GWK stopt met contant geldstorten bij servicepunten

Toon eerste bericht

265 Reacties

Wanda schreef:

Stort je wel eens geld bij een GWK Travelex Servicepunt? Bijvoorbeeld in een winkel van Primera of Vivant? Jammer genoeg heeft GWK besloten om vanaf 1 april 2016 te stoppen met contant geld storten bij deze servicepunten. Contant geld storten kan nog steeds bij een GWK Travelex vestiging. Deze vind je in de grotere treinstations, stadscentra en op de luchthavens. De dichtstbijzijnde GWK vestiging vind je op snsbank.nl/geldstorten.

We werken ondertussen hard aan een goed en veilig alternatief, dit is niet direct voorhanden. Zodra hier nieuws over is, horen jullie dit direct.

Op 31 december werd een storting op eigen rekening door het GWK te lelystad geweigerd.
Er zou spraken zijn van witwas praktijken.
Het betreft hier om de verkoop van een bootje. Verkocht voor 9000 euro.
aan de Balie zijn getoond. Verkoop overeenkomst, verklaring van levering en acceptatie.
De email correspondentie m.b.t de export documenten naar Zwitserland ( 1e verdacht making )
bewijs dat het schip exporteert dd 12 januari 2018.
Email van de scheepsmakelaar het verschuldigde bedrag wat conform de verkoopcontact op een een derden rekening is gestort door de verkoper.
Op 3 januari mail van de scheepsmakelaar " overboeking is niet gelukt heb ik gezien. Saldo ontoereikend .Deze maand heb ik een oplevering van een schip en een intake van een schip. Verwacht dat de overboeking dan goed komt. Excuus "
Dat er uiteindelijk na lang leuren en zeuren. toch nog contant 7500 euro ontvangen. Ik had volgens de GWK medewerker de herkomst van het geld moeten nagaan en zou er nu dus spraken zijn van witwas praktijk. Storting wordt geweigerd. , Verzocht om dan ook onmiddellijk de politie te bellen zodat ik veilig afgevoerd kon worden , immers alle omstanders waren dus op de hoogte dat ik 7500 euro op zak had . Je wordt voor minder beroofd.
Vind de GWK eis te ver gaan, dat ik een onderzoek plicht als verkoper ( Particulier ) om uit te vinden hoe deze makelaar zijn contanten betaling aan mij heeft gedaan , wetende dat het saldo ontoereikend was ( bevestigd in de email )
Ik ben 62 jaar oud slecht ter been door dit, ben ik compleet overstuur, naar een toevallige NS beveiliger gelopen en mijn verhaal gedaan, deze begreep meteen de situatie en heeft me begeleid naar de Parkeer garage verderop.
Ik hoop dat SNS bank nu eens klantvriendelijke wordt in deze . Geld is het enige wettig betaalmiddel. Ik hoop voor andere SNS klanten dat er op korte termijn een betere en veiliger oplossing komt.
Uiteraard heb ik e.e.a op papier staan.

Met vriendelijke groet.
R van Swol
Reputatie 3
Vervelend verhaal.

Ook wat betreft de privacy!

Dit gaat de SNS niet veranderen. Dit speelt al jaren. SNS wil niet de verantwoordelijkheid op zich nemen om te controleren waar het geld vandaan komt. SNS heeft EN het storten van geld EN de controle daarop uitbesteed. Gezien de witwasboetes bij ING zijn banken wel voorzichtig, maar moeilijk doen over relatief kleine bedragen (als je echt wilt witwassen praat je over meer geld en daar zullen vast wel slimmere manieren voor zijn dan GWK). De regels die witwassen moeten beperken, beperken in eerste instantie de kleine man en het grote geld gaat via andere stromen, zoals zo vaak met regelgeving.

Het probleem is dat bij GWK iedereen een verdachte is tenzij je je eigen onschuld bewijst. Bij veel andere banken kun je gewoon een paar duizend euro storten. Klanten die dit vaker contant geld moeten storten zul je dan ook niet vinden bij de SNS. Heb je kinderen / kennissen die je vertrouwd? Kun je misschien via hun bank het geld storten.
Dank voor reactie eRik19,
Vandaag een nieuwe rekening geopend bij de Regiobank, dit filiaal heeft een kasfunctie.
Na het papier werk kon ik mij contanten kwijt. Netjes ontvangst bewijs. Waren hoogst verbaasd dat het werd geweigerd.
Voor SNS bank en haar verzekerings tak wil ik meegeven " en weer verliet een tevreden klant het pand"

met vriendelijke groet,
R van Swol
Reputatie 3
Zo werkt het wel! En het vreemde is dat SNS en Regiobank onderdeel zijn van één ene dezelfde 'de Volksbank'. Vroeger ware het nog aparte banken met eigen bankvergunning, maar dat is nu niet meer zo: Samen met ASN één bank met enkel verschillende 'doelgroepen' als klant.
De onderlinge samenwerking lijkt nog ver te zoeken op dit gebied.

@SNS

SNS schreef:

We werken momenteel aan een goed en veilig alternatief voor contant geld storten.

