SNS

Beantwoord

Hoe open je een spaarrekening voor je kind?

• 2 januari 2017
  • 3 Reacties
  • 2077 Keer bekeken

Ik probeer een SNS jeugdspaarrekening te openen voor mijn dochter van 13. Als ik inlog op mijn eigen internetbankieren omgeving , krijg ik de melding dat ik in moet loggen op haar eigen internetbankieren en als ik bij haar inlog dan krijg ik de melding dat ze te jong is en dat ik dat als wettelijk vertegenwoordiger moet aanvragen voor haar. Wat is nu de manier om dit te doen?'
icon

Beste antwoord door Dennis 2 januari 2017, 14:46

Hoi Maswa,

Logisch dat je dit verwarrend vindt. Om de rekening te openen, moet je niet inloggen. Je vraagt de rekening dan aan op naam van je dochter en doorloopt zo alle stappen. Als je er niet uitkomt, dan werkt bellen met de klantenservice op 030 - 633 30 00 of langsgaan in een SNS Winkel ook. We vragen de rekening dan direct aan.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Maswa,

Allereerst welkom op de community en de beste wensen voor 2017.

Merkwaardig dat je de rekening niet kunt openen via Mijn SNS. Heb je het geprobeerd zonder dat je bent ingelogd? Dit biedt vaak uitkomst. Log eerst uit en vraag de spaarrekening hier aan.

Je topic heb ik verplaatst naar het forum ‘Dagelijkse bankzaken’ om je vraag beter vindbaar te maken voor andere leden.

Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voorstellen.
Dan nog krijg ik onderstaande melding als ik op mij naam inlog:

Helaas
SNS Jeugd Sparen vraag je aan op naam van je kind. Je kind wordt dus zelf rekeninghouder en klant bij SNS. Omdat je nu nog bent ingelogd op jouw naam kun je SNS Jeugd Sparen niet aanvragen.

Log daarom eerst uit en vul het aanvraagformulier opnieuw in namens je kind.

Log ik uit en dan in op naam van mijn dochter dan krijg ik deze melding:

Je kunt nog geen SNS Jeugd Sparen openen
Omdat je nog geen 18 jaar bent, moet een wettelijk vertegenwoordiger de rekening voor je aanvragen. Dat is meestal 1 van je ouders. Je kunt SNS Jeugd Sparen openen tot je 18de verjaardag.

:(:?
Hoi Maswa,

Logisch dat je dit verwarrend vindt. Om de rekening te openen, moet je niet inloggen. Je vraagt de rekening dan aan op naam van je dochter en doorloopt zo alle stappen. Als je er niet uitkomt, dan werkt bellen met de klantenservice op 030 - 633 30 00 of langsgaan in een SNS Winkel ook. We vragen de rekening dan direct aan.

Reageer