SNS

Beantwoord

Hoe boek ik geld over van m'n spaarrekening naar een betaalrekening bij andere bank?

• 12 september 2016
  • 12 Reacties
  • 6117 Keer bekeken

Hallo, ik heb een spaarrekening bij SNS maar een betaalrekening bij de Rabo. Is het mogelijk om geld van de spaarrekening om te zetten naar mij betaalrekening bij de Rabo, zonder tussenstappen?
icon

Beste antwoord door Kirsty 12 september 2016, 19:17

Hans Laoh,

Welkom hier. Wat bedoel je precies met ‘tussenstappen’? Wat eRik19 zegt klopt bijna:

Overboeken met digicode > naar je vaste tegenrekening bij een andere bank.
Overboeken met digipas > naar je vaste tegenrekening bij een andere bank, of elke SNS rekening op naam van dezelfde (mede)rekeninghouder.

Laat je weten of het lukt?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

En @eRrik19: bedankt voor je hulp.

Update: 14-09-2016
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +1
Als je alleen een spaarrekening hebt log je meestal in met digicode (login-naam/wachtwoord). Je kunt dan alleen geld naar je tegenrekening (een betaalrekening bij een bank die je hebt opgegeven bij openen van de spaarrekening) van je spaarrekening schuiven.
Heb je echter ook een digipas dan kun je volgens mij vanaf je spaarrekening naar elk willekeurige rekening overboeken.
Heb je nog geen digipas dan kun je h'm aanvragen Nieuwe digipas aanvragen.
Badge +1
Hans Laoh,

Welkom hier. Wat bedoel je precies met ‘tussenstappen’? Wat eRik19 zegt klopt bijna:

Overboeken met digicode > naar je vaste tegenrekening bij een andere bank.
Overboeken met digipas > naar je vaste tegenrekening bij een andere bank, of elke SNS rekening op naam van dezelfde (mede)rekeninghouder.

Laat je weten of het lukt?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

En @eRrik19: bedankt voor je hulp.

Update: 14-09-2016
Het is niet gelukt, ik kan geen digipas aanvragen met de link die je gegeven hebt. In zeer onduidelijk mail is mij verteld dat je met die link alleen maar een digipas kan aanvragen als je er al een gehad hebt. Ik heb er nooit een gehad en heb ook geen betaalrekening bij SNS bank.
Goedenavond Hans,

Als je alleen een spaarrekening hebt bij SNS, dan heb je na aanvraag van de spaarrekening een digicode per post ontvangen. De digicode bestaat uit een gebruikersnaam en wachtwoord. Hiermee log je in op Mijn SNS en kun je vervolgens geld overboeken van je spaarrekening naar de vaste tegenrekening die je hebt opgegeven bij het openen van de spaarrekening. Heb je de digicode wel ontvangen? Zo niet, dan vraag je de digicode aan op deze pagina. Laat je ons hier weten of het is gelukt?
Badge +1
*Onze kennisbank was niet volledig. Ik heb mijn eerdere bericht aangepast.*
Ik heb een digicode en kan inloggen op mijn SNS, alleen ik heb geen vaste tegenrekening. Ik zou in ieder geval niet weten welke rekening dat is. Kan ik dat ergens zien?
Hoi Hans,

Als je inlogt in Mijn SNS, dan zie je aan de linkerkant onder ‘Sparen’ het kopje ‘Opnemen en storten’. Als je daarop klikt, dan selecteer je de spaarrekening. Daarna wordt automatisch de vaste tegenrekening ingevuld. Als je geen vaste tegenrekening hebt opgegeven bij het openen van de rekening, dan voeg je deze via deze link toe: www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/je-tegenrekening-wijzigen.html.
Hallo allemaal,

Zaterdag heb ik een overboeking gedaan van mijn SNS spaarrekening naar mijn ABN AMRO betaalrekening. Als ik nu inlog bij de ABN staat het er nog niet op. Hoe lang duurt dat? En kan ik zo wel boeken? Of moet het eerst naar mijn betaalrekening van de SNS?

Gr. Linda
Hallo, ik heb een spaarrekening bij SNS maar een betaalrekening bij de Rabo. Is het mogelijk om geld van de spaarrekening om te zetten naar mij betaalrekening bij de Rabo, zonder tussenstappen?

Dat vraag ik me ook af Hans Laoh: want ik heb het zelfde gedaan (zaterdag) boeken van SNS spaarrekening direct naar ANB betaalrekening en het is nu nog niet binnen. Hoe lang duurt zoiets?
Heb de vraag ook gesteld bij de Whatsapp van SNS maar krijg geen antwoord.

Gr. Linda
Badge +2
Goedemorgen honlindan,

Je vraag heb ik verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Hierboven leggen mijn collega's precies uit hoe je een overboeking doet vanaf je spaarrekening, naar je betaalrekening. Vanaf een spaarrekening maak je het geld altijd over naar de gekoppelde tegenrekening. Heb je dit gedaan en is het geld van de spaarrekening afgeschreven?
Het is van mijn SNS spaarrekening af. Al direct maar het staat nog niet op de ABN betaalrekening. hoelang duurt zoiets? Want ik heb het geld eigenlijk nodig...En ik heb het zaterdag al gestort....
Badge +1
Het is van mijn SNS spaarrekening af. Al direct maar het staat nog niet op de ABN betaalrekening. hoelang duurt zoiets? Want ik heb het geld eigenlijk nodig...En ik heb het zaterdag al gestort....
Dan ontvang je het waarschijnlijk vandaag. Een overboeking naar een andere bank wordt meestal binnen 1 werkdag bijgeschreven, hier lees je er meer over.

Reageer