SNS

Beantwoord

Hoe lang duurt het voordat een gestorneerd bedrag op je rekening staat?

  • 21 mei 2019
  • 9 Reacties
  • 19577 Keer bekeken

Ik heb zondag middag een terug boeking gedaan en gister nogmaals voor 18.00 ; nog altijd op geld aan het wachten dat HOOG NODIG is....

Hoelang moet k nog wachten?!
icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 22 mei 2019, 10:48

Goedemorgen @Bert Bosschenaar,

Welkom op de community, graag licht ik het storneren toe. Heeft een bedrijf of organisatie geld van je betaalrekening afgeschreven? Dan kun je het bedrag tot 56 dagen na de incassodatum zelf terugboeken (storneren). Als je het geld hebt teruggeboekt houden we rekening met 2 werkdagen. De incasso kan op elk moment van de dag worden bijgeschreven, de doorlooptijd is als volgt:

• Op werkdagen voor 21:30 uur: de volgende dag
• Na 21:30 en in het weekend: 2 werkdagen

Omdat je vindt dat we klantvriendelijker kunnen zijn is het volgende goed om te weten: je betaalt geen debetrente, de incasso wordt valutair neutraal gecorrigeerd. Met andere woorden: op het moment van terugboeken van de incasso is de valutadatum (rentedatum) van de terugboeking gelijk aan de valutadatum van de oorspronkelijke incasso-afschrijving. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen, maar stel me gerust een aanvullende vraag.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge
Goedemiddag Nvandijk, is er onterecht een bedrag van je rekening geïncasseerd? Als je een bedrag terugboekt, dan staat dit binnen 2 werkdagen op je rekening. Weet je zo voldoende?
Er zin andere banken zin wat dat betreft klantvriendelijker zijn.
Daar staat het bedrag direct op je rekening.
Ik heb donderdag wat terug geboekt en het is nog steeds niet terug gestort wat kan ik daar tegen doen ?
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @Bert Bosschenaar,

Welkom op de community, graag licht ik het storneren toe. Heeft een bedrijf of organisatie geld van je betaalrekening afgeschreven? Dan kun je het bedrag tot 56 dagen na de incassodatum zelf terugboeken (storneren). Als je het geld hebt teruggeboekt houden we rekening met 2 werkdagen. De incasso kan op elk moment van de dag worden bijgeschreven, de doorlooptijd is als volgt:

• Op werkdagen voor 21:30 uur: de volgende dag
• Na 21:30 en in het weekend: 2 werkdagen

Omdat je vindt dat we klantvriendelijker kunnen zijn is het volgende goed om te weten: je betaalt geen debetrente, de incasso wordt valutair neutraal gecorrigeerd. Met andere woorden: op het moment van terugboeken van de incasso is de valutadatum (rentedatum) van de terugboeking gelijk aan de valutadatum van de oorspronkelijke incasso-afschrijving. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen, maar stel me gerust een aanvullende vraag.
Reputatie 3
Badge
Goedemiddag @snorrie033, dit stelt je geduld behoorlijk op de proef. Het terugboeken van een incasso neemt maximaal 2 werkdagen in beslag. In jouw geval lijkt het alsof er iets niet goed is gegaan. Mail je je vraag samen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats naar community@sns.nl? Dan zoek ik uit wat er is gebeurd.
Duurt soms langer dan 3 dagen bij SNS is mijn ervaring en zeker niet volgende werkdag indien voor 21.30uur terug geboekt. Mss wel het streven ben ook niet ontevreden over SNS maar zaken gaan wel traag. Heb ook altijd als laatste (hier op de zaak) bv salaris op mijn rekening staan.
Reputatie 5
Badge +4
Duurt soms langer dan 3 dagen bij SNS is mijn ervaring en zeker niet volgende werkdag indien voor 21.30uur terug geboekt.

Hoi @nielsvk,

Ondanks dat je hier tegenaan loopt, is het fijn om te horen dat je ook een beetje tevreden bent over SNS. Dan over het storneren. Wil je wachten voorkomen en tijdig weten wanneer een ingeplande incasso wordt afgeschreven? Stel dan een incasso-attentie in via Mijn SNS. Je krijgt 1 werkdag voordat het geld van je betaalrekening wordt afgeschreven een mail met informatie over de incasso.

Maak je geen gebruik van een incasso attentie en heeft een bedrijf of organisatie geld van je betaalrekening afgeschreven? Dan kun je het bedrag tot 56 dagen na de incassodatum zelf terugboeken (storneren). En dat niet alleen. Je kunt incasso’s stopzetten, terugboeken, blokkeren en beheren. Zo bepaal je zelf wie geld van je betaalrekening mag afschrijven en houd je het overzicht.
Volgens mij kun je zelfs tot 13 maanden later nog storneren, maar dan moet je wel een reden hebben. Tijdens de eerste 56 dagen hoeft dat niet.
Reputatie 5
Badge +4
Volgens mij kun je zelfs tot 13 maanden later nog storneren, maar dan moet je wel een reden hebben. Tijdens de eerste 56 dagen hoeft dat niet.

Klopt @Koos,

Storneren kan met onze hulp tot 13 maanden nadat het bedrag van een betaalrekening is afgeschreven. Wanneer mensen (binnen 13 maanden) hun geld willen laten terugboeken, kunnen wij het terugvragen. Hiervoor hebben we een ingevuld formulier Navragen nodig.

Reageer