SNS

Geplande overschrijving verdwenen

• 13 augustus 2017
  • 63 Reacties
  • 6493 Keer bekeken

Ik ben plotseling een geplande overschrijving voor eind september kwijt. Eerder stond hij gewoon in mijn rijtje. Ik heb dit niet eerder aan de hand gehad. Goed dat ik het nog wist, anders ontstaat er een probleem. Heeft iemand dit ook wel eens gehad ?

63 reacties

Badge +1
Hallo Dominica,

Wat vreemd dat er een ingeplande overschrijving verdwenen is. Heb je deze ingevoerd via onze app of Mijn SNS en om wat voor soort overschrijving gaat het?
Via de app een bedrag rond de 52 euro eind september.
Badge +1
Is onderstaande oorzaak de boosdoener? Zo niet, trek je aan de bel als het nog een keer voorkomt?

Hoi Christian en Nancy,
De reden dat jullie ingeplande betalingen van elkaar niet kunnen zien, is dat deze gebonden zijn aan de digipas waarmee deze betalingen zijn ingevoerd. We kiezen ervoor om met de digipas een persoonlijke internetbankieromgeving te tonen. Momenteel zijn er geen aanwijzingen om dit aan te passen. In jullie geval vergt het dus overleg, zodat jullie niet beide dezelfde rekening betalen of hetzelfde bedrag overboeken naar de spaarrekening 🙂.
Nee er is maar 1 iemand - die de rekening - gebruikt. En de geplande afschrijving stond eerder wel in het rijtje "gepland'. Maar ik maak em wel opnieuw.
Badge +1
Nee er is maar 1 iemand - die de rekening - gebruikt.
Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. Top dat je een nieuwe aanmaakt en een fijne dag voor nu.

Hoi Christian en Nancy,
De reden dat jullie ingeplande betalingen van elkaar niet kunnen zien, is dat deze gebonden zijn aan de digipas waarmee deze betalingen zijn ingevoerd. We kiezen ervoor om met de digipas een persoonlijke internetbankieromgeving te tonen. Momenteel zijn er geen aanwijzingen om dit aan te passen....

Nog steeds niet? Ik vind dit ernstig.
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben het met Koos eens: als een overschrijving is ingepland, dan zou deze voor beide rekeninghouders zichtbaar moeten zijn. Dat geldt ook voor de aangekondigde incasso's.

In de app staan beide netjes in hetzelfde tabblad 'GEPLAND' (bij het transactieoverzicht van de betaalrekening). Ik zou daar dus ook de ingeplande overzichten verwachten die mijn mede-rekeninghouder heeft aangemaakt.
Het wordt hoog tijd dat de bank het voor gezamenlijke rekeninghouders gemakkelijker gaat maken. Dit begint onderhand echt een probleem te worden waar de bank klanten gaat verliezen.
Ik heb inderdaad aan de mogelijkheid gedacht dat dit op termijn zou kunnen gaan spelen. Het is te belangrijk en het kan grote risico's leveren.
Ik heb ook een betaalrekening bij ASN. Maar ik neem aan dat daar dezelfde systematiek wordt gehanteerd, dus dat lost niets op. En ik ben te loyaal en tevreden over andere aspecten om Volksbank te verlaten.
Veel wensen worden afgewezen omdat aanpassing te complex zou zijn. In veel gevallen betwijfel ik dat, maar in dit geval verwacht ik wel een stevige ingreep in de software en mogelijk datamodel. Dus dit duurt wel even, ben ik bang.
Hoi leden,

Mijn SNS is persoonlijk en voor iedere klant uniek. Ik snap dat het verwarrend is dat geplande betalingen op een en/of-rekening niet zichtbaar zijn bij de andere rekeninghouder. Op korte termijn verwacht ik hier echter geen wijziging in.
Maar waarom dan wel de mogelijkheid op bij de betaalpasgegevens van de mederekeninghouder te komen? Ik vind dat zo inconsequent, want die zijn persoonlijker dan ingeplande overschrijvingen.
Hoi Koos,

