SNS

Beantwoord

Foutmelding bij iDEAL-betaling

• 15 maart 2016
  • 31 Reacties
  • 9813 Keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

het treedt alleen op als ik VPN heb ingeschakeld op mijn computer. VPN simpelweg uitschakelen en betalen gaat weer perfect!

Dan ben ik wel benieuw waar naar je een VPN hebt lopen: je werkgever of een anonieme internet verbinding oid.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar meer info. Ik gebruik geregeld de VPN-instelling van mijn Opera-browser.
Ik maak gebruik van ExpressVPN op mijn privécomputer. Surfen doe ik via Firefox/Waterfox en in deze browsers maak ik gebruik van de Add-on van Express-VPN voor veiliger en anoniemer surfen. Je kunt met deze add-on VPN in- en uitschakelen.

Ideal-betalingen doe ik altijd via Internetbankieren (dus niet mobiel bankieren). De foutmelding treedt op in de laatste fase, de definitieve stap van een Ideal-betaling. Na inloggen met Digipas zie je ziet het saldo van de gekozen rekening en de betaalgegevens van de Idealtransactie. Bij het drukken op de knop "Betalen" krijg ik de EB-1004-foutmelding.

Als ik VPN via de Firefox-add-on uitschakel en ik doorloop opnieuw het betaalproces, dan gaat ook de laatste stap goed en volgt de melding dat de betaling gelukt is.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is omschreven.

Groet.
Ismaja
Dit heeft mogelijk te maken met de packetgrootte. (MTU size: https://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_transmission_unit)
Bij een VPN connectie blijft minder ruimte over voor de daadwerkelijke info in de pakketjes en die kunnen dan opgeknipt worden. Wellicht gaat het daar fout.

Like through all layers of OSI model, each layer adds its own header and footer to a package. The thing with VPN is that it also adds header and footer to a each package. So a package that get out with 1500 size get an add-on in form of header and footer. Once it is over declared MTU it gets split into fragments. Best practices allways point to reduce MTU on VPN tunnels definitions like to 1392, as it will give enough core packet + VPN overload.
Vandaag tijdens het bestellen van cadeau's ineens een foutmelding; eb-1004.

Telefoniste aan de telefoon kan niks voor me betekenen op dit moment.
Nu lees ik op internet dat dit met grote regelmaat voorkomt bij SNS internetbankieren?
Per mail reageren brengt ook niks, want ik krijg pas over 2 werkdagen (!) een reactie.
Dus dat betekend dat mijn rekening zonder enige reden of melding 4 dagen wordt geblokkeerd?
Hoezo klantvriendelijk?

Ideal-betalingen doe ik altijd via Internetbankieren (dus niet mobiel bankieren).
Als ik VPN via de Firefox-add-on uitschakel en ik doorloop opnieuw het betaalproces, dan gaat ook de laatste stap goed en volgt de melding dat de betaling gelukt is.

Als het aan VPN ligt, is het tegelijk browserafhankelijk.
Ik voer iDeal-betalingen ook altijd via internet bankieren uit, en het gaat altijd goed.
Toch gebruik ik de VPN-instelling. Maar dan van de browser Opera. Misschien een test?
Hoi Robert36,

Welkom op de community. Wat naar dat je deze foutmelding krijgt bij het inslaan van cadeaus. Je hebt direct actie ondernomen door te bellen met de klantenservice, dat vind ik mooi om te lezen. Heb je inmiddels een mail gestuurd? Als je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum stuurt naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Foutmelding bij iDEAL-betaling', dan kijk ik wat de melding betekent en hoe we dit oplossen.

Reageer