toch lang over gedaan 😃.

In Duitsland gebeurt alles 50 jaar later. Oh wacht....

_
Oh !  ?
-
Groet,
Ben 🆒
PS 😕:D
Het is toch wel vreemd dat de SNS bank zich een heel jaar niet aan haar eigen productvoorwaarden houdt door extra aflossingen toe te staan.
Gezien het rentepercentage lijkt mij een beperkende incasso-voorwaarde absoluut niet gerechtvaardigd.
Het is toch wel vreemd dat de SNS bank zich een heel jaar niet aan haar eigen productvoorwaarden houdt door extra aflossingen toe te staan.
Gezien het rentepercentage lijkt mij een beperkende incasso-voorwaarde absoluut niet gerechtvaardigd.

@Dennis moderator:
Gaarne een antwoord op mijn bijdrage waarom nu deze mededeling niet vermeld werd in
"mijn SNS" !! Dat is toch de plaats voor dit soort meldingen!!? Zie de rentedalingen die er nu staan.
Waarom is dit topic daar een week geleden niet geplaatst?
Ik denk zo maar eens dat jullie je " buik " volgegeten hebben met het aanbod van geld van de klanten en
de rest bijna gratis ophalen bij de ECB. Uiteindelijk zijn ook jullie geslaagd voor de stress test.
Of word ik nu erg cynisch.
Gaarne toch maar een antwoord op mijn "mijn sns" vraag!

Jan1953
Reputatie 2
Badge
Hoi Eva,

Er van uitgaande dat de datum van 11 december op de brief ook daadwerkelijk de datum van verzending is!!
Ik kan nu nog steeds brieven versturen met een datum van bv. 10 april 1958. Goh, wat heeft die brief er toch lang over gedaan 😃.

Ja dat klopt, maar dat heet antedateren en dat is meestal niet de bedoeling.

Maar ik ben wat verder gekeken.
Ik begrijp dat ik de uitzondering ben die de brief vandaag in de bus heb gehad. Ik denk dat dit te wijten is door een onderbetaalde, overbelaste postbesteller die gisteravond nog heeft lopen bezorgen.

De rest van ons heeft hem gisteren gekregen. Als ik kijk naar het schema voor zakelijke post dan zie ik dat als de brief daadwerkelijk donderdag 11 december verstuurd was de brief vrijdag (24 uur tarief) of zaterdag (48 uur tarief) dat valt dus af. Als de post vrijdag verstuurt was zou het zaterdag of gisteren aangekomen zijn, het laatste met het 72 uur tarief, aangezien maandag niet bezorgd wordt. Ik neem aan dat dat laatste gebeurd is. Donderdag ondertekend, de volgende dag aangeboden met 72 uurstarief.

Ik heb nog iets bekeken: als het geld automatisch  naar je rekening overgemaakt wordt het de volgende dag pas bijgeschreven. Juist als je het handmatig overmaakt is de datum waarop het bijgeschreven wordt hetzelde. Dat betekent dat mensen die de brief gisteren hebben gekregen nog snel geld hadden kunnen overmaken als ik het goed heb.

Ik moet zeggen dat het niet helemaal een schoonheidsprijs verdient, zeker niet als het probleem al vier a vijf jaar geleden is aangemeld en toen is weggewuifd.

En nu terug naar de True Detective.
Reputatie 4
Badge +1
Technically, zou SNS nog steeds acties kunnen houden om bij te storten met je eindejaarsbonus, 13e maand of vakantiegeld door een knopje te maken waarmee je hun machtigt eenmalig een extra incasso te doen. Een dergelijke incasso valt volgens mij wel nog onder "Automatische Incasso" alhoewel die term eigenlijk vervangen is door SEPA Direct Debit 😉
Technically, zou SNS nog steeds acties kunnen houden om bij te storten met je eindejaarsbonus, 13e maand of vakantiegeld door een knopje te maken waarmee je hun machtigt eenmalig een extra incasso te doen. Een dergelijke incasso valt volgens mij wel nog onder "Automatische Incasso" alhoewel die term eigenlijk vervangen is door SEPA Direct Debit ;)

In elk geval blijft de situatie dat de SNS bank ongelijkheid tussen haar klanten onderling heeft geschapen door dit onduidelijke gedoogbeleid. Is dit nu wat men bedoelt dat de SNS bank "gewoon" gaat doen ? Als ik van deze situatie op de hoogte was geweest , dan had ik ongetwijfeld bijgestort. Temeer omdat de rente op spaargeld toch al historisch laag is .......
Badge +1
Goedemorgen allen,

Ik zie dat er nog een aantal vragen/opmerkingen zijn m.b.t. de extra stortingen op SNS Maxisparen. Ik leg deze voor aan de productverantwoordelijken en hoop jullie snel van een reactie te voorzien. Daarnaast wil ik jullie graag wijzen op de reactie van Stefan, waarin hij naar mijn mening een verhelderende kijk geeft op de situatie. Dank hiervoor Stefan.
De zin van Stefan "Wees blij dat je er al die tijd oneigenlijk gebruik van hebt kunnen maken zonder dat dit consequenties heeft gehad!"  Gaat mij veel te ver.

