SNS

Vraag

Hoe zeg je de oude Mastercard op?

• 31 december 2018
  • 16 Reacties
  • 966 Keer bekeken

Hoe kan ik onze oude MasterCard van SNS afbetalen en opzeggen?
Ik krijg het bedrag wat ik had afgelost weer retour gestort

16 reacties

Reputatie 2
Goedemorgen CorryC, leuk dat je onze community hebt gevonden en dat je meteen een vraag stelt. Heb je een nieuwe creditcard van Visa ontvangen? Zodra je de nieuwe card (Visa) deblokkeert, wordt de oude creditcard van SNS (Mastercard) geblokkeerd. Op 20 november 2018 zijn alle oude SNS Creditcards (Mastercard) beëindigd. Deze kunnen niet meer gebruikt worden en je kunt er ook niet op storten. Het openstaande saldo hebben we aan ICS doorgegeven zodat het op de nieuwe card terechtkomt. Als je de nieuwe creditcard activeert, trekken we meteen het openstaande saldo af van de bestedingsruimte op de nieuwe card. Misschien moeten we daarna nog betalingen of aflossingen verwerken. Daarom kan het openstaande saldo bij ons nog wel wijzigen. Op 25 november hebben we het complete openstaande saldo doorgegeven aan ICS.
Ik heb hier een aantal vervolg vragen op.
Ik heb de nieuwe VISA Card in gebruik genomen ergens in oktober 2018.
In de SNS Bankieren App is echter nog steeds de oude Mastercard zichtbaar.
Expiratiedatum is 31-21-2019 en de status is 'ACTIEF'.

- Waarom is de oude creditcard nog zichtbaar in de SNS bankieren app?
- Zou de kaart sinds 20 november niet automatisch de status 'Geblokkeerd' of 'Niet Actief' moeten tonen in de App?
- Worden er dan ook nog jaarlijkse kosten gerekend voor het gebruik van de oude creditcard?
Goedemiddag schavejer, wat leuk dat je reageert. Je 'oude' creditcard verwijderen we 1 jaar na het laatste gebruik uit Mijn SNS en de mobiele app. Dat betekent dat je alle transacties van het afgelopen jaar online kunt blijven volgen. We brengen geen kosten meer in rekening voor deze creditcard. Voor al je online aankopen of betalingen in het buitenland gebruik je voortaan je nieuwe creditcard.
Wij hebben bewust de nieuwe Visa kaart niet geactiveerd. Wij willen de kaart niet meer gebruiken. Voor de jaarwisseling een medewerker van SNS gesproken en die gaf aan dat op 28 december brieven zijn gestuurd. Hierin zou staan hoe het openstaand saldo vd oude kaart voldaan kon worden. Keuze was ineens of in termijnen. Ik wil weten waar het openstaand bedrag naar toe overgemaakt mag worden.
Als bij je vorige creditcard de optie 'Terugbetalen in 1 keer' van toepassing is geweest, dan incasseren we het openstaande saldo. Heb je gekozen voor 'Gespreid terugbetalen', dan is het saldo overgedragen aan ICS. Als je de nieuwe creditcard niet gaat gebruiken, dan zeg je 'm op door te bellen met ICS Servicedesk. Je bereikt ze op werkdagen tussen 9 en 18 uur op het telefoonnummer: 020 - 66 00 188. Tijdens dit gesprek kun je het verrekenen van het openstaande saldo ook ter sprake brengen.
Als bij je vorige creditcard de optie 'Terugbetalen in 1 keer' van toepassing is geweest, dan incasseren we het openstaande saldo. Heb je gekozen voor 'Gespreid terugbetalen', dan is het saldo overgedragen aan ICS. Als je de nieuwe creditcard niet gaat gebruiken, dan zeg je 'm op door te bellen met ICS Servicedesk. Je bereikt ze op werkdagen tussen 9 en 18 uur op het telefoonnummer: 020 - 66 00 188. Tijdens dit gesprek kun je het verrekenen van het openstaande saldo ook ter sprake brengen.

