SNS

GWK stopt met contant geldstorten bij servicepunten

• 4 april 2016
  • 265 Reacties
  • 35352 Keer bekeken

Toon eerste bericht

265 reacties

Ik heb een PL gekoppeld aan mijn betaalpas. Daar kan ik alleen bij met een SNS pinapparaat. De ASN zit hier ook niet in de buurt ;-)
Ik pin regelmatig bij andere banken, maar vind vreemd dat ik op die manier bij mijn geld kan. Als ik op zaterdagavond extra geld wil voor het stappen, kan dat alleen bij de andere banken. Vind ik geen service van mijn eigen bank.
Ik kan deze twee uitspraken helaas niet met elkaar in overeenstemming vinden. Voor mij komt het tegenstrijdig over. Zou je het een en ander nader kunnen uitleggen? In mijn optiek maakt het mij niets uit bij welke bank z'n pinautomaat ik pin (zolang het natuurlijk geen pinkosten met zich meebrengt).
Ik heb een standaard betaalrekening met een pinpas. Met deze pas kan ik ook het saldo op de persoonlijke rekening zien en eventueel geld van deze rekening afhalen, maar alleen bij een SNS automaat.
Ik kan dus overal contant geld pinnen vanaf de betaalrekening, maar van de persoonlijke lening alleen bij een SNS pinautomaat.

Maar dat is uiteindelijk niet de topic. Het gaat om het storten van contant geld en hoe de SNS in mijn ogen kleine basis/standaard dingen aan het inkrimpen is.
Ik blijf erbij dat het absurd is dat 26 kilometer moet reizen om contant geld te storten.
Badge +1
Ik pin regelmatig bij andere banken, maar vind vreemd dat ik op die manier bij mijn geld kan. Als ik op zaterdagavond extra geld wil voor het stappen, kan dat alleen bij de andere banken. Vind ik geen service van mijn eigen bank.
Wat vind je er precies vreemd aan, Peter? Hieronder zie je welke limieten er gelden. Je kunt meerdere keren pinnen tot je het limiet hebt bereikt. Bedoel je met "geen service" dat er geen SNS Geldautomaat in de buurt is?

Alsjeblieft mensen.... Ik ben aan dit forum meegaan doen omdat ik het vervelend vind dat ik geen contant geld kan afgeven bij de SNS bank zelf. Dan wordt er aan me gevraagd wat ik nog meer anders zou willen zien. Dat is een een pinapparaat van mijn eigen bank, waar ik 24 uur per dag bij kan. Het barst hier in Epe van de pinapparaten. Iedere bank heeft er meerdere, behalve de SNS, want die heeft een portable pinapparaat staan in de Hema. En dat is in mijn ogen geen goede service van een bank naar zijn klanten.

Maar laten we het alstublieft bij het topic houden en dat heeft te maken met het contante geld storten.
Badge +1
ehalve de SNS, want die heeft een portable pinapparaat staan in de Hema. En dat is in mijn ogen geen goede service van een bank naar zijn klanten.
Maar laten we het alstublieft bij het topic houden en dat heeft te maken met het contante geld storten

Dank voor het delen van je mening. Je bent natuurlijk altijd vrij om een nieuw topic te starten.

Dus zo heel vreemd is het niet, maar ik begin me nu af te vragen kun je nu wel of niet bij NIET-SNS banken pinnen?

Hallo eRik19,

Wees gerust, ook bij niet-SNS banken kun je per dag tot € 1.000 pinnen.
@Peter Beekhuis, bedankt voor je toelichting. Nu is het mij duidelijk hoe het zit.
On topic: Als we geld zouden kunnen storten in een SNS-winkel, dan moet zo'n winkel ook de mogelijkheden hebben om dat geld goed te beheren. Daar kunnen behoorlijke verbouwingskosten aan vast zitten. Dus vanuit dat standpunt kan ik het me goed voorstellen dat storten niet bij elke SNS-winkel/filiaal zou kunnen. Aan de andere kant weet ik niet wat het zou kosten om bv. een geldstortautomaat in de muur te hebben. Dat vergt mogelijk minder aan verbouwingen. Het zou van gebouw tot gebouw bekeken kunnen worden. Andere alternatieven zijn hier ook al genoemd (retourpinnen, storten bij/via andere banken, etc). Het is aan de (over)kant van de bank wel erg stil omtrent de gedachten hoe dit op te lossen.
Hi Blacktomcat,

Het is goed dat je naar de status vraagt, maar er is nog geen nieuws.
Hi Blacktomcat,

Het is goed dat je naar de status vraagt, maar er is nog geen nieuws.

