SNS

Beantwoord

Heeft het nog nut een Maxispaarrekening aan te houden?

• 16 november 2019
  • 7 Reacties
  • 15290 Keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Steeds actiever
  • 53 reacties

De rente op de SNS-rekeningen werd deze week gewijzigd. Nieuw is dat de rente op de maxispaarrekening nu dezelfde is als deze op de gewond spaarrekening. Heeft de Maxispaarrekening nu nog nut? Zal in de toekomst (in principe) de Maxispaarrekening terug een hogere rente krijgen?

O ja, de beschrijving van de Maxispaarrekening op de website klopt nu niet meer:

icon

Beste antwoord door Monique SNS 16 november 2019, 16:00

Hallo E.Q.,

Of er in de toekomst nog een verschil komt in de rente opbouw bij de verschillende rekeningen weet ik niet.

Kan je dit navragen? Want als dit niet zo is, dan ga ik mijn Maxispaarrekening opzeggen.

Op dit moment is het niet te zeggen of de rente weer anders gaat lopen. De rente wordt bepaald door de marktwerking en is niet van te voren in te schatten. Of je de extra rekening wil aanhouden is een beslissing die je zelf neemt. Je opent heel eenvoudig een nieuwe rekening mocht de rente weer veranderen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag E.Q.,

Bedankt dat je meedenkt en meekijkt of onze informatie op de website kloppend is. Je feedback heb ik doorgegeven aan de afdeling en ze gaan ermee aan de slag. Bij SNS Maxisparen gaat het sparen via een automatische incasso en bij de andere rekeningen zorg je zelf voor de stortingen. Of er in de toekomst nog een verschil komt in de rente opbouw bij de verschillende rekeningen weet ik niet.

Reputatie 1
Badge

Bij SNS Maxisparen gaat het sparen via een automatische incasso en bij de andere rekeningen zorg je zelf voor de stortingen.

Dank voor je reactie, ook tijdens het weekend. De manier van sparen is verschillend, maar volgens mij enkel omdat de mogelijke inleg bij Maxisparen beperkt is. Het extra gedoe was het waard door de hogere rente, maar nu dat dat wegvalt is mijn Maxispaarrekening gewoon een onhandige extra rekening geworden. Dan kan ik beter alles overschrijven naar mijn gewone spaarrekening.

Of er in de toekomst nog een verschil komt in de rente opbouw bij de verschillende rekeningen weet ik niet.

Kan je dit navragen? Want als dit niet zo is, dan ga ik mijn Maxispaarrekening opzeggen.

Je wel bedenken wat je evt. voor de toekomst wilt.

Mocht de rente op deze rekening toch weer hoger worden, wat dan?

Laat je het nu staan, dan heb je al een (flinke) start bedrag. Als je opnieuw moet beginnen dan zit je weer vast aan max. €500 per mnd.

Bij opheffen; ergens anders waarschijnlijk niet meer rente dan nu hier.

Groet,

Ben :sunglasses:

Reputatie 1

Hallo E.Q.,

Op dit moment is het niet te zeggen of de rente weer anders gaat lopen. De rente wordt bepaald door de marktwerking en is niet van te voren in te schatten. Of je de extra rekening wil aanhouden is een beslissing die je zelf neemt. Je opent heel eenvoudig een nieuwe rekening mocht de rente weer veranderen.

Reputatie 1
Badge

Op dit moment is het niet te zeggen of de rente weer anders gaat lopen. De rente wordt bepaald door de marktwerking en is niet van te voren in te schatten.

Mijn vraag gaat niet over de rente, maar over het renteverschil tussen de beide spaarrekeningtypes. En dat hangt niet af van de marktwerking, maar van het beleid van SNS. Dus: Kan je navragen of dat renteverschil in de toekomst in principe (sic) nog terug zal komen? Want indien niet, dan heeft het aanhouden van de Maxispaarrekening geen enkele voordelen meer voor mij.

Reputatie 1
Badge

Beste SNS, stop a.u.b. met het markeren van niet-antwoorden als antwoorden. Dit is beledigend!

Reputatie 5
Badge +4

Beste @E.Q. 

In verband met het sluiten van de SNS Community worden vragen voltooid als er door de moderators een nuttig en bruikbaar antwoord in het topic is gegeven. 

Het is daardoor mogelijk dat je meerdere notificatie e-mails ontvangt omdat topics die je volgt worden afgerond. Als je bij je persoonlijke instellingen de notificatie vinkjes uitzet, is het opgelost. Nog een fijne avond.

Reageer