SNS

Vraag

Hoe werkt het 24 uur positief staan?

• 26 november 2018
  • 5 Reacties
  • 1827 Keer bekeken

Als ik Maandag om 11:00 uur positief sta telt de stand dan vanaf 11:00 uur
tot de volgende dag 11;00 uur? of vanaf 00:01 uur tot 00:01uur.
Er staat namelijk geen tijd bij de storting of overboeking.

5 reacties

Goedenavond leonpbs, welkom op de community en wat mooi dat je direct zo actief bent. Stel je deze vraag in het kader van 1x in de 90 dagen 24 uur positief staan? Dan rekenen we echt vanaf het precieze moment dat je positief staat. Als je maandag om 11.00 uur positief stond, dan voldoe je dinsdag om 11.00 aan de eis van het 24 uur positief staan. Een precies tijdstip vind je inderdaad niet terug in Mijn SNS, maar in het achterliggende systeem is dit wel bekend.
Reputatie 2
Badge +1
Beste StefanB, volgens mij heb je ongelijk: op de website van SNS staat dat je eens in de 90 dagen positief moet staan. Er staat nergens 24 uur.
Of je rood staat op een dag wordt bepaald aan het einde van die dag (het saldo om 23:59 uur). Met andere woorden: als leonpbs ervoor zorgt dat hij vandaag aan het einde van de dag een positief saldo op zijn betaalrekening staat en dat laat staan tot morgen 00:01 uur, dan heeft hij vandaag een positief saldo gehad (en betaalt hij geen rente / wordt het aantal dagen gratis rood staan niet verminderd).
Groeten,
Stefan
Reputatie 2
Goed dat je het hebt nagekeken, Stefan. StefanB heeft gelijk. Minimaal 1x in de 90 dagen moet het saldo op de rekening 24 uur tenminste € 0 zijn. Na 90 dagen ondoorbroken roodstand vervalt de kredietlimiet. Dit staat in de voorwaarden van SNS Betalen: artikel 5 (pagina 14) en in 'Consumptief Krediet Informatie' Weet je zo voldoende, leonpbs?
Waar kan ik zien wanneer ik positief moet staan?
Reputatie 2
Hoi Sjef5510, welkom op de community. Het is handig om te weten wanneer je een positief saldo moet hebben om gebruik te blijven maken van je kredietlimiet. Je kunt dit zelf niet zien, maar klanten die rood staan krijgen een brief op de volgende dagen: dag 45, 60 en 76 onafgebroken roodstand en op dag 90 als de kredietlimiet is ingetrokken. In de brief geven we aan wat de uiterste datum is dat je een positief saldo moet hebben. Weet je zo voldoende?

Reageer