SNS

Beantwoord

Hoe krijg ik mijn geld terug na diefstal via contactloos betalen?

• 29 september 2018
  • 4 Reacties
  • 1863 Keer bekeken

afgelopen week was ik na een afspraak mijn pinpas kwijt en tot mijn schrik was er 16, 80 via contactloos betalen afgeschreven door iemand anders terwijl ik bij die afspraak was.

Nu zei de klantenservice dat ik een navraag formulier in moest vullen om het geld terug te krijgen onder onderwerp pintransacties betwist en dan betaalautomaat. Maar op het einde staat dat dat €24 euro kost. Terwijl op de site staat dat alles tot €50 werdt vergoed?
icon

Beste antwoord door Marijke 1 oktober 2018, 09:29

Goedemorgen Rosanne,

Wat goed dat je de pas direct hebt geblokkeerd, zo kan er verder niets mee gebeuren. Ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt dat je pas is misbruikt. De informatie die je hebt gekregen van mijn collega is juist. We vergoeden misbruik tot € 50, dus je geld krijgt je terug. Vul hiervoor het formulier op deze pagina in. Als je als onderwerp 'Pinpastransactie' en 'Betwiste opname betaalautomaat' invult, dan worden er geen kosten in rekening gebracht en vergoeden we de schade. Je hebt geen eigen risico. Laat je weten of het lukt?

Daarnaast wil je natuurlijk weer kunnen pinnen. Hier vraag je een nieuwe SNS Wereldpas aan. Deze ligt binnen 3 werkdagen in de brievenbus en de nieuwe pincode komt 2 dagen daarna.
Bekijk origineel

4 reacties

afgelopen week was ik na een afspraak mijn pinpas kwijt en tot mijn schrik was er 16, 80 via contactloos betalen afgeschreven door iemand anders terwijl ik bij die afspraak was.

Nu zei de klantenservice dat ik een navraag formulier in moest vullen om het geld terug te krijgen onder onderwerp pintransacties betwist en dan betaalautomaat. Maar op het einde staat dat dat €24 euro kost. Terwijl op de site staat dat alles tot €50 werdt vergoed?

Hoi Rosanne,
volgens mij staat hier wat je wilt weten;
https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/contactloos-betalen.html?resultpos=1
Suc6
Groet,
Ben 🆒
Ik heb al gekeken op die pagina maar er staat geen en heb de pas al laten blokkeren maar snap er niks meer van?
Hoi Rosanne,
"Door de limiet van € 50 is misbruik maar beperkt mogelijk. Is je pas gestolen of kwijt en heeft iemand anders hem gebruikt? Laat je pas dan zo snel mogelijk blokkeren. Dan vergoeden we je kosten tot € 50 en heb je geen eigen risico."
Staat bij de afschrijving of het een contactloze betaling betrof?
Volgens mij betekend dit dat beneden de €50 je "de kosten" vergoed krijgt. Beetje raar dat men aan de telefoon dan zegt dat je toch kosten moet maken door een formulier in te vullen.
Maandag zijn hier weer moderators aanwezig, die zullen dit wel met je oppikken neem ik aan.
Nog even geduld dus.
Groet,
Ben 🆒
Badge +2
Goedemorgen Rosanne,

Wat goed dat je de pas direct hebt geblokkeerd, zo kan er verder niets mee gebeuren. Ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt dat je pas is misbruikt. De informatie die je hebt gekregen van mijn collega is juist. We vergoeden misbruik tot € 50, dus je geld krijgt je terug. Vul hiervoor het formulier op deze pagina in. Als je als onderwerp 'Pinpastransactie' en 'Betwiste opname betaalautomaat' invult, dan worden er geen kosten in rekening gebracht en vergoeden we de schade. Je hebt geen eigen risico. Laat je weten of het lukt?

Daarnaast wil je natuurlijk weer kunnen pinnen. Hier vraag je een nieuwe SNS Wereldpas aan. Deze ligt binnen 3 werkdagen in de brievenbus en de nieuwe pincode komt 2 dagen daarna.

Reageer