SNS

Beantwoord

Houdt SNS Bank geld steeds langer vast?

• 28 januari 2013
  • 25 Reacties
  • 12555 Keer bekeken

Het is mijn ervaring dat sns bank overgeboekt geld steeds langer vasthoudt,de termijn die aan wordt gegeven wanneer het geld op de andere rekening staat klopt niet, soms duurde het zelfs 2 dagen langer als sns bank aangeeft,heeft dit te maken met de problemen binnen sns bank?
icon

Beste antwoord door Marnix 29 januari 2013, 13:27

Hi Nick,

Allereerst natuurlijk welkom op de SNS Community. We begrijpen dat je graag zo snel mogelijk over je geld wil beschikken. Daarom doen we er juist alles aan om de verwerkingsduur van transacties te verkorten. Dit hebben we ook al eerder besproken op de community onder dit topic.

Op onze website vind je de actuele verwerkingstijden. Zoals daar te lezen is, duurt een binnenlandse transactie nooit langer dan 1 werkdag. De termijn van 2 dagen die je noemt is daarom opvallend. Bedoel je misschien in het weekend? Als dat niet zo is horen we het graag zodat we kunnen onderzoeken wat er speelt.
Bekijk origineel

25 reacties

Hi Nick,

Allereerst natuurlijk welkom op de SNS Community. We begrijpen dat je graag zo snel mogelijk over je geld wil beschikken. Daarom doen we er juist alles aan om de verwerkingsduur van transacties te verkorten. Dit hebben we ook al eerder besproken op de community onder dit topic.

Op onze website vind je de actuele verwerkingstijden. Zoals daar te lezen is, duurt een binnenlandse transactie nooit langer dan 1 werkdag. De termijn van 2 dagen die je noemt is daarom opvallend. Bedoel je misschien in het weekend? Als dat niet zo is horen we het graag zodat we kunnen onderzoeken wat er speelt.
Hoe is het mogelijk - afgelopen vrijdag is naar mijn rekening geld overgemaakt en tot nu toe niet heb ik niets bijgeschreven! Zelfs salaris van mijn man staat nog niet op, terwijl zijn colega's hebben hun geld al gisteren gehad????
Gaat het zo slecht met SNS?
Heel graag ontvang ik uw antwoord.
Hi Jana,

Allereerst welkom op SNS Community. Het is vreemd en vervelend dat je nog niet over het bedrag dat vrijdag is overgemaakt kan beschikken. Normaal worden overschrijvingen uiterlijk de volgende werkdag bijgeschreven. Op onze website kun je precies lezen hoe lang het duurt voordag een transactie verwerkt is. Als je je gegevens stuurt naar [email]webcare@sns.nl[/email], kijken we na of er iets misgaat. We kunnen echter alleen jouw rekening inzien. Het is wellicht verstandig om ook contact op te nemen met degene die het bedrag heeft overgemaakt. Misschien dat er iets niet helemaal goed is gegaan.

Wat betreft de salarisbetaling van je man gelden dezelfde verwerkingstijden. Het kan zijn dat het bedrag naar zijn collega's is overgemaakt vanaf dezelfde bank als waar zij bankieren. Dat gaat vaak sneller.

Hopelijk kunnen jullie snel beschikken over de bedragen. We hebben dit topic overigens samengevoegd met een ouder topic. Dit onderwerp is namelijk al vaker besproken op de community.
ik heb ook een idee dat dat heel vaak zo is.
ik boek regelmatig geld over van mijn RABO rekening naar mijn SNS rekening. het geld staat dan op de SNS rekening rond 11.00 uur.
direct nadat ik een melding krijg op mijn mobiel boek ik het over naar mijn spaarrekening. het is nog nooit voorgekomen dat dit geld vòòr 14.00 uur op mijn spaarrekening staat!
ik heb het idee dat dit bedrag rentedragend is als het voor 12.00 uur op de spaarrekening staat en dat er bewust 3 uur verwerkingstijd genomen wordt om zo een dag rente uit te sparen.
misschien niet "on topic" maar waarom duurt het maar liefst 10 dagen voordat de rente op mijn SNS spaarrekening (ieder nieuw jaar) bijgeschreven wordt?
bij de ING en Rabo gebeurt dat binnen 24 uur zodat het bedrag wat je ontvangt aan rente ook direct rente oplevert of het in ieder geval direct kunt opnemen.

groet,

Dwars
Hallo Dwars,

Hartelijk welkom op SNS Community.