Het was geen oneigenlijk gebruik want het was algemeen bekent dat bijstorten mogelijk was. De SNSbank stond het toe. Deze reactie geeft mij het gevoel dat wij blij mogen zijn dat de SNSbank zo aardig is terwijl ik het gevoel wil hebben dat de SNsbank blij mag zijn dat ik klant bij hen ben.

En dit laatste is ook wat ik vooral slecht vind aan de timing van de brief. Het geeft mij niet het gevoel als klant gewaardeerd te worden. Overigens heeft het personeel van het SNS kantoor in Almere Centrum dat met hun klantvriendelijkheid vanochtend weer helemaal goed gemaakt.
Reputatie 3
Badge +1
Technically, zou SNS nog steeds acties kunnen houden om bij te storten met je eindejaarsbonus, 13e maand of vakantiegeld door een knopje te maken waarmee je hun machtigt eenmalig een extra incasso te doen. Een dergelijke incasso valt volgens mij wel nog onder "Automatische Incasso" alhoewel die term eigenlijk vervangen is door SEPA Direct Debit ;)

In elk geval blijft de situatie dat de SNS bank ongelijkheid tussen haar klanten onderling heeft geschapen door dit onduidelijke gedoogbeleid. Is dit nu wat men bedoelt dat de SNS bank "gewoon" gaat doen ? Als ik van deze situatie op de hoogte was geweest , dan had ik ongetwijfeld bijgestort. Temeer omdat de rente op spaargeld toch al historisch laag is .......

Ik denk niet dat er sprake was van (bewust) gedoogbeleid. Dat suggereert voorbedachte rade. Waarschijnlijk is er destijds technisch voor gekozen om het bijstorten open te zetten i.v.m. tijdelijke acties (vakantiegeld e.d.), maar is het daarna nooit meer dichtgezet (vergeten?!). Daar zijn dan steeds meer klanten per toeval of via social media achter gekomen. Deze situatie is dus wel gedoogd (men wist ervan, mede door onze discussies op de SNS community), omdat handhaving achterwege bleef. Doordat steeds meer mensen er gebruik van zijn gaan maken, leverde dat wel een steeds groter wordende verliespost op voor SNS. 
Dat wil je dan als bank uiteindelijk recht zetten door opnieuw te starten met 'handhaven', maar dat moet je uitleggen omdat SNS zelf ook een fout heeft gemaakt (vandaar o.a. de brief). Het is misschien helemaal niet de bedoeling geweest om klanten in de gelegenheid te stellen om ook nog even bij te storten in de wetenschap dat het binnenkort eindigt. Maar dat is natuurlijk geen populaire maatregel. Het was marketing-technisch misschien handiger geweest als SNS nog een december actie had gedaan waarbij je weer tijdelijk tot 31 december 2014 kunt bijstorten, maar dat aan het einde van die periode het ook definitief afgelopen is met bijstorten. Maar ik kan die afweging niet voor SNS maken omdat ik als klant de consequenties ervan niet kan overzien. Het is een afweging die SNS dus zelf moet maken en we kennen inmiddels de uitkomst daarvan.
Voor mijzelf was de brief ook een onaangename verassing, maar ik hield er wel al enige tijd rekening mee dat dit een keer zou gebeuren. Ook hield ik rekening met de mogelijkheid dat SNS alsnog de extra stortingen zou terugdraaien, of daarover een lagere rente zou berekenen. De brief stelt mij daarin gerust en ik krijg gewoon rente over de extra stortingen die ik in het afgelopen jaar heb gedaan.

Groeten,
Stefan

PS.: misschien laten ze nu de rente van maxisparen stijgen t.o.v. internetsparen omdat er nu minder bijgestort wordt ;)
Quote Stefan: "Doordat steeds meer mensen er gebruik van zijn gaan maken, leverde dat wel een steeds groter wordende verliespost op voor SNS."

Kun je dit uitleggen? Bij mijn weten verdient een bank aan geld. Sterker nog, dat is hun core-busines. Des te meer geld er binnenkomt des te meer ze tegen behoorlijke rente kunnen uitlenen of mee kunnen investeren. Als de SNS verlies draait op een spaarrekening dan ga ik per direct op zoek naar een andere bank. De bedrijfsvoering is dan niet op orde.

Reageer