SNS

Beantwoord

Geen vooraankondiging Europese incasso ontvangen

• 29 oktober 2013
  • 63 Reacties
  • 8096 Keer bekeken

Mijn zorgverzekeraar heeft deze maand voor het eerst via Europese Incasso de premie afgeschreven.
Het gekke is, ik heb hier geen vooraankondiging van gehad, terwijl ik die van Essent netjes in mijn mailbox kreeg.
(Geldt ook voor "Overzicht te weigeren incasso's" in Mijn SNS).
icon

Beste antwoord door Nanda 1 november 2013, 12:55

Hi all,

We hebben inmiddels meer informatie ontvangen. Het is zo ingericht, dat alle Europese incasso’s (als je dit aanzet in MijnSNS; Instellingen; 'Incasso-attentie') via een mailtje vooraf gemeld worden. Dit zou correct moeten werken, bij het testen zijn we geen problemen tegengekomen.

Als deze incasso ook niet in 'Te weigeren incasso-overzicht' staat, kan het zijn dat het nog gewoon via een ‘oude’ Nederlandse incasso is aangeleverd. Sebastiaan, zou je dit misschien kunnen nagaan? Alvast bedankt. 🙂
Bekijk origineel

63 reacties

Vandaag afgeschreven via Europese Incasso de Auto-Belasting. Ook zonder vooraankondiging.
Hoi Sebastiaan,

Bedankt voor je bijdrage. We gaan voor je uitzoeken hoe dit zit. Zodra we een reactie ontvangen van onze collega's die hier kennis over hebben, laten we je dat uiteraard weten. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben ook heel benieuwd, want ik heb nog nooit een vooraankondiging gehad...
@Stefan: Ik kreeg ze in het begin (vorige maand) nog wel.
Hi all,

We hebben inmiddels meer informatie ontvangen. Het is zo ingericht, dat alle Europese incasso’s (als je dit aanzet in MijnSNS; Instellingen; 'Incasso-attentie') via een mailtje vooraf gemeld worden. Dit zou correct moeten werken, bij het testen zijn we geen problemen tegengekomen.

Als deze incasso ook niet in 'Te weigeren incasso-overzicht' staat, kan het zijn dat het nog gewoon via een ‘oude’ Nederlandse incasso is aangeleverd. Sebastiaan, zou je dit misschien kunnen nagaan? Alvast bedankt. 🙂
Normaal kreeg ik ook een mailtje ondertussen zijn er meer bedragen van mijn rekening afgeschreven zonder hier een melding van te hebben gehad.
Normaal kreeg ik ook een mailtje ondertussen zijn er meer bedragen van mijn rekening afgeschreven zonder hier een melding van te hebben gehad.

Hi Sebastiaan,

Misschien heeft het antwoord van Nanda deze vraag gekruist, maar heb je al kunnen controleren of haar reactie op jouw opmerking klopt? Ben benieuwd 🙂.
Hi Linday,
Nee het was een aanvulling op mijn bevindingen nadat Nanda heeft gereageerd.

Hoi Sebastiaan,

Bedankt voor je update. Vervelend dat je de mails niet ontvangt. Wij gaan dit laten onderzoeken door onze collega's die hier meer vanaf weten. Zodra we hierover meer informatie krijgen, laten we dat hier weten. Wordt vervolgd 😉
Ik heb afgelopen week inderdaad weer een aankoniging van een EUIncasso gehad.
Ik heb afgelopen week inderdaad weer een aankoniging van een EUIncasso gehad.

Hi Sebastiaan,

Dat is goed om te horen. 🙂
Ik heb deze optie wel aanstaan, maar krijg geen attenties op het opgegeven  mailadres. 
Reputatie 3
Badge +1
Ik ook nog steeds niet. Maar ik heb wel in het overzicht van "te weigeren europese incasso's" een Europese incasso van Vitens staan die overmorgen uitgevoerd gaat worden. Deze kan ik tot morgenmiddag weigeren.

Hiervan heb ik geen vooraankondiging gehad op het door mij ingestelde e-mail adres.