Het kan zijn dat het bedrag niet direct zichtbaar is in Mijn SNS. Het onderliggende systeem heeft het bedrag dan wel verwerkt, maar het is nog niet zichtbaar. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn, maar dit doen we niet bewust. Het heeft ook geen gevolgen voor je opgebouwde rente. We berekenen de rente namelijk vanaf het moment dat het bedrag is overgemaakt. Bij een overschrijving kun je ook de valutadatum vinden. Vanaf deze datum wordt er rente over het bedrag berekend. In dit topic kun je meer lezen over de valutadatum.

Het klopt dat de rente van spaarrekeningen afgelopen jaar uiterlijk op 8 januari is bijgeschreven. De valutadatum van dit rentebedrag is 1 januari 2013. Dit betekent dat je over dit bedrag gewoon rente opbouwt vanaf 1 januari 2013. Dus ook over de periode tussen 1 januari 2013 en de datum waarop de rente werd bijgestort, heb je rente opgebouwd over het rentebedrag.
Het is mijn ervaring dat sns bank overgeboekt geld steeds langer vasthoudt,de termijn die aan wordt gegeven wanneer het geld op de andere rekening staat klopt niet, soms duurde het zelfs 2 dagen langer als sns bank aangeeft,heeft dit te maken met de problemen binnen sns bank?

Ja,dat zou kunnen,dit heeft te maken met vasthouden tegen dagrente..Ergens moet dus de schuld gecompenseerd worden.Ik denk zo,dat er geen andere optie is.
Hi Fishermen2,

Ik denk dat je doelt op valutering. Voorheen verschilden de boek- en valutadatum van elkaar waardoor er 'rentevrije dagen' ontstonden. De boekdatum is de datum waarop een bedrag daadwerkelijk op een rekening is bijgeschreven of afgeschreven. Dit doet SNS Bank sinds november 2009 niet meer. Hier is al eerder over gesproken op de community. In dit topic lees je meer over valutering.
Hoe is het mogelijk - afgelopen vrijdag is naar mijn rekening geld overgemaakt en tot nu toe niet heb ik niets bijgeschreven! Zelfs salaris van mijn man staat nog niet op, terwijl zijn colega's hebben hun geld al gisteren gehad???? Gaat het zo slecht met SNS? Heel graag ontvang ik uw antwoord.
hallo ja dat probleem heb ik ook heb mijn loon er ook nog niet op staan maar bij andere banken hetzelfde (bank van een collega rabo)
maar het probleem wordt er wel groter door 2de of 3e (dinsdag) worden er automatische incasso s overgeschreven en dan wordt er zeer waarschijnlijk weer teruggestort wegens te weinig saldo >>>krijg er echt problemen mee !!!!
ik heb ook een idee dat dat heel vaak zo is. ik boek regelmatig geld over van mijn RABO rekening naar mijn SNS rekening. het geld staat dan op de SNS rekening rond 11.00 uur. direct nadat ik een melding krijg op mijn mobiel boek ik het over naar mijn spaarrekening. het is nog nooit voorgekomen dat dit geld vòòr 14.00 uur op mijn spaarrekening staat! ik heb het idee dat dit bedrag rentedragend is als het voor 12.00 uur op de spaarrekening staat en dat er bewust 3 uur verwerkingstijd genomen wordt om zo een dag rente uit te sparen. misschien niet "on topic" maar waarom duurt het maar liefst 10 dagen voordat de rente op mijn SNS spaarrekening (ieder nieuw jaar) bijgeschreven wordt? bij de ING en Rabo gebeurt dat binnen 24 uur zodat het bedrag wat je ontvangt aan rente ook direct rente oplevert of het in ieder geval direct kunt opnemen. groet, Dwars
hallo dat idee heb ik ook kunnen de banken mooi rente trekken nietwaar??????
hallo dat idee heb ik ook kunnen de banken mooi rente trekken nietwaar??????