Dit statement vind je al jaren in deze discussie. De laatste was ongeveer een jaar geleden. Sindsdien geen updates meer gehad. Het zou goed zijn om in dit topic elk kwartaal minimaal 1 update te geven en daarbij ook te vermelden hoe lang de SNS zijn klanten een worst voor houdt.
Reputatie 2
Volgens mij is men bij de SNS absoluut niet van plan iets anders te regelen, of om ook maar een tipje van hun bedoelingen toe te lichten.
Volgens mij is het beste advies; bij een andere bank een rekening nemen.
Ik vind dat de SNS een goed noodscenario moet bieden of helemaal niet. Dit met de GWK is toch voor je klanten een regelrechte farce / mislukking, een aanfluiting. Ik vraag me trouwens af of men bij de GWK je wel kan weigeren. Ze moeten melden als ze "verdachte" transacties voorbij zien komen, dat is wat anders dan weigeren. Men kan eisen stellen, bijv. dit en/of dat moet je tonen (rekening/bonnen oid). Maar dat moet natuurlijk vooraf wel duidelijk zijn. Als men voldoet aan deze "regels" kan men niet weigeren zou ik zeggen.
Een ander probleem bij GWK (wat ik steeds weer lees) is de zeer klant onvriendelijke benadering. Dat wil je als SNS toch ook niet?
Ik vermoed tevens dat de GWK geen (nauwelijks) belang heeft bij deze stortingen / transactie.
SNS stop met het koeioneren van klanten van je door deze te verwijzen naar de GWK.
Groet,
Ben :cool:
Beste allen,

Het spijt me om te horen dat de ervaringen van geld storten bij een GWK niet klantvriendelijk zijn. Zoals jullie weten heeft SNS bewust de keuze gemaakt om deze dienstverlening bij GWK onder te brengen.

@PetervR schreef eerder: Verschillende banken verlenen verschillende services. Zo is er voor consumenten wat te kiezen in bankenland en maakt het echt verschil voor welke bank je kiest. Wij vinden dat we met onze huidige services goede producten leveren en meedenken met onze klanten.

Ik verwacht dat deze stelling nog steeds actueel is, maar er staat óók dat we meedenken. Daarom ga ik een balletje opgooien en vragen of we onze 'contant geld storten' dienstverlening in de toekomst kunnen verbeteren.
Reputatie 3
@Evelyn, je bedoeling is vast goed, maar dat balletje opgooien komt niet goed over. Er is al een waslijst van klachten geuit, dus het opgooi-stadium zou SNS al lang voorbij moeten zijn.
Hallo @Koos,

Door de negatieve berichten over 'contant geld storten' op de community heb ik intern een uitgebreide navraag uitstaan. Ik neem jullie signalen serieus en door deze (intern) te bespreken kan ik vervolgens eerlijke en duidelijke antwoorden geven. Met 'een balletje opgooien' is in dit geval niks mis: ik maak een melding om het gesprek over dit onderwerp bij SNS weer op gang te brengen.
Reputatie 3
@Evelien, ik heb er alle vertrouwen in!
eRik19 schreef:

@Evelien, ik heb er alle vertrouwen in!

Dankje @eRik19, dat is sympathiek :) ik kan niet toveren, maar ik doe graag mijn best om klanten te helpen.
Totaal geen vertrouwen er meer in, dat dit nog een keer opgelost gaat worden. Inmiddels toch maar bij een andere bank ook een rekening geopend om af en toe kontant geld te storten, zonder dat er naar me gekeken wordt of ik een crimineel ben. Toch jammer van de SNS Bank dat ze in gebreke blijven voor hun klanten.
Beste @ruitertje,

Om onze dienstverlening te verbeteren luisteren we met aandacht naar onze klanten. Zoals je hebt kunnen lezen zorg ik er (onder andere) voor dat vragen en wensen van communityleden intern voorgelegd en besproken worden. Het onderwerp 'contant geld storten' heb ik onlangs aangekaart, graag nog even geduld voor het antwoord. Alvast dank voor je begrip.
Regiobank valt dus ook onder Voksbank, en daar kun je wel storten? Waarom kunnen de klanten van SNS en ASN dan niet bij de Regiobank terecht om te storten? Lijkt mij een top idee.
Hoi @Gerard met internet

Dank voor je topidee :) Zoals je weet heeft SNS er al in 2008 voor gekozen om geen contant geld meer te verwerken in SNS Winkels, omdat weinig klanten nog behoefte hadden aan deze dienstverlening. ASN Bank, RegioBank, BLG Wonen en SNS verlenen als (onderdeel van de Volksbank) verschillende diensten en services. Op die manier kun je een bewuste én eigen keuze maken bij wie je (bijvoorbeeld) bankiert of bij wie je je hypotheek onderbrengt. Neemt niet weg dat we graag met onze klanten meedenken. Daarom heb ik laatst nagevraagd of we onze 'contant geld storten' dienstverlening op korte termijn gaan veranderen. Dat is niet het geval, de huidige service bij een vestiging van GWK Travelex blijft voorlopig zoals het is. Tóch bedankt voor je suggestie Gerard!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)