GWK stopt met contant geldstorten bij servicepunten

Toon eerste bericht

265 Reacties

SNS Klant schreef:

Mijn zoon wil geld dat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen op zijn bankrekening storten. Nu blijkt dit in Apeldoorn (een stad met 160.000 inwoners) niet mogelijk te zijn. We moeten naar GWK vestigingen in Arnhem, Amersfoort of Zwolle. Dat is minimaal 25 km rijden!
Ik snap dat sns kosten wil besparen door geen loketten aan te houden, maar dit gaat letterlijk te ver. Is er geen alternatief mogelijk?

Hoi SNS Klant,

Welkom op de community. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Heeft hij een leuke dag gehad? Ik merk dat het storten van contant geld belangrijk voor je is. Je vraag heb ik verplaatst naar het topic waar we de ontwikkelingen op dit gebied bespreken. We zijn in gesprek om ons aan te sluiten bij het 'white label'-initiatief van Geldservice Nederland. Dit houdt in dat klanten van alle banken bij een automaat dezelfde dienstverlening krijgen. Tot die tijd kun je de tips van Sjaakie93 overwegen.

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.
Reputatie 1
Het lijkt er dus heel sterk op dat de SNS alles zet op het 'white label' project. Dus zelf helemaal geen alternatieven aan het onderzoeken is (en ons al die tijd aan het lijntje houden van we zijn er mee bezig). Het idee van storten bij een Regiobank is in mijn ogen ook een hele goede optie. Als je dan die Regiokantoren ook nog eens (fatsoenlijk) beloont voor die functie, zijn ook veel mensen blij.
Maar kom mij niet aan met we zijn ermee bezig en al jaren niets naar buiten brengen waar je dan me bezig bent. Zeg dan gewoon: we den niets en wachten initiatieven van andere banke af om ons daar dan bij aan te sluiten. Dan ben je eerlijk en open.
Afijn, hopelijk wordt het toch nog eind goed, al goed. We shall see (net als met de weersvoorspellingen :P)
Blacktomcat schreef:

Het lijkt er dus heel sterk op dat de SNS alles zet op het 'white label' project. Dus zelf helemaal geen alternatieven aan het onderzoeken is (en ons al die tijd aan het lijntje houden van we zijn er mee bezig). Het idee van storten bij een Regiobank is in mijn ogen ook een hele goede optie. Als je dan die Regiokantoren ook nog eens (fatsoenlijk) beloont voor die functie, zijn ook veel mensen blij.
Maar kom mij niet aan met we zijn ermee bezig en al jaren niets naar buiten brengen waar je dan me bezig bent. Zeg dan gewoon: we den niets en wachten initiatieven van andere banke af om ons daar dan bij aan te sluiten. Dan ben je eerlijk en open.
Afijn, hopelijk wordt het toch nog eind goed, al goed. We shall see (net als met de weersvoorspellingen :P)

Hier in Gran Cararia is het ruim 30 graden..in Nederland weet ik het zo net nog niet ;-)
Reputatie 3
Sjaakie93 schreef:

Hier in Gran Cararia is het ruim 30 graden..in Nederland weet ik het zo net nog niet ;-)

Da's niet erg want bij 21 graden voel ik me een stuk lekkerder dan bij 30.

Overigens toch niet gek dat mensen geld willen storten? Ik ken weinig situaties waarin organisaties geen geld in ontvangst willen nemen...
Koos schreef:

Sjaakie93 schreef:

Da's niet erg want bij 21 graden voel ik me een stuk lekkerder dan bij 30.

Overigens toch niet gek dat mensen geld willen storten? Ik ken weinig situaties waarin organisaties geen geld in ontvangst willen nemen...

Regen = klote..

Nee, niet gek dat mensen geld willen storten. Hopelijk komt er snel een oplossing ipv het GWK..
Blacktomcat schreef:

Wat je dus eigenlijk voorstelt:

De sns kantoren zijn gestopt met contant geld te verwerken ivm de veiligheid, dat is de echte reden niet de kosten, dus zadelen we de regiobank franchisers ermee op! Alsof hun veiligheid minder waard is!

Even los van het feit dat ik zeerernstig afvraag of de regiobank kantoren wel geschikt zijn voor zulke functies.
Hoi Rww,

Welkom op de community. Leuk om te zien je dat gelijk actief bent. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Hallo Rww ,
Ik denk dat de kantoren van regiobank al vele jaren actief omgaan met hun klanten , waarbij onder meer ook omgaan met cash geld behoort , zodat we aan hun capaciteit in deze niet behoeven te twijfelen .Het is onduidelijk of de SNS eigenlijk wel wel contact heeft gezocht met de franchisenemers om een oplossing te vinden.
Groet , Axasjaak
Geldautomaten verdwijnen steeds meer van SNS. Er wordt aangegeven dat je ook bij andere bankautomaten geld kunt opnemen. Nee dus want die verdwijnen ook!
Wilde ik laats geld storten op mijn rekening omdat iemand bij contant betaald had.
Ik woon in Obbicht en kreeg het advies van SNS om geld te storten op station in Maastricht want dat is de meest dichts bijzijnde automaat waar dit kan. Geld kan ik niet via een andere automaat storten!
HOE VEILIG IS DIT?
Reden voor mij om over een andere bank na te denken. Volgens mij is de reden dat banken het cash geld uit de running willen hebben. Waar of niet??
Hoi QuixMJ,

Welkom op de community.

