SNS

Geen € 50 voor trouwe klanten die hun rekening omzetten: dat is toch niet normaal

• 17 december 2016
  • 33 Reacties
  • 1966 Keer bekeken

Badge
Jammer dat je als trouwe klant geen 50 euro krijgt als je overstapt van je oude prive rekening naar een nieuwe betaalrekening met andere voorwaarden net als nieuwe klanten.
Met oude klanten heeft men minder werk om alles om te zetten en aan oude klanten heeft men al veel geld verdient, dat is toch niet NORMAAL.

33 reacties

Hoi Jokoai,

Welkom op de community. Wat goed dat je je oude rekening hebt omgezet naar SNS Betalen. Nu profiteer je van alle voordelen van deze rekening. Logisch dat je het gevoel hebt dat je anders behandeld wordt dan nieuwe klanten. De overstapactie is voor klanten die een rekening openen en met de Overstapservice overstappen naar SNS. Dit houdt in dat ze vanaf nu alle betalingen, alle bijschrijvingen en hun salaris via de nieuwe SNS rekening laten lopen. Als je je salaris nog niet bij SNS laat bijschrijven, dan kom je hier ook voor in aanmerking.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Daar ben ik dus ook over gevallen. De enige reden waarom ik mijn oude rekening niet kon omzetten was omdat, mijn loon al werd uitbetaald op de oude vorm rekening. Ik behoud nu mijn oude vorm rekening. In de huidige vorm betaal ik 1,95 per maand voor geen rente in nieuwe vorm betaal ik 2,50 per maand met ca 0,5 % rente op betaalrekening ( tot 5000 euro). Met die 50 euro vond ik het een goede deal, nu niet. Met de hoge rente die we nu hebben verdien ik die halve euro per maand echt niet terug aan rente. Nu boek ik over en weer over naar mijn gekoppelde spaar rekening, veel werk maar je moet op de kleintjes letten in deze tijd. Overweeg ook nog om over te stappen. Heb bij SNS ook een zakelijke rekening met relatief hoge kosten. Echt slecht dat ze BESTAANDE klanten niet tegemoet komen maar alleen nieuwe. Met deze lokkertjes moet ook eens gedacht worden aan mensen die al jaren trouw klant zijn. Wat voor zin heeft zo'n actie als je bestaande klanten weg jaagt. Verkeerde mensen op de verkeerde plek die zulke ondoordachte beslissingen nemen blijkt wel weer. Hopelijk leren ze van dit soort acties.
Daar ben ik dus ook over gevallen. De enige reden waarom ik mijn oude rekening niet kon omzetten was omdat, mijn loon al werd uitbetaald op de oude vorm rekening. Ik behoud nu mijn oude vorm rekening. In de huidige vorm betaal ik 1,95 per maand voor geen rente in nieuwe vorm betaal ik 2,50 per maand met ca 0,5 % rente op betaalrekening ( tot 5000 euro). Met die 50 euro vond ik het een goede deal, nu niet. Met de hoge rente die we nu hebben verdien ik die halve euro per maand echt niet terug aan rente. Nu boek ik over en weer over naar mijn gekoppelde spaar rekening, veel werk maar je moet op de kleintjes letten in deze tijd. Overweeg ook nog om over te stappen. Heb bij SNS ook een zakelijke rekening met relatief hoge kosten. Echt slecht dat ze BESTAANDE klanten niet tegemoet komen maar alleen nieuwe. Met deze lokkertjes moet ook eens gedacht worden aan mensen die al jaren trouw klant zijn. Wat voor zin heeft zo'n actie als je bestaande klanten weg jaagt. Verkeerde mensen op de verkeerde plek die zulke ondoordachte beslissingen nemen blijkt wel weer. Hopelijk leren ze van dit soort acties.
Tsja..het is geloof ik meer dat wanneer je bijv. van de ABN-AMRO overstapt naar de SNS..

Waar ik eigenlijk wel "benieuwd" naar ben is hoeveel klanten in 2016 zijn "geworven" door de acties. Misschien kan een mod dit even delen hier?