Hoi Dennis,
dit bericht komt hier nu al heel lang steeds voorbij. Het doet mij steeds meer denken aan een irritant zoethoudertje, in afwachting van het stoppen van de vraag ernaar.
Ik vraag me af wat er dan onderzocht wordt op dit moment? Zien jullie Überhaupt wel mogelijkheden om te onderzoeken? Wil de SNS eigenlijk hier wel een mouw aan passen?
Het is zo ondertussen toch echt wel tijd enige duidelijkheid te geven!
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Dosier voor de klantenraad lijkt me...
Hallo allemaal,

In november heeft SNS besloten om voorlopig GWK aan te houden voor het storten van contant briefgeld tot er een alternatief is. We zoeken hierin naar de beste, meest betaalbare optie. We onderzoeken momenteel de mogelijkheden en zodra er nieuws is, dan lezen jullie dat op de community.

In november heeft SNS besloten om voorlopig GWK aan te houden voor het storten van contant briefgeld

Beetje vreemde mededeling, er is toch (nog) niets anders? Betekend dit bijv. ; SNS heeft een aantal mogelijkheden onderzocht, maar dat is niets dus blijven we doorgaan met het bestaande aanbod? Zo ja, wat is er dan zoal bekeken?
We onderzoeken momenteel de mogelijkheden
Welke mogelijkheden?
Groet,
Ben 🆒
Volgens mij staat hier dat GWK de controle op de storting aan de SNS mag overlaten (als een SNS klant geld op z'n eigen rekening stort).
Ja, partijen kunnen en mogen de controle uitbesteden. SNS heeft er uit kostenoverwegingen voor gekozen om dit niet zelf te doen. In het verleden hebben we de kasfunctie ondergebracht bij een externe partij omdat de kosten te hoog werden. De impact en kosten om de controle op de storting terug te brengen, zijn te groot in verhouding tot het aantal transacties en klanten dat hiervan gebruikmaakt.
Als je geld o je eigen rekening wilt storten op je eigen rekeing moet je dat in Alkmaar bij het GWK doen. Daar sta je bijna buiten. en de deuren gaan daar constant open wat niet erg veilig voelt met alleen mensen die je passeren naar de trein. Dan kan je auto slecht kwijt, of je moet betalen. maar niet aan de achter kant van het station. Want je kom de hal niet in i.v.m hekjes van de ns. dan moet je omlopen.niet erg als je goed ter been bent maaar niet als je slecht ter been bent. gelukkig ben ik het zelf niet. Maar geef het ter overweging. Hoe valt het op te lossen? Ook niet handig als je dag opbrengst van je zaak naar de bank wilt brengen erg omslachtig.
Hoi Theo van het Sant,

Welkom op de community. Dat klinkt alsof het niet de leukste omstandigheden zijn om contant geld op je rekening te storten. Je vraag heb ik verplaatst naar het topic waarin we kenbaar maken dat GWK stopt met de servicepunten. Deze beslissing zorgt ervoor dat je contant geld kunt storten bij een vestiging van GWK. Deze bevinden zich onder andere op stations. Overigens is het niet toegestaan om geld met een zakelijke herkomst en op een zakelijke rekening te storten. Door bevindingen zoals de jouwe beseffen we dat het niet ideaal is en daarom werken we nog steeds aan een goed en veilig alternatief. We verwachten dit najaar meer informatie te kunnen geven.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Reputatie 2
Badge
Deze beslissing zorgt ervoor dat je contant geld kunt storten bij een vestiging van GWK. Deze bevinden zich onder andere op stations. .

Behalve dat de service op die kantoren heel slecht is zoals we heel vaak mogen lezen is de verspreiding ook nog eens heel slecht. Ik mag niet mopperen want waar ik woon zitten ongeveer 5 kantoren maar in het noorden heb je alleen kantoor Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Zeeland is een lege plek. Ik begrijp niet waarom jullie je verantwoording niet nemen en met een goede oplossing komen. Dit is voor veel mensen niet werkbaar.
en daarom werken we nog steeds aan een goed en veilig alternatief. We verwachten dit najaar meer informatie te kunnen geven.