Hoi ronnie168,
Je kunt wel allerlij ideeën hebben, maar feiten zijn waar het om draait.
Feit is dat je dus een reactie van een moderator totaal negeerd. Deze schrijft hoe het gaat. Als het volgens jou niet klopt wat hij schrijft, ben jij toch echt aan de beurt om met feiten te komen.
Zo kun je niet met elkaar communiceren.
Groet,
Ben 🆒
Dit zegt genoeg..........................................................................

Bedrag (euro) 75,00 Af
Rekening ******* - P Rijkse en H Rijkse-van Voorst
Tegenrekening *******
Datum 25-03-2013
Mutatiesoort Internetbankieren
Naam / Omschrijving
Mededelingen P.Rijkse

2 april 2:50 uur nog niets bijgeschreven!!
Hi PieterR,

We hebben je rekeningnummers verwijderd in verband met je privacy. We hebben de betaling die je hebt geplaatst gecontroleerd. We begrijpen echter niet precies wat je wat je bedoelt. We zien dat er op 25-03 een bedrag van 75,- euro is bijgeschreven op je rekening bij SNS Bank vanaf het door jou genoemde rekeningnummer. Bedoel je deze betaling?

Als het een andere betaling betreft zoeken we dit graag voor je uit. Stuur dan je gegevens en je community gebruikersnaam naar [email]webcare@sns.nl[/email].
Goedendag,

Ook ik heb hetzelfde probleem als PieterR beschreven heeft. Echter verwacht ik mijn geld vanaf Donderdag de 27ste van Maart. Hier heb ik van de tegenpartij ondertussen ook het overzicht verkregen dat deze betaling daadwerkelijk op diezelfde datum verricht is.Echter is tot op heden dit bedrag niet ontvangen.
Tevens verwacht ik ander geld dat vanaf Woensdag de 26ste al onderweg zou zijn, alhoewel dit niet bevestigd is.

Tevens merk ik wel vaker dat betalingen ook tijdens werkdagen wanneer voor 15:00 weggeboekt dat het soms zelfs 2-3 dagen duurt voordat het is bijgeschreven.
Daarbij is jullie gehele klantenservice compleet onbereikbaar. Wanneer er gebeld wordt naar jullie club krijg ik het korte bericht: "Dit gesprek kan niet worden voldaan. Alstublieft bel onze klantenservice" die ik gek genoeg tracht aan de telefoon te krijgen. Heel apart vind ik dit en bovendien vooral erg jammer.
Hopelijk kan iemand mij hier, met dit forum, wél even te woord staan en het uitleggen?

Alvast bedankt.
Ondertussen heb ik eindelijk iemand aan de lijn kunnen krijgen. Overigens niet met het 0900 maar met een 030 dat schijnbaar op hetzelfde uitkomt. Afijn, vanaf het moment dat de medewerker mij te woord stond staat het geld erop. Wel een beetje merkwaardig; want meneer gaf aan dat het geld er sinds 20 voor drie op stond. (Dit stond niet aangegeven op MijnSNS tot aan een uur of 6) Niet de meest vriendelijke werknemer alhoewel ikzelf waarschijnlijk ook niet al te vriendelijk was.

Echter nu mijn probleem verholpen is ben ik nog wel benieuwd wat nu de reden is van dit soort "misverstanden". Graag zou ik ook op de hoogte gehouden worden als een bank wellicht storingen o.i.d. heeft. Want het kan natuurlijk toch niet zo zijn wanneer een probleem zich voordoet er vervolgens geen contact opgenomen kan worden?
Last but not least; waarom staat dit 0900 nummer zo mooi aangegeven op jullie website als dit vervolgens helemaal niet werkt? En heb ik zo ongeveer per ongeluk jullie 030 nummber gevonden via dit forum; waarom staat dat nummer niet gewoon centraal aangegeven?