Hebben die "overstapacties" nu eigenlijk veel "nut" voor de SNS en zien ze echt hun klantenbestand lekker toenemen. Er is hier een winkel in Brabant zullen we maar zeggen, maar ik zie ze daar niet echt in de rij staan.
Ik ben hier ook tegenaan gelopen, maar kreeg toch uit coulance de premie. Is al meer dan een jaar geleden, maar wellicht toch nog mogelijk?
Dit lijkt op een al langer lopend dilemma, overigens bij veel organisaties: voordeeltjes voor nieuwe klanten of voordeeltjes voor trouwe klanten? In sommige gevallen loont het voor de klant om voortdurend te switchen. Brengt voor de organisaties alleen maar kosten met zich mee.
Ideetje misschien: de rente op de betaalrekening elk jaar dat je klant bent iets verhogen? Of de hypotheekrente iets verlagen?
Hoi allen,

Aan de productmanagers en marketeers vraag ik om hierop te reageren en of er plannen zijn om in de toekomst een 'extraatje' aan bestaande klanten te bieden.
Hoi Irene, heb je mijn vragen nog gezien? Of praat ik onzichtbaar? 😉
Badge +1
Waar ik eigenlijk wel "benieuwd" naar ben is hoeveel klanten in 2016 zijn "geworven" door de acties. Misschien kan een mod dit even delen hier?
Dat is heel lastig vast te stellen, wat wel gemeld zou kunnen worden is hoeveel keer 50,- heeft de SNS dit jaar betaald als verwelkomingsgeschenk. Het help een beetje. Ik ben vorig jaar naar de ASN gegaan: Jaar gratis rekening (geen 50,-) gaf mij mooi de tijd om die andere rekening af te bouwen. Het is geen SNS geworden omdat ik alleen 50,- kreeg MET overstap service en daar had ik geen zin in (te onbetrouwbaar en je oude bank weet dat je weggaat: rabo past daar gedrag op aan bv.)

Hebben die "overstapacties" nu eigenlijk veel "nut" voor de SNS en zien ze echt hun klantenbestand lekker toenemen. Er is hier een winkel in Brabant zullen we maar zeggen, maar ik zie ze daar niet echt in de rij staan.

Hierover heeft Jan eens een vraag gesteld n.a.v. half-jaarverslag De teller stond toen netto op +30.000.
Dat is heel lastig vast te stellen, wat wel gemeld zou kunnen worden is hoeveel keer 50,- heeft de SNS dit jaar betaald als verwelkomingsgeschenk. Het help een beetje. Ik ben vorig jaar naar de ASN gegaan: Jaar gratis rekening (geen 50,-) gaf mij mooi de tijd om die andere rekening af te bouwen. Het is geen SNS geworden omdat ik alleen 50,- kreeg MET overstap service en daar had ik geen zin in (te onbetrouwbaar en je oude bank weet dat je weggaat: rabo past daar gedrag op aan bv.)

Hierover heeft Jan eens een vraag gesteld n.a.v. half-jaarverslag De teller stond toen netto op +30.000.

Hoi Erik,

Bedankt voor de antwoorden.

Het zegt mij niet veel +30.000. Wat is bijv. het aantal klanten in Nederland procentueel? En 30.000 plus kunnen ze daar wel mee leven? Maakt verder ook niet uit hoeveel klanten, maar ik ben "gewoon" benieuwd hoe "groot" de SNS (dus niet de Volksbank) nu eigenlijk is. Soms heb ik het idee dat het niet echt veel klanten zijn namelijk, maar misschien worden dit er juist door deze acties aanzienlijk meer.

Ik vindt het leuk dat vaste klanten soms een bloemetje of een kaartje krijgen. Dat vind ik ook al helemaal prima. (soms een bon) Naar mijn weten beloond de SNS haar trouwe klanten zo, op die manier.
Hoi allen,

Aan de productmanagers en marketeers vraag ik om hierop te reageren en of er plannen zijn om in de toekomst een 'extraatje' aan bestaande klanten te bieden.

Goedemorgen Irene,

Je hebt al het bloemetje, de bon en de kaartjes. Dat is toch ook prima of ben ik nu gek? Ja, zeker wil ik wel extra rente o.i.d., maarja weet je..je kan niet alles hebben en als er een keer gedacht wordt aan een klant dmv zo'n kaartje of wat dan ook is dat toch ook prima of niet soms?
Badge +1

Maakt verder ook niet uit hoeveel klanten, maar ik ben "gewoon" benieuwd hoe "groot" de SNS (dus niet de Volksbank) nu eigenlijk is.

Dat vraag ik na, Sjaakie93.

Ik vindt het leuk dat vaste klanten soms een bloemetje of een kaartje krijgen. Dat vind ik ook al helemaal prima. (soms een bon) Naar mijn weten beloond de SNS haar trouwe klanten zo, op die manier.