Groeten,
Stefan
Hoi Stefan en NL Teddy,

Ik heb jullie recente twee bijdragen toegevoegd aan deze bestaande thread over de vooraankondiging van Europese incasso's. :)

Wat vervelend dat er iets niet helemaal goed lijkt te gaan met deze incasso-attenties. Bedankt dat jullie dit (nogmaals) melden. De incasso-attenties kun je alleen instellen voor Europese incasso's. In het incasso-overzicht in Mijn SNS zie je welke incasso's Europese incasso's zijn.

Bij eerste incasso's ontvang je de incasso-attentie sneller dan bij vervolgincasso's. Zouden jullie dit voor de zekerheid kunnen nagaan?

- Incasseert het bedrijf dat je hebt gemachtigd voor de eerste keer? Dan ontvang je 5 werkdagen voordat het bedrag van je rekening afgeschreven wordt een e-mail.

- Is het een vervolgincasso (zoals bijvoorbeeld maandelijkse incasso’s voor energie)? Dan krijg je 2 dagen van tevoren een e-mail.

Is dit niet de oorzaak, dan ga ik natuurlijk mijn collega's raadplegen die meer weten over dit onderwerp. Als je [email]webcare@sns.nl[/email] mailt met je gegevens en het onderwerp Europese incasso-attenties, dan gaan we het onderzoeken.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stefan en NL Teddy,

Ik heb jullie recente twee bijdragen toegevoegd aan deze bestaande thread over de vooraankondiging van Europese incasso's. :)

Wat vervelend dat er iets niet helemaal goed lijkt te gaan met deze incasso-attenties. Bedankt dat jullie dit (nogmaals) melden. De incasso-attenties kun je alleen instellen voor Europese incasso's. In het incasso-overzicht in Mijn SNS zie je welke incasso's Europese incasso's zijn.

Bij eerste incasso's ontvang je de incasso-attentie sneller dan bij vervolgincasso's. Zouden jullie dit voor de zekerheid kunnen nagaan?

- Incasseert het bedrijf dat je hebt gemachtigd voor de eerste keer? Dan ontvang je 5 werkdagen voordat het bedrag van je rekening afgeschreven wordt een e-mail.

- Is het een vervolgincasso (zoals bijvoorbeeld maandelijkse incasso’s voor energie)? Dan krijg je 2 dagen van tevoren een e-mail.

Is dit niet de oorzaak, dan ga ik natuurlijk mijn collega's raadplegen die meer weten over dit onderwerp. Als je [email]webcare@sns.nl[/email] mailt met je gegevens en het onderwerp Europese incasso-attenties, dan gaan we het onderzoeken.

Hallo Nanda,
In mijn geval betreft het een reeds bestaande incassomachtiging aan Vitens (waterleidingbedrijf), welke recentelijk is omgezet naar een Europese incasso. Om deze reden zag ik hem ook netjes staan in 'Mijn SNS' onder 'Te weigeren Europese incasso's' toen ik ging zoeken naar de reden waarom ik nog nooit een incasso attentie heb gehad. De incasso is inmiddels uitgevoerd, maar ik heb nog helemaal geen e-mail zien voorbijkomen...
Groeten,
Stefan
Hoi Stefan en NL Teddy,

Hallo Nanda,
In mijn geval betreft het een reeds bestaande incassomachtiging aan Vitens (waterleidingbedrijf), welke recentelijk is omgezet naar een Europese incasso. Om deze reden zag ik hem ook netjes staan in 'Mijn SNS' onder 'Te weigeren Europese incasso's' toen ik ging zoeken naar de reden waarom ik nog nooit een incasso attentie heb gehad. De incasso is inmiddels uitgevoerd, maar ik heb nog helemaal geen e-mail zien voorbijkomen...
Groeten,
Stefan

