SNS

Beantwoord

Hoe krijg ik een bankafschrift in PDF?

• 3 maart 2017
  • 11 Reacties
  • 8524 Keer bekeken

Hallo ik ben overgestapt van bank, van rabo naar sns maar de afschriften wat een drama!
Bij de rabo kun je het downloaden per maand in pdf! formaat hoe makkelijk kan het zijn toch?

Hier als ik het download krijg ik alles door elkaar en als ik lees wat ik moet dan zie ik huishoudboekjes termen voorbij komen:?:?:?

Anno 2017 moet pdf toch geregeld zijn
icon

Beste antwoord door BigBen 3 maart 2017, 13:26

Hallo BaukeH,
Welkom in onze SNS community.
Die drama ontstaat als je de weg (nog) niet weet. Ook bij de SNS is dat prima geregeld en al iets eerder eerder dan in 2017! :D
Klik in MijnSNS op de naam van de rekening waar je een afschrift van wilt.
In het nieuwe venster, kies je bijv. februari bij "toon" (direct onder gegevens van deze rekening) (daar kun je nu alleen voor volle maand januari of februari kiezen).
Klik op de knop met "print/Pdf" en er komt een venstertje waar je kunt aangeven waar je deze afschrift wilt opslaan en dan tevens ook kiezen voor "opslaan"
Drama voorbij?
Wil je nog van andere maanden/ jaar of willekeurige termijn? Kies dan bij "Toon" voor volledige archief. Iets naar onderen kun je dan de gewenste begin en eind datum instellen. Na wederom een klik op "print/Pdf" kun je dit overzicht ook opslaan.
Er is op de SNS site een toelichting te vinden (even zoeken) over het gebruik van MijnSNS
Groet,
Ben 🆒
PS let op!! Je kunt bij de SNS (nog) niet verder terug dan 24 mnd!
Bekijk origineel

11 reacties

Hallo BaukeH,
Welkom in onze SNS community.
Die drama ontstaat als je de weg (nog) niet weet. Ook bij de SNS is dat prima geregeld en al iets eerder eerder dan in 2017! :D
Klik in MijnSNS op de naam van de rekening waar je een afschrift van wilt.
In het nieuwe venster, kies je bijv. februari bij "toon" (direct onder gegevens van deze rekening) (daar kun je nu alleen voor volle maand januari of februari kiezen).
Klik op de knop met "print/Pdf" en er komt een venstertje waar je kunt aangeven waar je deze afschrift wilt opslaan en dan tevens ook kiezen voor "opslaan"
Drama voorbij?
Wil je nog van andere maanden/ jaar of willekeurige termijn? Kies dan bij "Toon" voor volledige archief. Iets naar onderen kun je dan de gewenste begin en eind datum instellen. Na wederom een klik op "print/Pdf" kun je dit overzicht ook opslaan.
Er is op de SNS site een toelichting te vinden (even zoeken) over het gebruik van MijnSNS
Groet,
Ben 🆒
PS let op!! Je kunt bij de SNS (nog) niet verder terug dan 24 mnd!
Ah oke ik dacht dat je dan alleen kon printen maar gelukkig dan en dank voor de vlotte reactie
Hoi BaukeH,

Ook namens de moderators heet ik je welkom bij SNS en op de community. Ik snap heel goed dat het even zoeken is als je net bent overgestapt. In Mijn SNS kun je net als bij Rabobank een mooi overzicht in een PDF maken. BigBen heeft je al goed op weg geholpen lees ik. Hier vind je de 'Handleiding Mijn SNS' die BigBen bedoelt, bedankt voor je hulp Ben.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Ah oke ik dacht dat je dan alleen kon printen maar gelukkig dan en dank voor de vlotte reactie
Alsjeblieft!
Je ziet, als je met een vraag zit, ben je hier op het juiste adres.
Trouwens ook wanneer je graag iets op een andere manier geregeld zou willen zien, of wanneer je ergens een discussie over zou willen starten, dan ben je hier ook op het juiste adres.
Dus kom geregeld eens rond snuffelen.
Groet,
Ben 🆒
PS Heeft de Rabo ook een community?
......PS Heeft de Rabo ook een community?
Jazeker! Maar die heeft maar één onderwerp: de Libor 😉
Oei!
Groet,
Ben 🆒
Helaas klopt het bovenstaande advies niet. Je krijgt nl. helemalal geen "echte bankafschriften" uit MijnSNS. Echte afschriften zijn juridische bewijsstukken die niet alleen de naam en het adres van de rekeningeigenaar laten zien, maar ook dat van de bank, in dit geval SNS. Ook klopt het niet dat de afschriften perfect zijn want by het aanmaken van de pdf wordt er ten onrechte een print kop- en voettekst in gezet, Dat had en heeft geen enkel legitiem bankafschrift. Dit is enkel een "een lijst van zoekresultaten voor eigen gebruik".
Plus dat het logo van SNS deels overschreven wordt (topje van logo verdwijnt).
Met geen mogelijkheid kan men hiermee iets tegenover derden betekenen die het als bewijs vragen, bijv. voor het nagaan van een adres of voor een visumaanvraag om na te kijken of er genoeg fondsen zijn.
Dit in tegenstelling tot bij andere banken..
@paperdetective, probeer dit eens:

Ga in Mijn SNS links naar Jaaroverzicht en Afschriften. In het volgende venster ga je dan naar het tabblad Afschriften. Vervolgens verschijnt er een overzicht met rekeningnummer(s) en data van afschriften. Kies hier je gewenste rekening en datum.
Succes.
Is hier geen sprake van misverstanden? Ik vind een bankafschrift iets heel anders dan een maandoverzicht. Zeker als het om een juridisch bewijs gaat (voor zover een gedownloade pdf als bewijs kan worden gezien) kun je wel degelijk een bankafschrift als pdf downloaden, maar dat geldt dan voor één transactie.
Reputatie 1
Goedemiddag heren en ik denk inderdaad dat er sprake is van een misverstand. In het geval van een visum heb je een bankverklaring nodig. Deze verstrekken we in het Engels met alle benodigde informatie en met of zonder saldo, wat de klant wenst. Dit kun je bij de aanvraag aangeven.
.............. Ook klopt het niet dat de afschriften perfect zijn want by het aanmaken van de pdf wordt er ten onrechte een print kop- en voettekst in gezet, ...........
Ik vermoed dat het afdrukken van een kop- en/of voettekst aan de instellingen van je eigen printinstellingen ligt. Ik kan dat zelf wel aan- en uitzetten.

Reageer