Je opmerking dat het inconsistent is dat je de pasgegevens van de mederekeninghouder wel kunt zien en beheren, kan ik volgen. Ik weet niet waarom hier destijds voor gekozen is. We snappen de behoefte om ingeplande overboekingen inzichtelijk te maken voor mederekeninghouders in Mijn SNS. Weet dat dit onderzocht wordt, maar dat ik nog geen uitspraken kan doen of en wanneer dit aangepast wordt.
Ook bij mij is een geplande overschrijving verdwenen. Vorige week stond ie nog onder gepland en vandaag is ie verdwenen. Ik weet zeker dat ik m niet heb geannuleerd. Gelukkig zag ik het op tijd anders had ik nu een boete gekregen voor een te late betaling. Het vertrouwen in de bank is nu wel wat geschaadt.
Reputatie 1
Goedemorgen Barnette, gelukkig kwam je er op tijd achter. Wanneer heb je de overboeking ingepland en is deze al eerder afgeschreven? Een periodieke overboeking die 3 maanden achter elkaar niet is uitgevoerd, worden automatisch verwijderd. Daarnaast ben ik benieuwd of je met je eigen digipas was ingelogd of misschien met de digipas van een mederekeninghouder? Ingeplande overboekingen die je met de digipas hebt ingevoerd zijn persoonsgebonden. Als je met de digipas van een mederekeninghouder inlogt, dan zie je 'm niet.
Een duidelijker voorbeeld van de mogelijke schade door deze beleidskeuze van SNS is nauwelijks mogelijk.
Ik zou graag willen weten of SNS die schade - als die niet zou zijn ontdekt - ook zou vergoeden? Ik heb die vraag al eens eerder gesteld.
Ik weet niet meer precies wanneer ik m infepland heb, op de dag dat ik de boete binnen kreeg, ik denk niet dat dit langer dan 3 maanden geleden was. En ik heb de betaling via de app ingevoerd. Er is wel een rekening gekoppeld aan de mijne maar de geplande betaling is tot kort voordat de betaling gepland was steeds zichtbaar geweest. Ik dacht dan ook dat ie eerder was afgeschreven maar dit bleek niet het geval. Ik heb zelfs gecheckt bij het cjib. Er was idd geen betaling ontvangen.
In dat geval start ik een speurtocht om te achterhalen wat hier is voorgevallen. Als je je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en geboorteplaats mailt naar webcare@sns.nl onder vermelding van 'Ingeplande overschrijving verdwenen - Community - Barnette', dan ga ik op onderzoek uit. Als je kunt achterhalen op welke datum je de opdracht hebt ingevoerd en om welk bedrag het gaat, dan ben ik daarmee geholpen. Ook de vraag van Koos met betrekking tot het vergoeden van een eventuele schade, neem ik mee.
Heel attent, dank je wel Jeroen.
Reputatie 1
Badge
Is het nou echt zo moeilijk om de rekening voor beide rekeninghouders zichtbaar te maken. Het is toch een GEZAMENLIJKE rekening. Als ik mijn betalingen al voor mijn vrouw geheim zou willen houden nam ik wel een aparte rekening. Wie heeft dergelijke nonsens eigenlijk bedacht? En we leven in 2019. Dat veranderen moet toch meteen kunnen? Of zijn die ITers bij de SNS net als ik een erkende digibeet. Dan heb ik niets gezegd. Goed, moderatoren, kunnen mijn vrouw en ik vanaf volgende week gewoon elkaars handelingen op de rekening zien, zoals dat behoort? Bij voorbaat dank.
Reputatie 3
Badge +3
Beste @ghm45,

In een ander topic op de community wordt jouw wens ook besproken. Voor het gemak kun je hier klikken om op de juiste pagina te komen. Volgende week lijkt me geen haalbare kaart, maar er zijn veel mensen die zich afvragen wanneer deze functie in Mijn SNS beschikbaar is. Om die reden heb ik er vandaag nogmaals aandacht voor gevraagd.
Hier idem. Diverse betaalopdrachten verdwenen. Bij de Rabobank nooit aan de hand gehad.
(Doordat ik mijn hypotheek sloot bij SNS ben ik gesommeerd over te stappen. Toen ik daarmee niet snel genoeg was, verhoogde SNS mijn hypotheek! Voor straf.)

Inmiddels diverse opdrachten verdwenen. 2 boetes die ik keurig had betaald en nu inmiddels verhoogd waren naar 350 euro.

Nu weer een opdracht foetsie. 15 euro van de glazenwasser maar toch.

Ongeregeld en ongeorganiseerd zootje bij de SNS.

Helaas een zeer onbetrouwbare bank.

Bij het cjib bellen elke dag mensen dat ze betaald hebben. Wat kan ik als burger doen? Niets

Alleen van elke opdracht een foto maken misschien.
In dat geval start ik een speurtocht om te achterhalen wat hier is voorgevallen. Als je je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en geboorteplaats mailt naar webcare@sns.nl onder vermelding van 'Ingeplande overschrijving verdwenen - Community - Barnette', dan ga ik op onderzoek uit. Als je kunt achterhalen op welke datum je de opdracht hebt ingevoerd en om welk bedrag het gaat, dan ben ik daarmee geholpen. Ook de vraag van Koos met betrekking tot het vergoeden van een eventuele schade, neem ik mee.d

Dat geloof je toch zeker zelf niet
Ook de vraag van Koos met betrekking tot het vergoeden van een eventuele schade, neem ik mee.
Dat geloof je toch zeker zelf niet

@mars585: voor alle duidelijkheid: mijn vraag over eventuele schadevergoeding gaat NIET over verdwenen ingeplande overschrijvingen, maar over dubbel uitgevoerde ingeplande overschrijvingen als gevolg van het niet zichtbaar zijn ervan voor de mederekeninghouder. Misschien een andere interpretatie?

@jeroendv: Kan ik inderdaad nog een antwoord verwachten op die vraag?
Ok. Hoe dan ook is de sns een ongeregeld zootje. 😉
Reputatie 1
Goedemiddag @mars585 en welkom op de community. Het is niet de bedoeling dat het een zootje ongeregeld is, hopelijk kan ik je verder helpen. Log je in met je eigen digipas en heb je de opdrachten ook met je eigen digipas ingesteld? Daarnaast verwijderen we ingeplande overschrijvingen die langer dan 3 maanden zijn ingepland. @Koos, je vraag heb ik nog een keer uitgezet. We gaan erachteraan.

Reageer