SNS

Vraag

Foto geweigerd voor persoonlijke pas

• 11 december 2019
  • 5 Reacties
  • 11246 Keer bekeken

Ik heb een persoonlijke pas aangevraagd met deze foto: 

Maar deze is zonder opgaaf van redenen geweigerd, waarom? 

Dit zijn de voorwaarden: 

Je mag allerlei afbeeldingen op je betaalpas zetten, maar houd wel rekening met de spelregels. De afbeelding op je pinpas mag niet in strijd zijn met de wet, openbare orde of goede zeden. Bijvoorbeeld seksueel getinte of blote afbeeldingen, uitingen van mishandeling en geweld, iets wat te maken heeft met alcohol, drugs of tabak en racistische afbeeldingen.

Ook heb je te maken met auteursrecht, portretrecht en recht van intellectueel eigendom. Daarom mag je geen stripfiguren, afbeeldingen van beroemdheden, logo’s, merknamen en slogans van bedrijven of personen op je pas zetten. Net als plaatjes van kunstwerken, gedichten, songteksten en notenbalken. Houd bij het ontwerpen van de pas rekening met het gebruik van de pas in het buitenland. Sommige afbeeldingen of teksten die in Nederland wel mogen, kunnen in andere landen of culturen aanstootgevend, kwetsend of beledigend zijn.

Volgens mij voldoet de foto aan alle punten.  Intellectueel eigendom van de foto heb ik zelf, want het is mijn eigen foto. Als je de originele RAW file will hebben met in de EXIF mijn gegevens, geen probleem

Waarom is de foto geweigerd?

5 reacties

Badge +1

Mooie foto. Misschien te mooi dachten ze (dus van internet). Wel zo netjes om even de reden te vermelden….

y.

Bedankt.  Ja, ik had mazzel. Hij is gemaakt tijdens Bavaria city Racing in 2011, ik had dat jaar pers accreditatie, met toegang tot de persvakken met veel ruimte.  Maar wat gaan die auto's hard (en klinken nog harder, zeker als ze op twee meter met hoge snelheid voorbij komen.)

Reputatie 2

Goedenavond @mr.x, allereerst ben ik het met @eRik19 eens dat het een mooie foto is. Op de foto staan een aantal merknamen en logo's die duidelijk op de Formule 1-auto te zien zijn. Ik verwacht dat dit de reden is dat je afbeelding is afgewezen. Als je wil dat ik het nakijk, stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats per mail naar: Webcare@sns.nl.

Voordat ik Sven's reactie had gezien kwam ik tot dezelfde conclusie: een concurrent wordt wel erg nadrukkelijk in beeld gebracht. Misschien is het mogelijk dat te retoucheren?

Aan de andere kant: Ik kan Santander op de Nederlandse betaalmarkt nou niet als een bedreiging zien voor SNS.

Reputatie 2

Het heeft in dit geval niet met de concurrentie te maken. Het gaat erom dat er geen afbeeldingen op onze SNS Betaalpassen mogen staan waar logo’s of merknamen op te zien zijn. De motorsport drijft op een hoop commercie, dus het zal lastig zijn een foto te vinden zonder reclame-uitingen. Hopelijk vind je een andere mooie foto.

Reageer