Beantwoord

Hoe vraag ik een Relevé d'Identité Bancaire aan?

• Goed op dreef
  • 11 reacties
Goedenavond
Ik heb een vraag. Ik moet van een Franse instantie mijn RIB (RIP) geven. Die hebben ze niet hier in Nederland. Hoe kan ik dit oplossen ? Ze vragen om een officieel documentvan de bank met logo en naam van de bank. Bijlage kijken.
Bij voorbaat dank voor de antwoorden en oplossingen hoop ik

met vriendelijke groeten

Karine
icon

Beste antwoord door Dennis 14 september 2018, 11:49

Ik verwacht dat je aan een bankafschrift niet voldoende hebt. Daarom heb ik als alternatief de bankverklaring vermeld, zie hieronder:

Dennis schreef:

Daarnaast verstrekt SNS een bankverklaring waarin klantgegevens staan, de BIC van SNS, een bevestiging dat je bij ons bankiert en eventueel het saldo van de rekeningen. Dit is geen verklaring van goed gedrag of goede betaling. De verklaring is standaard in het Engels. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige kaartnummer van je SNS Wereldpas naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Bankverklaring Karine' als je een bankverklaring wil? Als je daarnaast in de mail aangeeft of het saldo van je rekeningen erop moet, dan zorg ik ervoor dat je 'm binnen 5 werkdagen per post ontvangt.

Bekijk origineel

10 Reacties

Hoi Karine,

Dat is een goede vraag, want persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van een RIB of RIP. Ik weet dan ook niet precies wat de Franse instantie nodig heeft, maar er zijn 2 opties. Je kunt in Mijn SNS een afschrift aanmaken met hierop je naam, adres en IBAN. Daarnaast verstrekt SNS een bankverklaring waarin klantgegevens staan, de BIC van SNS, een bevestiging dat je bij ons bankiert en eventueel het saldo van de rekeningen. Dit is geen verklaring van goed gedrag of goede betaling. De verklaring is standaard in het Engels. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige kaartnummer van je SNS Wereldpas naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Bankverklaring Karine' als je een bankverklaring wil? Als je daarnaast in de mail aangeeft of het saldo van je rekeningen erop moet, dan zorg ik ervoor dat je 'm binnen 5 werkdagen per post ontvangt.
Hallo,
bedankt voor het antwoord
In feite is deze RIB die alleen in Frankrijk bestaat gewoon een papier die je van de bank krijgt als je het aanvraagt , een officieel document van de bank (met logo en stempel en en adres van de bank), waarop staat: mijn naam, mijn geboorte datum, mijn adres, mijn iban, en de SWIFT code van de bank(Tegenwoordig wordt het de BIC code genoemd.) . Op papier dus. Want ik moet alles terugsturen per post.
Is dat te doen ?
met vriendelijke groeten
Karine
Dat is zeker te doen. Als je de instructies uit mijn vorige bericht volgt, dan zorg ik dat je de bankverklaring in de bus krijgt.
Wat bedoel je precies met "een afschrift aanmaken" ? (gewoon rekeningafschrift downloaden en printen?) en vervolgens verzenden naar webcare@sns.nl ?
Saldo en banktransacties hoeven niet erop te staan.
Ik verwacht dat je aan een bankafschrift niet voldoende hebt. Daarom heb ik als alternatief de bankverklaring vermeld, zie hieronder:
Dennis schreef:

Daarnaast verstrekt SNS een bankverklaring waarin klantgegevens staan, de BIC van SNS, een bevestiging dat je bij ons bankiert en eventueel het saldo van de rekeningen. Dit is geen verklaring van goed gedrag of goede betaling. De verklaring is standaard in het Engels. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige kaartnummer van je SNS Wereldpas naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Bankverklaring Karine' als je een bankverklaring wil? Als je daarnaast in de mail aangeeft of het saldo van je rekeningen erop moet, dan zorg ik ervoor dat je 'm binnen 5 werkdagen per post ontvangt.

Ha ok, ik begrijp het... Ik zal dus mijn postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige kaartnummer van mijn SNS Wereldpas naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Bankverklaring Karine' verzenden. Is dat het ?
Saldo hoeft er niet op te staan.
Bedankt

Karine
Dat klopt helemaal :)
Ok dat is goed.. een laatste vrag nog. Met en" het 3-cijferige kaartnummer van mijn SNS Wereldpas" wordt het bedoeld de 3 cijfers die achter de pas staan onder de woorden pasnummer ?
Dat klopt helemaal, Karine. Het nummer begint vaak met een 0 gevolgd door 2 andere cijfers.
Ok.. dank je wel :D

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P