SNS

Beantwoord

Hoe wordt mijn profiel omgezet bij SNS Profiel Beleggen naar nieuw profiel?

• 7 december 2016
  • 13 Reacties
  • 3234 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hallo,

Ik wordt gevraagd om een vragenlijstje in te vullen om te kijken of mijn profiel nog wel bij me past. Vervolgens kan daaruit blijken dat ik nu in Rood zou moeten zitten i.p.v. Paars en wilt hij het omzetten.

Wat gebeurd er precies als het wordt omgezet?
- Blijft mijn huidige positie in Paars gehandhaafd of wordt die verkocht en in Rood aangekocht?
- Ik neem aan dat ik niet meer in Paars kan aanschaffen als de omzetting voltooid is?
- Is de omzetting onmiddellijk?
icon

Beste antwoord door Wouter 7 december 2016, 18:47

Hoi Sanne,

De vragenlijst is de Jaarlijkse Profiel Check. We kijken daarmee inderdaad of het profiel nog bij je past. Het is mogelijk dat je wensen of je beleggingsdoel is veranderd. Als je de check invult, dan komt daaruit een advies. We raden je aan om dit te volgen omdat deze het beste bij je huidige situatie past.

Als je het profiel aanpast, dan kun je niet meer belegging in je oude profielkeuze. De huidige positie wordt verkocht en omgezet naar het nieuwe profiel. De verwerking is niet direct. Er zijn wat omzettingen nodig en er moet een aan- en verkooporder gemaakt worden. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Als de omzetting is afgerond ontvang je hier een bevestiging van en een overzicht met daarop de aan- en verkoop van de stukken verschijnt in Mijn SNS.
Bekijk origineel

13 reacties

Hoi Sanne,

De vragenlijst is de Jaarlijkse Profiel Check. We kijken daarmee inderdaad of het profiel nog bij je past. Het is mogelijk dat je wensen of je beleggingsdoel is veranderd. Als je de check invult, dan komt daaruit een advies. We raden je aan om dit te volgen omdat deze het beste bij je huidige situatie past.

Als je het profiel aanpast, dan kun je niet meer belegging in je oude profielkeuze. De huidige positie wordt verkocht en omgezet naar het nieuwe profiel. De verwerking is niet direct. Er zijn wat omzettingen nodig en er moet een aan- en verkooporder gemaakt worden. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Als de omzetting is afgerond ontvang je hier een bevestiging van en een overzicht met daarop de aan- en verkoop van de stukken verschijnt in Mijn SNS.
Badge
Voor iemand die niet aan beleggen doet (ikzelf dus) klinkt het alsof je gaat beleggen in kleuren, ik dacht dat kleuren gewoon een natuurlijk verschijnsel zijn voor iedereen.:P (mits ze kleurenblind zijn natuurlijk)
Ik moest stiekem lachen om je bericht, Gerard. Deze humor kan ik wel waarderen 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Ik wordt niet echt blij van een automatische verkoop order. Misschien is het wel een heel slecht moment.

Ik blijf nog maar even in paars zitten denk ik...

Trouwens, uit niesgierigheid, wat gebeurd er eigenlijk als ik gewoon vertik die test in te vullen?
Hoi Sanne,

Heb je de Jaarlijkse Profiel Check ingevuld? Zo ja, wanneer heb je dit gedaan? Als je ervoor kiest om de check niet in te vullen, dan krijg je een aantal herinneringen. Als je hier niet op reageert, blijf je in het huidige profiel.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Irene,

Ja, na jullie antwoord heb ik het gedaan, net uurtje geleden.

Maar ik kan dat ding dus in het vervolg gewoon negeren, mooi, scheelt weer tijd ;)

Bedankt & groetjes
Hallo Sanne ,
Ook ik heb onlangs weer een nieuwe jaarlijkse profielcheck ingevuld.
Ik zou het zeer op prijs gesteld hebben als de allereerste vraag van de SNS zou zijn geweest of mijn financiële toestand
zodanig is gewijzigd , dat daar een gewijzigd profiel bij hoort.
Oftewel : staat u nog achter het beleggingsprofiel dat u vorig jaar heeft ingevuld ?
Het zou kunnen zijn dat de AFM aan de SNS verplicht om het beleggingsprofiel weer helemaal in te laten vullen , maar dat heb ik ook niet van de SNS gehoord.
Ik wist niet dat bij een wijziging van het beleggingsprofiel omzettingen met aankoop- en verkoopnota"s de consequenties zijn.
met vriendelijke groeten , Axasjaak
En wie betaalt dan die omzettingskosten?
Hoi Blacktomcat,

Of er kosten berekend worden, vraag ik voor je na. Ik verwacht morgen het antwoord te ontvangen.
Uiteindelijk de klant. Of direct of de kosten worden in de koers meegenomen waardoor de klant uiteindelijk ook de kosten betaalt. Maar misschien zie ik dit te pessimistisch. Ik wacht je antwoord af.
Badge +1
En wie betaalt dan die omzettingskosten?
Hoi Blacktomcat,

We rekenen geen kosten voor het (tussentijds) bepalen van het profiel of het wijzigen ervan. Ook rekenen we geen transactiekosten om van het ene naar het andere profielfonds over te stappen.

Wel geldt er bij de bepaling van de koers van het fonds een op- en afslag. Dit kan in je voor- of nadeel uitpakken, afhankelijk van de overige orders die er die dag in het fonds worden geplaatst. Een uitleg vind je op onze site

Met de Jaarlijkse Profielcheck bekijken we of je profiel nog steeds bij je past. Het is daarom belangrijk dat je de JPC invult. Aan de hand van je antwoorden bepalen we of het huidige profiel nog past. Is dit niet het geval, dan wijzigen we je profiel en de belegging.
Tibor, dank voor je reactie/antwoord. Goede jaarwisseling en een gezond 2017.

Tibor is er morgen weer, dus ik wens je bij dezen een prachtige jaarwisseling en een mooi 2017 🆒

Reageer