SNS

Beantwoord

Foutmelding bij iDEAL-betaling

  • 15 maart 2016
  • 31 Reacties
  • 11009 Keer bekeken

EB -1004

krijg deze code bij een ideal betaling

was betekend dit.....
icon

Beste antwoord door Irene 16 maart 2016, 10:29

Hoi willem1212,

Welkom op de community. Goed dat je hier je vraag stelt. Ik zoek graag voor uit wat deze foutcode betekent. Wil je daarvoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – foutmelding iDEAL’?

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Bekijk origineel

31 reacties

Hoi Robert36,

Welkom op de community. Wat naar dat je deze foutmelding krijgt bij het inslaan van cadeaus. Je hebt direct actie ondernomen door te bellen met de klantenservice, dat vind ik mooi om te lezen. Heb je inmiddels een mail gestuurd? Als je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum stuurt naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Foutmelding bij iDEAL-betaling', dan kijk ik wat de melding betekent en hoe we dit oplossen.

Ideal-betalingen doe ik altijd via Internetbankieren (dus niet mobiel bankieren).
Als ik VPN via de Firefox-add-on uitschakel en ik doorloop opnieuw het betaalproces, dan gaat ook de laatste stap goed en volgt de melding dat de betaling gelukt is.

Als het aan VPN ligt, is het tegelijk browserafhankelijk.
Ik voer iDeal-betalingen ook altijd via internet bankieren uit, en het gaat altijd goed.
Toch gebruik ik de VPN-instelling. Maar dan van de browser Opera. Misschien een test?
Vandaag tijdens het bestellen van cadeau's ineens een foutmelding; eb-1004.

Telefoniste aan de telefoon kan niks voor me betekenen op dit moment.
Nu lees ik op internet dat dit met grote regelmaat voorkomt bij SNS internetbankieren?
Per mail reageren brengt ook niks, want ik krijg pas over 2 werkdagen (!) een reactie.
Dus dat betekend dat mijn rekening zonder enige reden of melding 4 dagen wordt geblokkeerd?
Hoezo klantvriendelijk?
Dit heeft mogelijk te maken met de packetgrootte. (MTU size: https://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_transmission_unit)
Bij een VPN connectie blijft minder ruimte over voor de daadwerkelijke info in de pakketjes en die kunnen dan opgeknipt worden. Wellicht gaat het daar fout.

Like through all layers of OSI model, each layer adds its own header and footer to a package. The thing with VPN is that it also adds header and footer to a each package. So a package that get out with 1500 size get an add-on in form of header and footer. Once it is over declared MTU it gets split into fragments. Best practices allways point to reduce MTU on VPN tunnels definitions like to 1392, as it will give enough core packet + VPN overload.
Ik maak gebruik van ExpressVPN op mijn privécomputer. Surfen doe ik via Firefox/Waterfox en in deze browsers maak ik gebruik van de Add-on van Express-VPN voor veiliger en anoniemer surfen. Je kunt met deze add-on VPN in- en uitschakelen.

Ideal-betalingen doe ik altijd via Internetbankieren (dus niet mobiel bankieren). De foutmelding treedt op in de laatste fase, de definitieve stap van een Ideal-betaling. Na inloggen met Digipas zie je ziet het saldo van de gekozen rekening en de betaalgegevens van de Idealtransactie. Bij het drukken op de knop "Betalen" krijg ik de EB-1004-foutmelding.

Als ik VPN via de Firefox-add-on uitschakel en ik doorloop opnieuw het betaalproces, dan gaat ook de laatste stap goed en volgt de melding dat de betaling gelukt is.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is omschreven.

Groet.
Ismaja
het treedt alleen op als ik VPN heb ingeschakeld op mijn computer. VPN simpelweg uitschakelen en betalen gaat weer perfect!

Dan ben ik wel benieuw waar naar je een VPN hebt lopen: je werkgever of een anonieme internet verbinding oid.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar meer info. Ik gebruik geregeld de VPN-instelling van mijn Opera-browser.
Badge +1
Beste allemaal,
Ik had sinds een aantal dagen ook het probleem met betalingen (EB-1004). Ik heb e.e.a. uitgezocht en het treedt alleen op als ik VPN heb ingeschakeld op mijn computer. VPN simpelweg uitschakelen en betalen gaat weer perfect!
Groet, Ismaja

Goedemorgen,

Inderdaad mooi dat je deze tip deelt op de community en fijn dat betalen weer perfect gaat 🙂 Ik hoop dat we hier vaker van je tips gebruik mogen maken. #sharingiscaring
Dan ben ik wel benieuw waar naar je een VPN hebt lopen: je werkgever of een anonieme internet verbinding oid.
Beste allemaal,

Ik had sinds een aantal dagen ook het probleem met betalingen (EB-1004). Ik heb e.e.a. uitgezocht en het treedt alleen op als ik VPN heb ingeschakeld op mijn computer. VPN simpelweg uitschakelen en betalen gaat weer perfect!