Fijn dat je het waardeert 🙂 Dat is inderdaad een manier waarop we onze waardering naar onze klanten uitspreken.

Naar ik weet is dit tot nog toe beperkt tot (actieve) communityleden. Er is wel een werkgroep van medewerkers (geweest) die dit ook promoten (ik denk dat je daarnaar moet zoeken bij blogs).
Groet,
Ben 🆒
PS Als het inmiddels anders is, is er dus wederom werk voor een Mod, n.l. dit dan hier vermelden! 😃
Hoi allen,

We kijken hoe we bestaande klanten die SNS voor hun dagelijkse bankzaken gebruiken kunnen waarderen met voordeel. Als de ideeën concreet zijn of als de marketeers meer input nodig hebben, dan zullen we jullie informeren/contacten.

Daarnaast is er ook een actie voor bestaande klanten. Als iemand op hetzelfde adres overstapt (bijvoorbeeld je man, vrouw, vriend of vriendin), dan krijgen jullie beiden € 50.
Hoi allen,

We kijken hoe we bestaande klanten die SNS voor hun dagelijkse bankzaken gebruiken kunnen waarderen met voordeel. Als de ideeën concreet zijn of als de marketeers meer input nodig hebben, dan zullen we jullie informeren/contacten.

Daarnaast is er ook een actie voor bestaande klanten. Als iemand op hetzelfde adres overstapt (bijvoorbeeld je man, vrouw, vriend of vriendin), dan krijgen jullie beiden € 50.

Ik en mijn vriendin zitten beide al bij SNS bank dus daar is weer niks aan voordeel aan te behalen 😉.
Hoi Sjaakie,

Het aantal klanten is afgelopen jaar met 35.000 gestegen. Het gaat dan om klanten die de betaalrekening actief gebruiken en daarnaast minimaal 1 ander product hebben. We zijn blij met dit aantal nieuwe klanten.
Ik meen me te herinneren dat de SNS (onze bank) 1,5 miljoen+ klanten heeft.
Groet,
Ben 🆒
Ps Dus echt geen kleine jongen waar wij meepraten!
Hoi Sjaakie,

Het aantal klanten is afgelopen jaar met 35.000 gestegen. Het gaat dan om klanten die de betaalrekening actief gebruiken en daarnaast minimaal 1 ander product hebben. We zijn blij met dit aantal nieuwe klanten.

Ok Wouter, bedankt voor het antwoord en BigBen dat is ook fijn dat je het even vermelde. Dan heb ik een klein beetje een idee 🙂
Als trouwe klant van SNS Bank vind ik, dat ik ook recht heb op 50 euro.
Ik moet n.l. ook ongewild overstappen naar de Volksbank.
En een overstap is een overstap.
Dus zie ik graag 50 euro gratis op mijn rekening.
frans
Badge
Je bent niet ongewild overgestapt naar de Volksbank, dit omdat de SNS Bank nog steeds de SNS Bank heet. SNS Bank N.V. Het moederbedrijf van SNS Bank heet nu Volksbank.
Ik zou zeggen, leuk geprobeerd, volgende keer beter.
Goedemorgen 942,

Welkom op de community. Gerard heeft je voorzien van een antwoord: je bent niet overgestapt naar de Volksbank, SNS blijft SNS. Je topic heb ik verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Hier lees je terug dat we bezig zijn om bestaande klanten te belonen voor de trouwe jaren.

In het topic Welkom op de community vind je meer informatie over SNS Community. In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie je bent 🙂
Gerard,
Bedankt voor je reactie.
Natuurlijk weet ik ook wel, dat overstappen van SNS naar Volksbank niet een overstap is zoals bedoeld naar een andere bank.
Maar ik ben wel blij nu te horen, dat SNS wellicht iets gaat doen voor trouwe bestaande klanten.
Groeten,
Frans
Hoi Frans,

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Wil je in dit topic reageren: https://forum.snsbank.nl/dagelijkse-bankzaken-109/geen-50-voor-trouwe-klanten-rekening-omzetten-toch-niet-normaal-10862 Als dat het geval is, dan verplaats ik de post voor je.
Beste wouter,
Als je de reactie van Gerard leest, dan begrijp je mijn antwoordt erop.
Groeten, Frans
Hoi Frans,

Dan verplaats ik je reactie naar dat topic. Voor het overzicht is dat wat handiger. Fijne avond.
Nieuwe klanten worden 'gelokt' met premies/kortingen om over te stappen naar SNS. Maar wat doet SNS eigenlijk voor de huidige klanten?

Reageer