Alvast bedankt.
Ik vind het belachelijk dat het zo lang duurt
ik denk dat er na de overgang naar de staat er een server is uit gezet of zelfs meerdere
zet die gewoon weer aan of bestel ze gewoon er bij
dan hebben wij weer beschikking tot ons geld en jullie hebben niet dat gezeur meer dat het zo lang duurt
ik kan een klein voorbeeld geven
ik heb om 09.00 uur een bedrag gestort van mij betaal naar me spaarrekening
het was om 10.30 over HALLO 90 minuten

nog een voorbeeld ik heb 125 euro gestort naar een andere bank
dan verwacht je dat het van je rekening af is
nee dus het was na een 1/2 uur nog niet zichtbaar dat het betaald was

dit ligt gewoon aan de snelheid van de server dat kan niet anders
laat die icters (die ik zelf ook ben) gewoon eens goed kijken naar de snelheid van de servers (beetje geheugen er bij of zo of gewoon eens een goeie gebruiken) misschien cronjob eens proberen * * * * * dat wordt het per 1 minuut verwerkt dan is er geen mensenhand meer nodig
je heb dan wel een snelle server nodig die dit dan kan verwerken maar als ik dat zie is dat bij jullie niet zo

het is gewoon een zooitje bij jullie

ik verwacht dat dit voor eind april 2013 opgelost is anders ben ik genoodzaakt om een andere bank op te zoeken
en ik denk dat dan ook wel meerder mensen dat doen en de sns heb het al zo moeilijk dus LOS DIT SNEL OP
Ik vind het belachelijk dat het zo lang duurt ik denk dat er na de overgang naar de staat er een server is uit gezet of zelfs meerdere zet die gewoon weer aan of bestel ze gewoon er bij dan hebben wij weer beschikking tot ons geld en jullie hebben niet dat gezeur meer dat het zo lang duurt ik kan een klein voorbeeld geven ik heb om 09.00 uur een bedrag gestort van mij betaal naar me spaarrekening het was om 10.30 over HALLO 90 minuten nog een voorbeeld ik heb 125 euro gestort naar een andere bank dan verwacht je dat het van je rekening af is nee dus het was na een 1/2 uur nog niet zichtbaar dat het betaald was dit ligt gewoon aan de snelheid van de server dat kan niet anders laat die icters (die ik zelf ook ben) gewoon eens goed kijken naar de snelheid van de servers (beetje geheugen er bij of zo of gewoon eens een goeie gebruiken) misschien cronjob eens proberen * * * * * dat wordt het per 1 minuut verwerkt dan is er geen mensenhand meer nodig je heb dan wel een snelle server nodig die dit dan kan verwerken maar als ik dat zie is dat bij jullie niet zo het is gewoon een zooitje bij jullie ik verwacht dat dit voor eind april 2013 opgelost is anders ben ik genoodzaakt om een andere bank op te zoeken en ik denk dat dan ook wel meerder mensen dat doen en de sns heb het al zo moeilijk dus LOS DIT SNEL OP
vrijdag 29 maart 2013 is mijn loon overgemaakt wergever heeft laten zien dat het bij hen eraf is collega s ook maar nu 2 april 2013 nog geen geld gezien op mijn rekening mag wel een keertje krijgen nu heb het toch wel nodig nietwaar ??
Badge +1
Hallo allemaal,

We hebben een aantal overschrijvingen niet goed kunnen verwerken. We zijn druk bezig om deze betalingen vandaag te verwerken.