Hoi, ik krijg zoveel andere info en weet nu echt niet meer waar ik aan toe ben.
ICS hebben we gebeld en die kunnen niet helpen.
SNS gaf eind december aan dat er op 28 december een aflosbrief gestuurd is. Die hebben wij niet ontvangen.
Ik wil weten hoe ik het openstaand bedrag kan overmaken. Wij hebben de nieuwe Visa vernietigd. ICS kan ons niet helpen.
Hoi, ik krijg zoveel andere info en weet nu echt niet meer waar ik aan toe ben.
ICS hebben we gebeld en die kunnen niet helpen.
SNS gaf eind december aan dat er op 28 december een aflosbrief gestuurd is. Die hebben wij niet ontvangen.
Ik wil weten hoe ik het openstaand bedrag kan overmaken. Wij hebben de nieuwe Visa vernietigd. ICS kan ons niet helpen.
Het is niet de bedoeling dat je door alle informatie het overzicht kwijt raakt. Stuur je een mail naar webcare@sns.nl met als onderwerp 'CorryC - opzeggen creditcard - Community'? Dan zoek ik naar een passende oplossing. Als je in de mail je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en - plaats achterlaat, dan zoek ik je gegevens erbij.
Goedemiddag schavejer, wat leuk dat je reageert. Je 'oude' creditcard verwijderen we 1 jaar na het laatste gebruik uit Mijn SNS en de mobiele app. Dat betekent dat je alle transacties van het afgelopen jaar online kunt blijven volgen. We brengen geen kosten meer in rekening voor deze creditcard. Voor al je online aankopen of betalingen in het buitenland gebruik je voortaan je nieuwe creditcard.

Hallo Jeroen,

Het blijkt dat bedrijven nog wel onze oude SNS creditcard kunnen gebruiken? Ik heb afgelopen week nog een bedrag retour ontvangen van een betaling uit juni 2018. Wordt dit bedrag nu automatisch op de gekoppelde SNS rekening gestort aan het eind van de maand?

Groeten,
Joop Roseboom
Reputatie 3
Badge +3
Het blijkt dat bedrijven nog wel onze oude SNS creditcard kunnen gebruiken? Ik heb afgelopen week nog een bedrag retour ontvangen van een betaling uit juni 2018. Wordt dit bedrag nu automatisch op de gekoppelde SNS rekening gestort aan het eind van de maand?

Hallo Joop,

Graag wil ik je helpen met je vraag, dus ik heb navraag gedaan. Het is onduidelijk waarom een bedrijf nog gebruik maakt van je oude creditcard. Voor vragen over transacties kun je tot 31 januari 2019 contact opnemen met de Creditcard Meldcentrale, zij kunnen je informeren. Ik heb de gegevens voor je opgezocht:

Creditcard Meldcentrale: telefoonnummer 030 - 633 30 51
Openingstijden 24 uur per dag, 7 dagen per week (ook op feestdagen).

Stél dat je er niet uitkomt met de Creditcard Meldcentrale, dan kun je bij ons navraag doen. Als je hier klikt, dan kom je gelijk op de juiste pagina. Als bovenstaande oplossingen niet van toepassing zijn of je vraag niet beantwoorden, laat dan gerust van je horen. In dat geval help ik je graag persoonlijk verder.

Hallo Joop,

Graag wil ik je helpen met je vraag, dus ik heb navraag gedaan. Het is onduidelijk waarom een bedrijf nog gebruik maakt van je oude creditcard. Voor vragen over transacties kun je tot 31 januari 2019 contact opnemen met de Creditcard Meldcentrale, zij kunnen je informeren. Ik heb de gegevens voor je opgezocht:

Stél dat je er niet uitkomt met de Creditcard Meldcentrale, dan kun je bij ons navraag doen. Als je hier klikt, dan kom je gelijk op de juiste pagina. Als bovenstaande oplossingen niet van toepassing zijn of je vraag niet beantwoorden, laat dan gerust van je horen. In dat geval help ik je graag persoonlijk verder.

