SNS

Beantwoord

Hoeveel dagen mag ik - maximaal achter elkaar - rood staan bij SNS Betalen?

• 5 februari 2020
  • 3 Reacties
  • 1815 Keer bekeken

Ja ja, ik weet dat er een bestaand topic is, getiteld Hoe zit het precies met de verplichting om 1x per 90 dagen positief staan?  Maar dat draadje is ongeveer 6 jaar geleden gestart en de laatste reactie is eveneens gedateerd.

Ik zie hier dus graag een heldere, eenduidige reactie/uitleg van een SNS-medewerker verschijnen over:

1. de regeling zelf
  2. mijn ‘probleem’ hiermee in de praktijk.

Of maak er een nieuw forum-stickie van.

ad 2. Onlangs zag ik bij toeval bij mijn rekeninggegevens de melding ‘60’ staan, wat betekent dat het rekeningsaldo binnen 60 dagen minimaal 24 uur positief moet zijn.

Maar ik begreep dat 14 dagen voorafgaande aan de 90 dagen rood staan een brief naar de klant gestuurd wordt > Resultaat: niet gehad en ook geen melding in ‘Berichten’.

Het zelfde bij 60 dagen > Resultaat: niet gehad.

Bij 45 dagen verwacht ik hetzelfde.

Kortom: je zou je limiet dus  kunnen kwijtraken als je online even niet oplet.

Natuurlijk heb je als klant je eigen verantwoordelijkheid hierin, maar als de formele regeling een of meerdere herinneringsbrieven omvat, moeten die wel komen. Ook dat is een vertrouwenskwestie.

Ik ben niet boos of geërgerd, maar heb dit bewust geprobeerd staccato te formuleren.

icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 5 februari 2020, 15:04

Hi @ruchri,

Welkom terug op de community. Staccato is prima hoor, ik maak eruit op dat je helder en transparant geïnformeerd wilt worden. Komt’ie: 

• Bij ons hoef je 3 dagen per maand geen rente te betalen over het bedrag dat je tot € 2.500 rood staat op je betaalrekening. Hier lees je precies hoe het zit.

• Rood staan kan gebeuren. We helpen je op verschillende manieren om je saldo in de gaten te houden, zodat je rood staan zoveel mogelijk kunt voorkomen.

• Bij SNS Betalen mag je maximaal 90 dagen achter elkaar rood staan. Is je saldo langer negatief? Dan sta je 'ongeoorloofd rood' en trekken we je kredietlimiet in. Je kunt dan niet meer rood staan. En je moet er meteen voor zorgen dat je saldo weer boven nul komt. Zorg er dus voor dat je saldo minimaal 1 dag in de 90 dagen positief is.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @ruchri,

Welkom terug op de community. Staccato is prima hoor, ik maak eruit op dat je helder en transparant geïnformeerd wilt worden. Komt’ie: 

• Bij ons hoef je 3 dagen per maand geen rente te betalen over het bedrag dat je tot € 2.500 rood staat op je betaalrekening. Hier lees je precies hoe het zit.

• Rood staan kan gebeuren. We helpen je op verschillende manieren om je saldo in de gaten te houden, zodat je rood staan zoveel mogelijk kunt voorkomen.

• Bij SNS Betalen mag je maximaal 90 dagen achter elkaar rood staan. Is je saldo langer negatief? Dan sta je 'ongeoorloofd rood' en trekken we je kredietlimiet in. Je kunt dan niet meer rood staan. En je moet er meteen voor zorgen dat je saldo weer boven nul komt. Zorg er dus voor dat je saldo minimaal 1 dag in de 90 dagen positief is.

Beste Evelyn,

Komt’ie: Nog bondiger …  :

Mijn ad 2. onbeantwoord.

Edit 16:32 uur: Ik bedank je voor je heldere antwoord op mijn ad 1! Ik denk ook dat het voor andere klanten goed is zo’n heldere update te lezen, want al die andere topics over dit onderwerp zijn oud, breedvoerig en weiden teveel uit.

Jouw antwoord raakt de kern.

Maar … nu mijn ad 2. nog :-)

Dank voor je moeite en met een groet van Ruud

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @ruchri Ruud,

Fijn om te horen dat ik je op weg geholpen heb. Graag vul ik je vraag over ad.2 aan. Klanten die rood staan krijgen een brief op de volgende dagen: 

• Dag 45 inzake onafgebroken roodstand
  • Dag 60 inzake onafgebroken roodstand
  • Dag 76 inzake onafgebroken roodstand
  • Dag 90 als de kredietlimiet is ingetrokken

We kunnen de verzending van deze brieven niet tegenhouden, omdat we verplicht zijn klanten te informeren. Uit je reactie begrijp ik dat je geen brief hebt gekregen en dat je wilt weten wat de reden is van de melding '60’.

Om je verder te helpen en navraag te doen, zou ik je willen vragen om een e-mail te sturen naar: webcare@sns.nl onder vermelding van Rood staan. In de e-mail ontvangen we graag de volgende gegevens: postcode, huisnummer, woonplaats, geboortedatum, het rekeningnummer en de datum van de transactie waarbij je de melding ‘60’ ziet staan. 

Reageer