SNS

Beantwoord

Foutieve afschrijving in frankrijk

• 19 oktober 2016
  • 6 Reacties
  • 2025 Keer bekeken

Op 13 september des middags om 16.54.30 uur heb ik bij een pinautomaat in Lourdes - France
een bedrag van € 50 gepind. Op mijn maandoverzicht staat echter op die dag € 150 !!!
Het was de pinautomaat Lourdes Grotte - Lourdes 65100 France van de bank Credit Agricole
Pyrenees Gascogne. No. d'autorisation : 213733. Wat ging hier mis en hoe krijg ik mijn geld terug.
icon

Beste antwoord door StefanB 19 oktober 2016, 14:54

Goedemiddag Coenenaf,

Balen dat er teveel is afgeschreven bij de geldautomaat in Frankrijk. Op onze website dien je hiervoor een navraag in. We zoeken dan uit wat er is misgegaan. Je krijgt binnen 8 weken een antwoord.

Daarnaast heet ik je graag welkom op de community. Ik verplaats je vraag naar het forum 'Dagelijkse bankzaken' zodat andere community-leden het antwoord ook zien. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.[/quote]
Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag Coenenaf,

Balen dat er teveel is afgeschreven bij de geldautomaat in Frankrijk. Op onze website dien je hiervoor een navraag in. We zoeken dan uit wat er is misgegaan. Je krijgt binnen 8 weken een antwoord.

Daarnaast heet ik je graag welkom op de community. Ik verplaats je vraag naar het forum 'Dagelijkse bankzaken' zodat andere community-leden het antwoord ook zien. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.[/quote]
@coenenaf Houd je ons op de hoogte? Wij zijn ook benieuwd hoe dit afloopt/verloopt. Kunnen we weer eens kijken hoe het met de service van de SNS staat 😉
Is het geld al afgeschreven of is het gereseveerd (ziet uit als een aangekondigde inkasso).
Ik heb dit eens gehad met mijn Duitse pas waarmee ik in Nederland getankt heb.
Had voor 44 EUR getankt maar er werd 150 EUR gereserveerd. Ik schrok eerst ook.
2 dagen later werd het correcte bedrag afgeschreven.

Anders om heb ik nooit problemen met mijn SNS pas hier in de Duitse automaten (V-Pay).
De SNS doet niet aan reserveringen wanneer je buiten de EU met de pinpas betaalt. Ze laten de daadwerkelijke afschrijving pas na ca. 3 (werk)dagen zien.
Zie ook dit topic: https://forum.snsbank.nl/dagelijkse-bankzaken-109/pinnen-buitenland-10650/index1.html#post82016

PS: sebastiaan, leuk je hier weer te ontmoeten. Wie steht es in Berlin?
Reputatie 3
Badge +1
...Ik heb dit eens gehad met mijn Duitse pas waarmee ik in Nederland getankt heb. Had voor 44 EUR getankt maar er werd 150 EUR gereserveerd. Ik schrok eerst ook.
2 dagen later werd het correcte bedrag afgeschreven...

Ik tank meestal met mijn ASN creditcard (VISA, powered by ICS) en zie daar altijd eerst een reservering staan van 150 euro (direct als ik begin met tanken, nog voordat het eindbedrag bekend is). Pas op de eerstvolgende werkdag wordt deze omgezet in een afboeking van het werkelijke bedrag.

PS: sebastiaan, leuk je hier weer te ontmoeten. Wie steht es in Berlin?

Ja alles klar hier in Berlin, Danke!

Reageer