Hallo Evelyn,

Voor alle duidelijkheid: er is geen geld afgeboekt van de oude creditcard maar juist opgeboekt. We hebben in juni 2018 via die creditcard een betaling gedaan (vakantie) en nu heeft het bedrijf een deel terug willen storten en de enige informatie die zij hadden was ons oude creditcard nummer en daar hebben ze het bedrag op teruggestort. Mijn vraag is nu hoe dat geld op onze gekoppelde SNS betaalrekening komt? Gebeurt dit automatisch aan het eind van de maand of moeten we dit ergens aanvragen? Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Met vriendelijke groet,
Joop Roseboom
Reputatie 3
Badge +3
[Er is geen geld afgeboekt van de oude creditcard maar juist opgeboekt. We hebben in juni 2018 via die creditcard een betaling gedaan (vakantie) en nu heeft het bedrijf een deel terug willen storten en de enige informatie die zij hadden was ons oude creditcard nummer en daar hebben ze het bedrag op teruggestort. Mijn vraag is nu hoe dat geld op onze gekoppelde SNS betaalrekening komt? Gebeurt dit automatisch aan het eind van de maand of moeten we dit ergens aanvragen?

Goedemiddag, het is helemaal duidelijk hoor @Joop 🙂
Het spijt me dat mijn antwoord voor verwarring heeft gezorgd. Ook voor bijschrijvingen (informatie over het terugstorten van geld op je rekening) en daarnaast alle andere vragen over transacties kun je nog tot 31 januari 2019 contact opnemen met de Creditcard Meldcentrale. Voor de zekerheid deel ik de gegevens nog een keer.

Wanneer je er niet uitkomt met de Creditcard Meldcentrale, dan kun je alsnog bij ons navraag doen. Maar ik verwacht dat je na een belletje geholpen bent.

Goedemiddag, het is helemaal duidelijk hoor @Joop 🙂
Het spijt me dat mijn antwoord voor verwarring heeft gezorgd. Ook voor bijschrijvingen (informatie over het terugstorten van geld op je rekening) en daarnaast alle andere vragen over transacties kun je nog tot 31 januari 2019 contact opnemen met de Creditcard Meldcentrale. Voor de zekerheid deel ik de gegevens nog een keer.

Wanneer je er niet uitkomt met de Creditcard Meldcentrale, dan kun je alsnog bij ons navraag doen. Maar ik verwacht dat je na een belletje geholpen bent.

Hallo Evelyn,

Ik heb contact gehad met de Creditcard Meldcentrale en ze konden me daar vertellen dat het bedrag wat nog op de oude creditcard staat aan het eind van de maand (morgen dus) wordt overgeboekt naar de betaalrekening.

Groeten,
Joop
Reputatie 3
Badge +3
Hallo @Joop,

Kijk eens aan, goed nieuws 🙂 ik ben blij dat je geholpen bent en dat je zo vriendelijk bent om het te laten weten. Dank en nog een fijne dag!
Hallo @Joop,

Kijk eens aan, goed nieuws 🙂 ik ben blij dat je geholpen bent en dat je zo vriendelijk bent om het te
laten weten. Dank en nog een fijne dag!

Hallo Evelyn,

Helaas heb ik moeten constateren dat het geld nog steeds op m'n oude creditcard staat en niet is overgeboekt naar mijn betaalrekening. Wat nu?

Groeten,
Joop
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen @Joop,

Dat is nou ook wat, ik heb gelijk navraag voor je gedaan. De meeste positieve saldi op (oude) creditcards zijn al teruggeboekt. Uiterlijk vrijdag 8 februari worden de laatste tegoeden teruggeboekt. Als je daarna nog steeds geen geld hebt gekregen, kun je een navraag indienen. Dat kun je hier doen. Ik hoop dat je hiermee geïnformeerd bent en dat een navraag doen in jouw situatie niet nodig is. Fijne dag!

Reageer