Je topic heb ik samengevoegd met een ander topic waar we praten over contant geld storten. Contant briefgeld stort je bij GWK Travelex. Sinds 2008 is er geen kasfunctie meer aanwezig in de SNS Winkel, omdat hier weinig gebruik van werd gemaakt.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Reputatie 3
SNS lijkt in te zetten op het "white label" project, is hierboven geconcludeerd.
Dan is het vreemd dat juist nu de wereldpassen worden uitgerust met Vpay. Immers, gesteld is dat Vpay overal wordt geaccepteerd in Nederland, behalve in YourCash-automaten. Ik dacht dat dat nu juist zo'n white label was. Vergis ik me?
Hoi Koos,

Wat bedoel je precies met ‘het white label project’? In Nederland kun je inmiddels ook bij de geldautomaten van YourCash geld opnemen.
Wouter schreef:

Hoi QuixMJ,
Je topic heb ik samengevoegd met een ander topic waar we praten over contant geld storten. Contant briefgeld stort je bij GWK Travelex. Sinds 2008 is er geen kasfunctie meer aanwezig in de SNS Winkel, omdat hier weinig gebruik van werd gemaakt.

Ik vind dit wel een heel erg automatische piloot antwoord. Leuk om te vertellen dat de klant bij GWK Travelex terecht kan maar als je goed leest wat de klant schrijft dan is deze daar al van op de hoogte. Het is alleen geen oplossing als je maar 1 kantoor per provincie hebt en in sommige provincies zelfs geen.
Dat de echte reden is dat er weinig gebruik van gemaakt werd moeten mij maar aannemen aangezien wij nooit de cijfers te zien krijgen. Het valt me op dat dit onderwerp wel heel vaak en heel hardnekkig terug komt.
Ik denk dat het zeker ook te maken heeft dat men over gegaan is naar winkels met franchise. Die kun je niet met een kasfunctie opzadelen.
Kunnen we uit het feit dat je niet meer schrijft dat jullie op zoek zijn naar een alternatief afleiden dat jullie hiermee gestopt zijn?
Reputatie 1
Wouter schreef:

Hoi Koos,
Wat bedoel je precies met ‘het white label project’? In Nederland kun je inmiddels ook bij de geldautomaten van YourCash geld opnemen.

Zie deze reactie van Dennis. Blijkbaar wordt er intern niet goed gecommuniceerd waar men mee bezig is en wat de tussenstand is. En dan bedoel ik niet de communicatie tussen Dennis en jouw, maar die van de afdeling die zich bezig houdt met alternatieven voor het geld storten en de afdeling die zich bezig houdt met geldautomaten. Puntje voor de interne ideeënbus?
Reputatie 3
Dank je wel. Die term heb ik inderdaad niet zelf verzonnen. Sterker: ik vroeg zelf min of meer naar de betekenis in verband met YourCash.
Reputatie 1
En het blijft wederom oorverdovend stil aan de andere kant...............
Reputatie 3
Wouter schreef:

Wat bedoel je precies met ‘het white label project’?

Zoals Blkacktomcat al opmerkte: die term is van jullie. En als ik die verkeerd gebruik, is het misschien handig als je zelf dit begrip toelicht.

Wouter schreef:

In Nederland kun je inmiddels ook bij de geldautomaten van YourCash geld opnemen.

Ook met Vpay? Olaf (!) heeft ooit gemeld dat de combinatie Vpay - YourCash niet werkte. Ik heb nooit een aankondiging gezien dat dat niet meer conform de werkelijkheid zou zijn. Moeten we dat zo uitleggen?

Blacktomcat schreef:

En het blijft wederom oorverdovend stil aan de andere kant...............

en dat wordt knap irritant.
Eva van Goor schreef:

Kunnen we uit het feit dat je niet meer schrijft dat jullie op zoek zijn naar een alternatief afleiden dat jullie hiermee gestopt zijn?

Op dit moment is er niet meer bekend dan dat ik de vorige update plaatste. We zijn nog bezig met de ontwikkeling van een alternatief voor het storten van contant geld bij GWK Travelex. Zodra er nieuws is, delen we dit. Over de inhoud van dit project doen we nu geen mededelingen, omdat het nog vertrouwelijk is. We zijn op de hoogte van het 'white label'-initiatief van Geldservice Nederland. Dit vinden we een erg interessant initiatief omdat consumenten dan bij iedere geldautomaat dezelfde dienstverlening krijgen. Omdat SNS Geldautomaten nu niet over een aparte stortfunctionaliteit beschikken, zou dit voor veel van onze klanten een vooruitgang betekenen. We zijn in gesprek over de mogelijkheden om bij het initiatief aan te sluiten.

