SNS

Beantwoord

Hoe vraag ik een pas met foto aan?

• 24 juli 2016
  • 12 Reacties
  • 693 Keer bekeken

Ik heb de pas van mijn dochter haar pas geopende rekening per post ontvangen,en wel de standaard wereld pas. Nu wil zij toch graag een eigen ontworpen wereld pas hebben...Hoe doe ik dit?
Ook als ik op mijn digi pas,of op die van mijn dochter kan ik haar wereld pas niet online activeren. Dit kon wel met de gemachtigde pas...Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Dennis 25 juli 2016, 10:37

Hoi Arno74,

Welkom op de community. Wat leuk dat je voor je dochter een rekening hebt geopend. Heb je in de aanvraag aangegeven dat ze een pas met foto wil? Hier vraag je alsnog kosteloos een persoonlijke pas aan. Is je dochter minderjarig? Dan activeer je, als wettelijk vertegenwoordiger op de rekening, de pas met je eigen digigpas. Laat je het weten als je onze hulp nodig hebt?

Hopelijk zie ik je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Bekijk origineel

12 reacties

Hoi Arno74,

Welkom op de community. Wat leuk dat je voor je dochter een rekening hebt geopend. Heb je in de aanvraag aangegeven dat ze een pas met foto wil? Hier vraag je alsnog kosteloos een persoonlijke pas aan. Is je dochter minderjarig? Dan activeer je, als wettelijk vertegenwoordiger op de rekening, de pas met je eigen digigpas. Laat je het weten als je onze hulp nodig hebt?

Hopelijk zie ik je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi Dennis :-)

Ik heb van alles geprobeerd...Nu is het wel zo dat de standaard pas wat mij per post is gestuurd van mijn dochter haar Jongeren rekening nog niet geactiveerd is. Ook dit is online niet toegestaan. Wel de gemachtigde pas van de Jongeren rekening kon ik online activeren, maar andersom niet.

In afwachting op jullie hulp
Hoi Arno74,

Ik neem het even over van Dennis 🙂. Is je dochter minderjarig? Dan ben je waarschijnlijk de wettelijk vertegenwoordiger op de rekening en zie je deze in je overzicht in Mijn SNS. Als ze meerderjarig is, dan beheert ze de rekening alleen en heeft ze zelfstandig toegang tot haar rekening. Ook het activeren van de betaalpas doet ze dan zelf.
Hoi Irene,

Mijn dochter is inderdaad nog minderjarig,en ik ben de wettelijke vertegenwoordiger.
Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik naar mijn wetens alle mogelijke manieren geprobeerd,om mijn dochter een eigen gecreëerde pas aan te vragen. Maar helaas te vergeefs. Wanneer ik inlog met haar digipas en ik ga dan naar het aanvragen van een persoonlijke pas,dan krijg ik "helaas ben je nog te jong,en zal een van je ouders dit moeten regelen" te zien op mijn scherm. Als ik nu met mijn eigen digipas inlog dan krijg ik "U bent te oud voor deze aanvraag".

Ook krijg ik mijn dochter haar standaard SNS Wereldpas niet online geactiveerd. Wel de gemachtigde pas krijg ik online geactiveerd,en deze is online ook zichtbaar,maar die van haar is niet online zichtbaar en ik kan die ook niet activeren.

Helllllpppppp:?:?:?:?:?:?
Dat is inderdaad vreemd. Wil je je telefoonnummer, postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Hoe vraag ik een pas met foto aan?'? Dan zoek ik dit uit en bel ik je om het samen door te nemen.
Okè Irene...Binnen nu en tien minuten ontvang jij van mij het mailtje.

Alvast bedank t:D
Dat is inderdaad vreemd. Wil je je telefoonnummer, postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Hoe vraag ik een pas met foto aan?'? Dan zoek ik dit uit en bel ik je om het samen door te nemen.
Voor de andere leden die benieuwd zijn: het probleem is inmiddels opgelost. Wegens privacyredenen deel ik niet de achtergrond van het probleem.
[quote=Irene]Voor de andere leden die benieuwd zijn: het probleem is inmiddels opgelost. Wegens privacyredenen deel ik niet de achtergrond van het probleem.

Irene....Mijn hartelijk dank voor je geweldige inzet...Ga zo door!!!!!!!
Hoe meer mensen mee denken Hoe des te beter een site/forum kan functioneren,en in het gebruik nemen ervan :-))
Graag gedaan. Ik word er verlegen van 😳. En bedankt voor alle medewerking, zo hebben we het snel opgelost.
Hallo,

Mijn dochter heeft net een rekening geopend, en helaas een foto gekozen waar auteursrecht op zit. Nu heeft ze dus geen pas gekregen, en kreeg ze te horen een nieuwe pas aan te moeten vragen.
Maar via haar inlogcode lukt het niet, ze is nog te jong? Vreemd dat dat niet mag met 17 jaar.:?
Via mij als gemachtigde kan ik wel een pas aanvragen, maar ik krijg sterk het gevoel dat dat een pas voor een gemachtigde is. Bij gegevens staat mijn naam.
Ik wil geen gemachtigde betaalpas, maar echt een pas voor haar zelf. Dus met haar eigen naam erop. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Badge +2
Goedemorgen Witje75,

Wat leuk dat je dochter bij SNS bankiert. Een persoonlijke pas is een stuk mooier dan een standaard SNS Wereldpas, dus ik snap dat je dochter haar eigen pas wil maken 😃 Je vraag heb ik verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Je dochter is minderjarig en daarom mag ze zelf geen pas aanvragen. Als wettelijk vertegenwoordiger van de rekening log je in met je eigen digipas. Je ziet dan inderdaad jouw gegevens. Bij stap 3 in de aanvraag selecteer je voor welk rekeningnummer je de aanvraag doet. Als je hier de rekening van je dochter kiest, dan komt de pas op haar naam te staan. Laat je weten of het lukt?

Reageer