Hier het zelfde. Ik weet dat er vandaag en morgen europese incasso's worden uitgevoerd. Krijg nooit een email, terwijl dit wel aan staat. Ook staan de incasso's niet tussen de te weigeren europese incasso's. Ik heb dit dit weekend ook nog gecheckt, maar niet dus.
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag heeft er weer een Europese incasso plaatsgevonden op mijn rekening. Deze keer van Trans Link Systems (persoonlijke OV-chipkaart, automatisch opladen). Ook deze is niet per e-mail aangekondigd. Daarnaast was deze de afgelopen dagen ook niet zichtbaar in het lijstje "Te weigeren Europese incasso".
Met vriendelijke groet,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Zojuist heeft mijn echtgenote ook een incasso attentie per e-mail ingesteld op onze gezamelijke betaalrekening. Nu kijken of het bij haar wel werkt :o
Groeten,
Stefan
Reputatie 4
Badge +1
Ook ik zie dat er veel nog ontbreken...
Gisteren inderdaad diverse europese incasso's uitgevoerd, zonder vooraankondiging in mijn sns en email/ Hoe kan dit SNS?
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag is er weer een Europese incasso uitgevoerd op mijn betaalrekening. Ook nu geen vooraankondiging per e-mail en ook geen vooraankondiging zichtbaar geweest in 'Mijn SNS' onder 'Te weigeren Europese Incasso's'. Laatstgenoemde houd ik nu dagelijks in de gaten en blijft (na die ene keer van de Vitens incasso) structureel leeg, terwijl er de afgelopen week meerdere Europese incasso's hebben plaatsgevonden.
:(

Ik vraag me zo langzamerhand serieus af of de SNS bank zelf wel klaar is met SEPA en IBAN (zie mijn andere discussies over IBAN waaronder die over het SNS huishoudboekje).
:eek:

Groeten,
Stefan
Hi @ allen,

Zoals jullie gemerkt hebben zijn we iets later met reageren dan jullie van ons gewend zijn. Onze excuses hiervoor. Offtopic: momenteel worden er 2 collega's van de klantenservice ingewerkt om webcare te versterken. Zo hopen we snel weer op volle sterkte jullie vragen te beantwoorden.

Ontopic: ik ga hier achteraan, het kan natuurlijk niet dat de vooraankondiging en zichtbaarheid in Mijn SNS zo verloopt. Ik kom hier op terug nadat ik een en ander uitgezocht heb.
Reputatie 3
Badge +1
Update 13-12-2013:

Vandaag zag ik in 'Mijn SNS' weer een Europeese incasso staan in het overzicht 'Te weigeren Europeese incasso'. Deze wordt de 16e uitgevoerd en kan geannuleerd worden t/m 15 december. Het betreft een doorlopende machtiging voor automatisch opladen van mijn OV-chipkaart, dus de vooraankondiging van slechts 2 (werk)dagen is correct. Dit onderdeel lijkt dus weer te werken. :)

Alleen ook nu (nog altijd) geen e-mail gehad over deze voorgenomen Europeese incasso :(

Groeten,
Stefan
Hoi Stefan, NLTeddy, Sanne, Sebastiaan,

Onze IT-collega's geven aan dat we meer informatie nodig hebben. Ontvang je geen vooraankondigingen? Mail je ons (webcare@sns.nl) dan het e-mailadres waar de vooraankondigingen naartoe moeten?

Bedankt voor jullie hulp en geduld.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stefan, NLTeddy, Sanne, Sebastiaan,

Onze IT-collega's geven aan dat we meer informatie nodig hebben. Ontvang je geen vooraankondigingen? Mail je ons (webcare@sns.nl) dan het e-mailadres waar de vooraankondigingen naartoe moeten?

Bedankt voor jullie hulp en geduld.

Hi Nanda,

Ik gebruik het standaard adres dat ik in 'Mijn SNS' heb ingesteld. Daar komen ook mijn saldo- en transactie-attenties op binnen. Dat werkt (praktisch) probleemloos. Datzelfde e-mail adres gebruik ik ook voor de SNS community. Dus ook meldingen dat er een nieuwe reactie is geplaatst (zoals op dit topic) krijg ik ook netjes per e-mail aangeleverd.

Groeten,
Stefan

PS: de mail is net verstuurd.

Reageer