Excuses voor het ongemak.
weer dus die personen die achter de computer zitten die het niet goed kunnen verwerken gooi die er uit en zet er goeie achter die het wel aan kunnen of gebruik die cronjob geen mensenhand meer nodig

we leven in 2013 en niet in 1980

computers maken geen fouten alleen die gene die er achter zitten!!!!!!
Badge
Je maakt mij echt niet wijs dat het altijd foutloos verwerken van transacties een kwestie is van een cronjobje aanzetten... als het zo makkelijk was!
Sowieso, als je 90 minuten wachten tot je bedrag is bijgeschreven op je spaarrekening te lang vindt, ben je gewoon verwend. Vroeger moest je dagen wachten tot je overschrijving via de post verwerkt was en je een afrekening in de bus kreeg.
Wat mijzelf betreft, ik ben in het bezit van een spaarrekening en de rente werd niet op 1-1-2013 bijgeschreven maar op 5-1-2013..........................
Dit is volgens mij ook een soort vasthouden!
Hi Pela,

De rente van particuliere en zakelijke spaarrekeningen is uiterlijk 8 januari op je rekening bijgeschreven. De valutadatum van dit rentebedrag is 1 januari 2013. Dit betekent dat je over dit bedrag gewoon rente opbouwt vanaf 1 januari 2013. Dus ook over de periode tussen 1 januari 2013 en de datum waarop de rente wordt bijgestort, bouw je rente op over het rentebedrag.
Dank u vriendelijk voor uw reactie, ik blijf het heel bijzonder vinden want op de valutadatum kan ik niet beschikken over mijn opgebouwde rente. SNS is een aparte bank!
Ik heb ook het idee dat SNS steeds langer geld vast houdt. Afgelopen dinsdag is er vanuit Belgie een bedrag van 2000 euro naar mijn rekening overgemaakt. nu bijna 2 dagen langer staat er nog niets op mijn rekening terwijl andere mensen die tegelijk zijn betaald vanuit Belgie het al wel hebben. Dit gebeurd de laatste tijd regelmatig. Vooral bij grotere bedragen. Voorheen was het zo dat het er binnen een dag stond. Ook vanuit Belgie. Ook betalingen vanuit Nederland die naar mijn rekening gedaan worden kunnen soms wel 4 werkdagen duren. voor dat SNS dit verwerkt heeft. Als er dan nog een weekend tussen zit kan je bijna een kleine week op je geld wachten. Dit is voornamelijk zo als het om grotere bedragen gaat. Ik mag van gelukspreken als ik over een dag of vier pas over mijn 2000 euro kan beschikken. Slechte service.
Volgens SNS verloopt de bijschrijving van een andere bank via een verwerkingscentrale die alle betalingen ‘ter verevening’ aanbiedt aan De Nederlandse Bank.
SNS Bank hanteert de regel dat zij bijboeken op de dag dat het geldbedrag op de rekening van SNS Bank bij De Nederlandse Bank is ontvangen.
Hoi Pointer,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk je bijdrage levert.

Vervelend om te lezen dat je lang op je geld moet wachten. Ik begrijp je gedachte dat SNS Bank het geld langer vasthoudt, ik zal je uitleggen dat dit zeker niet het geval is.

Een binnenlandse overboeking zou er zeker geen weekend over moeten doen om op jouw rekening bijgeschreven te worden. Zoals je hier kunt lezen, staat een overboeking binnen Nederland in de regel de volgende werkdag op je rekening. In het weekend en op feestdagen worden er geen betalingen verwerkt. Bij een inkomende buitenlandse betaling is het zelfs zo dat het geld door SNS Bank, op basis van een ontvangen bericht van haar buitenlandse correspondent, eerder aan je beschikbaar wordt gesteld dan dat wij het geld zelf hebben ontvangen. Dat andere mensen het bedrag eerder ontvangen dan jij, is volgens mij toeval. Is het bedrag inmiddels wel bijgeschreven op je rekening?

Pela levert een zeer waardevolle bijdrage in deze (waarvoor dank), zijn antwoord is inderdaad juist. Een uitleg vind je ook hier.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien.

Reageer