Blacktomcat schreef:

Blijkbaar wordt er intern niet goed gecommuniceerd waar men mee bezig is en wat de tussenstand is. En dan bedoel ik niet de communicatie tussen Dennis en jouw, maar die van de afdeling die zich bezig houdt met alternatieven voor het geld storten en de afdeling die zich bezig houdt met geldautomaten. Puntje voor de interne ideeënbus?

Je hebt gelijk, Wouter zegt sorry. Voor een update over de alternatieven verwijs ik je naar bovenstaande reactie.

Koos schreef:

Ook met Vpay? Olaf (!) heeft ooit gemeld dat de combinatie Vpay - YourCash niet werkte. Ik heb nooit een aankondiging gezien dat dat niet meer conform de werkelijkheid zou zijn. Moeten we dat zo uitleggen?

Inmiddels zijn alle YourCash automaten aangepast en accepteren ze V PAY-passen. Alle meldingen die we ontvangen, zetten we door naar de pasleverancier. Op hun beurt zorgen ze ervoor dat de automaten worden aangepast.

Eva van Goor schreef:

Ik vind dit wel een heel erg automatische piloot antwoord. Leuk om te vertellen dat de klant bij GWK Travelex terecht kan maar als je goed leest wat de klant schrijft dan is deze daar al van op de hoogte. Het is alleen geen oplossing als je maar 1 kantoor per provincie hebt en in sommige provincies zelfs geen.

We beseffen dat het verre van ideaal is om ver te rijden om contant geld op je rekening te storten. Op dit moment kan ik geen uitspraken doen over de alternatieven.

Eva van Goor schreef:

Dat de echte reden is dat er weinig gebruik van gemaakt werd moeten mij maar aannemen aangezien wij nooit de cijfers te zien krijgen. Het valt me op dat dit onderwerp wel heel vaak en heel hardnekkig terug komt. Ik denk dat het zeker ook te maken heeft dat men over gegaan is naar winkels met franchise. Die kun je niet met een kasfunctie opzadelen.

De exacte cijfers heb ik niet paraat. De kosten voor het vervoer van contant geld en de beveiligingskosten voor het personeel waren te hoog in vergelijking met het gebruik van de service.

De exacte cijfers heb ik niet paraat. De kosten voor het vervoer van contant geld en de beveiligingskosten voor het peroneel waren te hoog in vergelijking met het gebruik van de service.

Jullie.zijn.een.bank
Het is helaas onmogelijk om contant geld te storten , werk voor een grote instelling en nou gebeurt het al eens dat ik rekeningen contant betaal maar dan ook contant retour ontvang.
Nou wilde ik 500 euro contant storten via GWK op mijn eigen rekening maar dat word mij onmogelijk gemaakt want ik moest bewijzen dat dit geen zwart geld was.
Hoe wil ik kwitanties overleggen van geld want die bonnen heb ik nodig om bij mijn werkgever te declareren.
Ik dus naar kantoor Brunssum om een klacht in te dienen moest daar dringend naar het toilet omdat ik diabetisch ben en dus veel vaker moet plassen, dit mocht niet het toilet was 2 meter van mij af maar er ,mochten geen cliënten op het toilet, hoezo de SNS bank heeft klantvriendelijk in haar wimpel staan.
Weer een klant met een nare ervaring wat betreft het storten van contant geld...
Zelf een tijd geleden voor het eerst gedaan sinds ik bij SNS ben, bedrag was wel hoger maar alleen een paar korte vragen gehad over herkomst en bestemming van het geld. Geen problemen verder en netjes de volgende dag op de rekening.

In mijn ogen moet de SNS hier echt wat mee en snel ook. GWK staat in veel gevallen bekend om zijn uiterst niet klantvriendelijke bejegening.
Bij de ING kon je gewoon op kantoor storten bij automaat, is dit niet mogelijk bij SNS?????
Nee. De SNS heeft geen automaten in haar winkels staan.
Goedemorgen,

Zoals jullie zien, heb ik jullie reacties verplaatst naar het topic waar uitgebreid wordt gesproken over dit onderwerp. Hier lees je waarom de SNS Winkels geen kasfunctie hebben en blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen.

@michelh48 Ik snap dat je baalde van de situatie. De wetgeving voor contant geld storten is streng. GWK kan vragen naar de herkomst en bestemming van de storting. Het is verplicht deze om controles uit te voeren op grond van de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme. GWK kan een storting weigeren als de herkomst niet duidelijk genoeg wordt aangetoond of als ze twijfels hebben over de bestemming. Je signaal over het toilet geef ik door aan mijn collega's in Brunssum.

Ik zie dat John Berrens en Michelh48 nieuw zijn op de community, dus bij deze welkom :) Zijn jullie al een beetje wegwijs hier?
Reputatie 3
Wat ik wel interessant vind:
Dikwijls zeggen mensen dat ze niks te verbergen hebben.
Maar in de GWK-discussie voelt men het toch anders. Misschien omdat het dan ineens concreet wordt?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)