SNS

Sticky

Hoe lang duurt overboeken op normale- en op feestdagen?

  • 16 mei 2019
  • 30 Reacties
  • 10522 Keer bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 2
Hallo Evelyn, maar op 2 juni 2019 werkt Instant Payment nog niet bij alle SNS klanten, maar al een aantal weken al wel bij Rabobank, ABN AMRO, Knab en zelfs de Regio bank klanten. Duurt veels te lang bij SNS.
Reputatie 4
Badge +4
Goedemiddag @Peterken,

We hebben inderdaad lichte vertraging opgelopen, maar wanneer het kan voeren wij je overschrijving automatisch als Instant Payment uit. Daar hoef je zelf niets extra voor te doen. Via onze website blijf je op de hoogte van het laatste nieuws. Om twijfel te voorkomen, een betaling met Instant Payments lukt alleen:
• als je via Mijn SNS of met de app betaalt
• als de bank van de ontvanger ook over is op Instant Payments
• met een enkelvoudige overboeking
Reputatie 4
Badge +4

In een oogwenk
Het geld dat je met de app of in de nieuwe Mijn SNS overboekt, staat binnen enkele seconden op de rekening van een ander. En maakt iemand geld naar jou over? Dan staat het net zo snel op je rekening. Dat komt omdat je bij ons overboekt met Instant Payments.

 


Tijdens de feestdagen
Ook tijdens de feestdagen wordt je geld overgeboekt met Instant Payments. Soms kunnen we Instant Payments niet gebruiken en duurt je overboeking iets langer. Bijvoorbeeld als je een overboeking doet naar een bank die nog geen Instant Payments heeft. Of als je nog de huidige Mijn SNS gebruikt. Dan verwerken we je overboeking de eerstvolgende werkdag.

Da’s handig
Een overschrijving naar een andere rekening bij SNS verwerken we altijd meteen. Wil je voor de zekerheid checken of het handig is om rekening te houden met een feestdag? Hier ga je in één klik naar het jaaroverzicht geld overboeken op feestdagen.

Een vriend van me heeft via ING geld naar mijn overgeboekt 140 euro bij elkaar.

1 x 50 en 1 x 90 euro alleen tot de dag van vandaag heb ik het nog steeds niet binnen hoe komt dat want als goed is moest ik het gelijk al op mijn rekeningnummer hebben.

Hij had me de 50 euro vorige week vrijdag gestuurd en de 90 euro deze week maandag alleen ik zie het nog steeds niet op mijn rekening

Ligt het aan mijn bank of aan die van hem?

Reputatie 4
Badge +4

Oei, goed dat je ernaar vraagt @H.D1991,

We doen er alles aan om je overboeking op tijd te verwerken. Is er geld naar je overgemaakt, maar heb je het niet ontvangen? Als de verzender zegt het geld overgeboekt te hebben en het geld is (nog) niet op je rekening gestort, dan moet er navraag worden gedaan bij de bank van de verzender, niet bij de ontvanger. Het is fijn om goed geïnformeerd te zijn, hier lees je meer over overboeken in het algemeen. Laat je ons weten of het gelukt is? 

Reageer