SNS

Beantwoord

Hoe stel ik de frequentie van een periodieke overboeking in?

• 31 mei 2017
  • 7 Reacties
  • 570 Keer bekeken

Ik wil graag een periodieke acceptgiro overschrijving doen van 18 maanden, maar bij frequentie kan ik alleen eenmalig kiezen en niet maandelijks? Wie weet hier meer van?
icon

Beste antwoord door Tibor 31 mei 2017, 12:04

Hallo Enibas5,

Welkom op de community. Klopt het dat je dezelfde vraag via WhatsApp stelde? Ik deel voor de meelezers ons antwoord:

"Je kunt geen periodieke overboeking instellen als je voor 'Acceptgiro' kiest. Lukt het als je voor 'Normaal' kiest en in de omschrijving het betalingskenmerk van de acceptgiro zet? Vaak is het betalingskenmerk niet iedere maand hetzelfde, dus misschien is het handig om bij de begunstigde te informeren wat je het beste in de omschrijving kunt zetten."

Hopelijk lukt het zo en zie ik je vaker op de community. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +1
Hallo Enibas5,

Welkom op de community. Klopt het dat je dezelfde vraag via WhatsApp stelde? Ik deel voor de meelezers ons antwoord:

"Je kunt geen periodieke overboeking instellen als je voor 'Acceptgiro' kiest. Lukt het als je voor 'Normaal' kiest en in de omschrijving het betalingskenmerk van de acceptgiro zet? Vaak is het betalingskenmerk niet iedere maand hetzelfde, dus misschien is het handig om bij de begunstigde te informeren wat je het beste in de omschrijving kunt zetten."

Hopelijk lukt het zo en zie ik je vaker op de community. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Waarom kan je geen frequente overboekingen plaatsen met betalingskenmerk van acceptgiro, zowel op mijn sns als de app niet?
Hoi van.lune,

Leuk om je terug te zien op de community. Ik heb je vraag verplaatst naar een topic waarin een lid dezelfde vraag stelde. Hieronder lees je in het antwoord van Tibor dat het niet mogelijk is om van een acceptgiro een periodieke opdracht te maken. Kun je verder met het aangedragen alternatief?

Het lijkt mij een goede keus van SNS, als bescherming voor de betaler.
Indien steeds de omschrijving/kenmerk hetzelfde is, kun je alsnog discussie krijgen wat het doel van de betaling is. Zelfs bij de maandelijkse energiebetaling voer ik 11 losse transacties in, met daarbij in de omschrijving de maand waarvoor de betaling is bedoeld. Met copy-paste een paar minuten werk om een heel jaar in te plannen. Wel de eerste betaling volledig inplannen, anders kun je in MijnSNS de betaling niet kopieren.
Bij een frequentie van 18 maanden is het al helemaal de moeite niet waard in mijn ogen.
Hoi van.lune,

Leuk om je terug te zien op de community. Ik heb je vraag verplaatst naar een topic waarin een lid dezelfde vraag stelde. Hieronder lees je in het antwoord van Tibor dat het niet mogelijk is om van een acceptgiro een periodieke opdracht te maken. Kun je verder met het aangedragen alternatief?

Het gaat in dit geval om de Belastingdienst, de terugvorderingen hebben dezelfde betalingskenmerk als je daar in termijnen gaat betalen. Kan er geen uitzondering ingebouwd worden voor de rekeningnummers van de Belastingdienst? En in het bijzonder de bekendste NL86INGB0002445588?

edit: overigens ben ik het er niet mee eens dat dit in een draadje wordt gestopt waar het beste antwoord geen antwoord op mijn vraag is. Dit is niet behulpzaam voor ook anderen met dezelfde vraag.
Ik denk dat je het ook kunt doen door het betalingskenmerk van de acceptgiro niet in het vak "Kenmerk" te zetten, maar in de "Omschrijving". Ook dan zal het kenmerk wel worden gelezen en loop je waarschijnlijk niet tegen deze grens aan.
Ik ben dat gaan doen omdat ik in Omschrijving ook dingen kan zetten waar ik zelf iets aan heb. Een betalingskenmerk zegt mij tenslotte niets. In het verleden kon je niet zowel het kenmerk als de omschrijving invullen, dus ik gebruik Kenmerk nooit meer.
Maar misschien kan dit inmiddels wel....
Goedemorgen van lune,

Fijn dat je meedenkt over de vindbaarheid van informatie voor andere leden. Je vraag verplaatste ik naar dit topic omdat deze in de basis gelijk is aan de originele vraag. Het antwoord is ook gelijk: het is niet mogelijk om voor een acceptgiro een periodieke overboeking in te stellen. Op korte termijn verandert dit niet en er wordt geen uitzondering gemaakt voor een bepaald rekeningnummer. Koos geeft een alternatief waar je mogelijk mee uit de voeten kunt.

Reageer