Dennis is / gaat dit over het "witte pinautomaten" plan?
Bij de NOS;
Voor winkeliers wordt het makkelijker om geld af te storten, omdat ze bij elke geldautomaat terechtkunnen en niet alleen bij de automaat van de eigen bank
Wist / weet de SNS dit eigenlijk al de hele tijd dat wij er hier over praten?
Groet,
Ben 🆒
Beste BigBen ,
Dit onderwerp "schuurt"al jaren binnen het SNS servicepakket.
Daarom vind ik deze vraag terecht :
Als Dennis praat over "dit najaar" , over welk kalenderjaar spreekt hij dan feitelijk ?
Groet ,
Axasjaak
Ik heb maanden geleden dezelfde klacht neer gelegd bij dit forum. Ik denk, ik kijk eens hoe het ervoor staat. Maar ik begrijp dat de SNS nog steeds hun verantwoordelijk als bank zijnde niet serieus nemen en hun klanten qua contant geld storten in de kou laten staan....

Tijd voor een andere bank, die zijn klanten wel serieus neemt.
Reputatie 3
Badge +1
De problematiek rond het storten van cash geld op eigen rekening bij SNS bank loopt nu al jaren. Bij Regiobank kan het wel, bij ASN bank is het helemaal niet mogelijk en in beide gevallen hoor ik er niemand over klagen. Dus mijn conclusie blijft: regel het storten van geld nu eens goed in, of stop er helemaal mee!
De afkorting SNS betekent Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken.
Deze spaarbanken hadden op grond van hun bestaan het belang van een groot deel van hun klanten hoog in het vaandel staan.
De SNS heeft alleen door deze achtergrond al de verplichting om deze kwestie snel en functioneel te regelen.
De ASN is een bank die via internet operationeel is , dus niemand verwacht daar cash geld transacties.
Het idee vanuit deze community om de Regio Banken in te schakelen , vindt geen enkel gevolg tot nu toe.
Hoi allemaal,

We zijn nog bezig met de ontwikkeling van een alternatief voor het storten van contant geld bij GWK Travelex. Zodra er nieuws is, delen we dit. Over de inhoud van dit project doen we nu geen mededelingen omdat het nog vertrouwelijk is. We zijn op de hoogte van het 'white label'-initiatief van Geldservice Nederland. Dit vinden we een zeer interessant initiatief, omdat consumenten dan bij iedere geldautomaat dezelfde dienstverlening krijgen. Omdat SNS Geldautomaten nu niet over een aparte stortfunctionaliteit beschikken, zou dit voor veel van onze klanten een vooruitgang betekenen. We zijn in gesprek over de mogelijkheden om bij het initiatief aan te sluiten.
We zijn op de hoogte van het 'white label'-initiatief van Geldservice Nederland. Dit vinden we een zeer interessant initiatief, omdat consumenten dan bij iedere geldautomaat dezelfde dienstverlening krijgen. Omdat SNS Geldautomaten nu niet over een aparte stortfunctionaliteit beschikken, zou dit voor veel van onze klanten een vooruitgang betekenen. We zijn in gesprek over de mogelijkheden om bij het initiatief aan te sluiten.
Dennis je bent een held! Eindelijk zou ik zeggen.

Groet,
Ben 🆒
En nu maar hopen dat Dennis veel medestanders heeft binnen SNS.
Mijn zoon wil geld dat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen op zijn bankrekening storten. Nu blijkt dit in Apeldoorn (een stad met 160.000 inwoners) niet mogelijk te zijn. We moeten naar GWK vestigingen in Arnhem, Amersfoort of Zwolle. Dat is minimaal 25 km rijden!
Ik snap dat sns kosten wil besparen door geen loketten aan te houden, maar dit gaat letterlijk te ver. Is er geen alternatief mogelijk?
Mijn zoon wil geld dat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen op zijn bankrekening storten. Nu blijkt dit in Apeldoorn (een stad met 160.000 inwoners) niet mogelijk te zijn. We moeten naar GWK vestigingen in Arnhem, Amersfoort of Zwolle. Dat is minimaal 25 km rijden!
Ik snap dat sns kosten wil besparen door geen loketten aan te houden, maar dit gaat letterlijk te ver. Is er geen alternatief mogelijk?

Andere mogelijkheid is om via een andere bank te storten.

Nog een mogelijkheid is geld aan u laten geven..uw zoon Tikkie laten instaleren op zijn telefoon en aan u het bedrag te laten whatsappen waarna je het kan overmaken via een beveiligde link.

Reageer