SNS

Vraag

Hoe lang duurt retourpinnen?

• 12 februari 2019
  • 15 Reacties
  • 6102 Keer bekeken

Afgelopen vrijdag 08-02-2019 2 retour-pintransacties uitgevoerd, maar nu 12-02-2019 staat het geld nog steeds niet op de rekening. Dit geeft mij geen verytrouwen. Wat is de verwerkingstijd van retourpinnen?

15 reacties

Reputatie 1
Goedemiddag Dennis Courtens en welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat je dit lang vindt duren. Als je in Euro's hebt betaald in een Euro-land, dan hoort het bedrag binnen 1 werkdag op je rekening te staan. Heb je het bedrag in andere valuta gepind of in een ander land? Dan staat het bedrag binnen 3 werkdagen op je rekening. Als het bedrag niet is bijgeschreven, neem dan contact op met de winkelier. Als de winkelier niet wil meewerken of zegt dat hij de pinbetaling niet of anders heeft ontvangen, kunnen we het onderzoeken. Als het zover komt, dan dien je hier een navraag in.
Hoi Sanne,

Dank voor je antwoord. Ik ben vandaag bij de winkelier geweest, en die stuurde mij naar de bank. Ik zal nog even afwachten of het morgen bijgeschreven is. Zo niet, zal ik de bijgeleverde link gebruiken.

Alle bonnen heb ik nog dus transactie gegevens zijn voorhanden.

Groet!
Bij mij duurde het bij retourpinnen vorige week ook 3 dagen voordat ik het geld (een borg) weer terug had. Binnen 1 werkdag is een fabel. Beetje doorzoeken op internet wijst uit dat het bedrag binnen 5 dagen moet zijn bijgeschreven.
Het is inmiddels bijgeschreven, maar ik vind het een slechte zaak dat de gestelde tijden, de gemaakte afspraak dus, niet gehaald cq nagekomen worden. Met al deze geautomatiseerde processen, moet dit toch direct geregeld kunnen worden. Als iets direct van je rekening af kan, kan het er ook direct bij, maar dat is mijn visie.

Anyway, het is opgelost. Hartelijk dank voor de reacties!
Fijn dat je het bedrag inmiddels hebt ontvangen, Dennis. Waarom het langer heeft geduurd durf ik niet te zeggen. Het bedrag zou binnen 1 werkdag op je rekening moeten staan. De enige uitzondering in een Euro land is als de retourpintransactie op een vrijdag, zaterdag of zondag plaatsvindt, dan ontvang je op maandag het bedrag op je rekening.
binnen 1 dag gisteren retour pin gedaan staat nog niet op mijn rekening binnen 1 dag is dus niet correct
@essen op de webpagina van de SNS staat
De winkelier geeft aan wanneer het geld weer op je betaalrekening staat. Als het goed is, is dat de volgende werkdag.

Blijkbaar heeft de winkelier daar nog invloed op.
@SNS op welke manier heeft de winkelier invloed op het retourpinnen?

Het lijkt dus een niet gebalanceerd systeem. Als ik pin ben ik m'n geld gelijk kwijt (want gereserveerd, ook in het weekend), maar bij terugbrengen van goederen krijg ik het niet gelijk terug...
Is mijn ervaring ook. Maar als het er is is de boekingsdatum toch weer....
dinsdag 11-06-2019 einde van de dag retourpin; nog niks op mijn rekening (13-06-2019 14:30)

Niks 1 werkdag; onbetrouwbaar systeem dus eigenlijk
Goedemiddag ni-co, allereerst welkom op de community. Bij retourpinnen staat het bedrag meestal de eerstvolgende werkdag op de rekening. Geeft de winkelier de opdracht aan het einde van een dag, dan wordt deze de dag erop verwerkt en staat het bedrag de werkdag erna op je rekening. In dat geval duurt het dus iets langer dan 1 werkdag. Als het bedrag vandaag niet is bijgeschreven, neem dan contact op met de winkelier.
Ok... Iets langer (2x zo lang) waarom staat er dan overal maximaal 1 werkdag? Zet er dan neer 1 tot 3 werkdagen, dan hoeft men ook niet meteen in paniek te raken...
Reputatie 1
Dat dit vragen oproept, begrijpen we. De stelregel is 1 werkdag, maar zoals we op onze website aangeven en zoals eRik19 ook aangaf, ligt dit ook aan de winkelier. Dit heeft te maken met de bank en de software van de winkelier. Als het bedrag niet binnen de gestelde termijn op je rekening staat, raad ik je altijd aan om met de winkelier contact op te nemen.
Dus de stelregel klopt niet, bij mij is het dus op dinsdag om 17.55 terug geboekt en op zaterdag in de ochtend bijgeschreven. Dat duurt dus veel langer. Dus zeg dan 3 werkdagen, klaar. Geen vragen meer...
Reputatie 1
Kun je ook retourpinnen op een Visa/Mastercard?
Reputatie 1
Goedemiddag @youst, dat is een goede vraag waar ik even in moest duiken. Als je de betaling met een betaal- of creditcard hebt gedaan, dan kan daar het bedrag op teruggestort worden.

Reageer