Beantwoord

Hoeveel advieskosten betaal ik?

• Weet de weg
  • 2 reacties
Ik wil onze hypotheek wat ophogen ivm een verbouwing. Alvast telefonisch contact gehad met kantoor SNS en afgesproken eerst taxatie af te wachten. So far so good. Nu kreeg ik (later per mail bevestigd) daarna te horen dat "De advies- en afsluitkosten € 2.195,00 bedragen". Als ik op de website kijk dan staat er dat in dit geval het uurtarief van 125,00 geldt. De adviseur houdt voet bij stuk en zegt dat het altijd dit bedrag is.

Wat is nu waar?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Marijke 6 maart 2017, 09:26

Goedemorgen Pauluz,

Goed dat je aangeeft dat het om een verhoging van je bestaande hypotheek gaat. Op deze pagina zie ik onder het kopje 'Verhoging van je hypotheek of een tweede hypotheek' inderdaad kosten van € 125 per uur. Het is mogelijk dat er een afwijkende afspraak is gemaakt. Stuur je ons een mail op bovenstaand mailadres? Dan zoeken we uit hoe deze kosten precies zijn opgebouwd.

Bekijk origineel

5 Reacties

Hoi Pauluz,

Welkom op de community. Dit is je eerste bericht op de community en ik zie dat het aanmaken van een topic je gelukt is.

Wat onhandig dat de advieskosten als een verrassing komen. Als je een aanpassing doet in je hypotheek, dan betaal je kosten. De adviseur bespreekt wat de kosten zijn en hoe deze zijn opgebouwd. Het is namelijk de bedoeling dat je als klant een transparant beeld krijgt waar je voor betaalt. Als je je postcode, huisnummer, geboortedatum en telefoonnummer mailt naar: webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – Hoeveel advieskosten betaal ik?’, dan zorg ik ervoor dat de adviseur contact met je opneemt.

Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.

Hopelijk zien we je vaker op de community.
Hoi Ingrid,

Bedankt voor je snelle reactie en voor het welkom. Nog een verduidelijking van mijn kant: de advieskosten waren geen verrassing, dat werd meteen duidelijk gezegd. Wel dat deze anders zijn opgebouwd dan op de website staat (nl een vast bedrag ipv een uurtarief). Ik zou daarom eerst graag willen weten wat jullie beleid hierin is. De contactgegevens van de adviseur heb ik al eerder ontvangen.

Hoor graag nog even!
Reputatie 2
Is er soms ook afgesproken om de bestaande hypotheek, samen met verhoging om te zetten naar een andere aanbieder binnen SNS portefeuille? Want de advies kosten wijzen daar naar.
Nee, daar is geen sprake van. Het gaat om een (voor mij althans) eenvoudige verhoging.
Goedemorgen Pauluz,

Goed dat je aangeeft dat het om een verhoging van je bestaande hypotheek gaat. Op deze pagina zie ik onder het kopje 'Verhoging van je hypotheek of een tweede hypotheek' inderdaad kosten van € 125 per uur. Het is mogelijk dat er een afwijkende afspraak is gemaakt. Stuur je ons een mail op bovenstaand mailadres? Dan zoeken we uit hoe deze kosten precies zijn opgebouwd.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)