Beantwoord

Hoe lang duurt geld storten op je creditcard?

Dag,

Omdat ik mijn creditcard limiet wil verhogen (auto huren op vakantie) heb ik zojuist 1000 euro extra naar mijn CC over gemaakt met de SNS app. Hoe lang duurt het voordat het er bij staat?

Mvg. Rik
icon

Beste antwoord door Marijke 20 september 2018, 16:54

Als er verschillende zaken zijn die niet soepel verlopen, dan snap ik dat je het vertrouwen in SNS kwijtraakt. Zo te lezen komt alles precies op tijd op z'n pootjes terecht, zodat je kunt genieten van een onbezorgde vakantie. Als je geld overboekt naar je creditcard, dan gaat dit via een tussenrekening. Dit is de reden dat het een aantal werkdagen duurt. Uit eigen ervaring weet ik dat het geld er vaak binnen 2 werkdagen op staat. Als je vandaag extra saldo naar je creditcard hebt overgemaakt, dan staat het er zeker op de 25ste op.

Bekijk origineel

9 Reacties

Hoi Rikg1102,

Welkom op de community. Wat een lekker vooruitzicht dat je nog op vakantie gaat. Als je geld overboekt naar je creditcard, dan staat het bedrag er binnen 3 werkdagen op. Is dat snel genoeg om de auto te kunnen huren?
Ha Dennis,

Bedankt voor de snelle duidelijke reactie.
Waarom zo lang?!? Om de een of andere reden blijkt het dat ik nog een 'studenten credit card' heb met een limiet van 500. Kortom leuk voor een netflix abbo en dan houd het wel op. Hoewel ik al ruim 38 jaar bij de SNS ben is mijn verzoek voor een normale creditcard afgewezen. Wellicht omdat ik een partime werkgever heb en overige verdiensten bij een andere bank onder breng? Ik heb geen BKR en nooit een betaling gemist, daarnaast accepteerde American express wel gewoon mijn verzoek. Helaas komt deze kaart pas binnen als ik waarschijnlijk in het vliegtuig zit. Dit had sneller kunnen gaan maar de SNS bank werkte niet zo vlot mee met inzage van mijn bank gegevens. Nu is er een soort zeer krappe 'deadline' ontstaan op 25 september. Met drie werkdagen lijkt dit dus op de valreep net te lukken maar als het op de mij wel bekende SNS-methode gaat zou het evengoed net NIET kunnen lukken.... ik duim voor het eerste.
Hoe kan het dat iets als een limiet verhogen met geld van een SNS rekening (met en limiet die overigens 4x de max van mijn credit card is, nooit om gevraagd overigens) naar een creditcard rekening van de SNS drie werkdagen moet duren anno 2018? Het lijkt me sterk dat iemand een verzoek met een brief per post doet.

Mijn excuses voor dit relaas maar door alle geklungel denk ik steeds vaker dat de SNS en ik 'uit elkaar groeien'. Ik begrijp dat jij nu even mijn digitale uitlaatklep bent (niks persoonlijks, nogmaals excuses), maar stiekem hoop ik dat je hierin iets zou kunnen beteken.

Met vriendelijke groet,

Rik
Als er verschillende zaken zijn die niet soepel verlopen, dan snap ik dat je het vertrouwen in SNS kwijtraakt. Zo te lezen komt alles precies op tijd op z'n pootjes terecht, zodat je kunt genieten van een onbezorgde vakantie. Als je geld overboekt naar je creditcard, dan gaat dit via een tussenrekening. Dit is de reden dat het een aantal werkdagen duurt. Uit eigen ervaring weet ik dat het geld er vaak binnen 2 werkdagen op staat. Als je vandaag extra saldo naar je creditcard hebt overgemaakt, dan staat het er zeker op de 25ste op.
Bedankt Marijke, voor het snelle antwoord. Ik hoop dat je gelijk heb, ik ga duimen draaien.

In mijn ogen blijft het wel vreemd dat een digitale proces meerdere dagen nodig heeft in de tijd van e-mail, app'en en realtime (beleggen).

Mvg. Rik
Als binnenkort de ICS kaart komt, hoe lang duurt het dan? Gaat dat dan ook via een tussenrekening of gaat die storting dan rechtstreeks naar ICS?
Hoi ghm45,

Bijstorten op een VISA creditcard van ICS kan op 2 manieren: via een bankoverschrijving en in Mijn ICS via een iDEAL-betaling. Op de website van ICS staat dat de verwerkingduur gemiddeld 2 werkdagen is.
Dank je wel Dennis.
Uit ervaring (ASN creditcard = ICS) weet ik dat via iDeal het bedrag meestal vrijwel direct beschikbaar is om te gebruiken, maar als je het overschrijft er altijd minimaal 1 werkdag tussen zit voordat het zichtbaar wordt. In beide gevallen komt er vaak een extra werkdag bij als je na de middag de iDeal betaling / overschrijving doet.
Goedemiddag Rik,

Stond het geld op tijd op je creditcard? Graag lees ik of alles op z'n pootjes terecht is gekomen zodat je nu kunt genieten van een fijne vakantie.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)