Groet, Ismaja

Ismaja, goed dat je een (mogelijke) oplossing gedeeld hebt met anderen..!
Beste allemaal,

Ik had sinds een aantal dagen ook het probleem met betalingen (EB-1004). Ik heb e.e.a. uitgezocht en het treedt alleen op als ik VPN heb ingeschakeld op mijn computer. VPN simpelweg uitschakelen en betalen gaat weer perfect!

Groet, Ismaja
Kleine toevoeging;
ik heb in huis naast m´n wifi router ook een extender (wifi versterker). Met 2 laptops en een smartphone geen probleem, wisselen vanzelf naar de dichts bijzijnde wifi. 1 HTC smartphone doet dat niet en geeft (als ik van plaats wissel in huis) de melding dat er geen verbinding is / mogelijk is. Na het uitschakelen (op de smartphone) van wifi en na 10sec. weer inschakelen, is het "probleem" verholpen.
Dus wie weet.....
Groet,
Ben 🆒
Daar heeft de melding niet mee te maken. Het is belangrijk dat de mail wordt gestuurd, omdat dit te maken heeft met een persoonlijke foutcode.
Ahw ok nou super dan..
Badge +2
Daar heeft de melding niet mee te maken. Het is belangrijk dat de mail wordt gestuurd, omdat dit te maken heeft met een persoonlijke foutcode.
Goed dat je meedenkt, Blacktomcat. De mobiele app verwijderen en opnieuw installeren verhelpt het probleem niet. Mijn technische collega's kijken wat er precies aan de hand is als tvanlith een mail stuurt.
Had dit niet gewoon te maken met het onderhoud Marijke?
Badge +2
Goed dat je meedenkt, Blacktomcat. De mobiele app verwijderen en opnieuw installeren verhelpt het probleem niet. Mijn technische collega's kijken wat er precies aan de hand is als tvanlith een mail stuurt.
Of de app verwijderen en opnieuw installeren?
Badge +2
Goedemorgen tvanlith,

Allereerst van harte welkom op de community. Leuk om te zien dat je je weg hebt gevonden. Wat onhandig dat je een foutmelding krijgt. Ik zoek graag voor je uit wat deze foutcode betekent. Wil je daarvoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – foutmelding iDEAL’?

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent 🙂
Had je de WiFi al eens uitgezet? Daarnaast waren ze wellicht bezig met onderhoud zoals je ook op dit forum kan lezen.
Hoi,

Als ik een ideal-betaling wil doen krijg ik de foutmelding: EB-1004

Lees dat dit met je verbinding te maken kan hebben maar mijn verbinding is zeer stabiel. Dus dat is het niet

Gr

Thomas
Ik krijg foutmelding eb-1004 als ik een ideal betaling wil doen? Wie kan me helpen?
Goedemiddag wilser,

Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar dit bestaande topic. Als je je gegevens mailt, dan zoeken we uit wat er aan de hand is.
Als ik iets wil betalen krijg ik een fout code eb1004
Ik kan niet betalen
Kijk, zo komen we samen beetje bij beetje dichter bij de oorzaak (en daardoor ook de oplossing).

(De tweet betrof ook een iDeail betaling en de persoon in kwestie had wel een stabiel netwerk (althans dat gaf zijn/haar mobiele apparaat aan).)
Badge +1
Dit was in januari een reactie via Twitter van de SNS:
Of dit waar is, kan ik niet verifiëren.

Hallo Blacktomcat,

Ook jij verdient een inspecteurs-oorkonde 😉. Dank voor het actief meedenken. De foutcode die wordt benoemd in onze tweet is een foutcode die betrekking heeft op de mobiele app. De foutcode EB -1004 heeft betrekking op Elektronisch Bankieren en heeft een andere oorzaak dan de foutcode in de mobiele app.

Reageer