Hypotheek omzetten verstandig?

IS HET VERSTANDIG OM NU
EEN VARIABEL HYPOTHEEK OM TE ZETTEN?

11 Reacties

Hi Joepnieuwenhoff, allereerst van harte welkom op SNS Community. :) Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Voor het omzetten van een hypotheek kun je het beste in gesprek gaan met een adviseur. Dit hangt namelijk af van je persoonlijke situatie, wij kunnen hier geen advies in geven. En helaas kunnen wij niet in de toekomst kijken qua rentes. ;) Omdat je alles in capslock hebt geschreven willen we je toch even op de huisregels wijzen. Of ging dit per ongeluk? ;) https://community.snsbank.nl/huisregels-178

Tot snel!

Hi Joepnieuwenhoff, allereerst van harte welkom op SNS Community. :) Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Voor het omzetten van een hypotheek kun je het beste in gesprek gaan met een adviseur. Dit hangt namelijk af van je persoonlijke situatie, wij kunnen hier geen advies in geven. En helaas kunnen wij niet in de toekomst kijken qua rentes. ;) Omdat je alles in capslock hebt geschreven willen we je toch even op de huisregels wijzen. Of ging dit per ongeluk? ;) https://community.snsbank.nl/huisregels-178

Tot snel!

Dit is niet helemaal het antwoord wat ik verwachtte.
Ik heb een lopende hypotheek bij SNS, maar die is variabel.
Ik wil graag voor een langere periode de rente vast zetten.
Kan dat?
mvg
J Nieuwenhoff
Hi Joepnieuwenhoff, sorry dat ik je niet een bevredigend antwoord heb gegeven. Uit je vraag begrijp ik dat je je variabele rente wilt vastzetten voor een langere periode? Dit is helaas niet mogelijk met een variabele rente. Je kunt uiteraard wel voor een langere periode een vaste rente vastzetten. Als je dit wilt, kunnen we een gesprek met een adviseur voor je inplannen.

Hi Joepnieuwenhoff, sorry dat ik je niet een bevredigend antwoord heb gegeven. Uit je vraag begrijp ik dat je je variabele rente wilt vastzetten voor een langere periode? Dit is helaas niet mogelijk met een variabele rente. Je kunt uiteraard wel voor een langere periode een vaste rente vastzetten. Als je dit wilt, kunnen we een gesprek met een adviseur voor je inplannen.

Dank voor uw reactie.
graag zou ik een afspraak met een sns adviseur willen hebben om mijn variabele rente om te zetten naar een vaste rente. Verneem graag !

Dank voor uw reactie.
graag zou ik een afspraak met een sns adviseur willen hebben om mijn variabele rente om te zetten naar een vaste rente. Verneem graag !

Hoi Joep, we laten je graag terugbellen door één van onze collega's die de agenda van een adviseur bij jou in de buurt kan inzien. Kun je in een e-mail aan [email]webcare@sns.nl[/email] je gegevens sturen, dan zorgen wij dat er contact met je opgenomen wordt.

Ik heb niet de indruk dat u begrijpt wat ik bedoel:  ik schrijf dat ik voor een langeren periode de rente wil vast zetten. daarmee bedoel ik een vaste rente. Maar ik heb al contact met een adviseur van jullie.
Hallo Joep,

Goed om te horen dat je contact hebt gehad met een van onze adviseurs. Als wij nog iets voor je kunnen betekenen, horen we dat graag.
Vraag wel goed of je advieskosten kwijt bent. Ze noemen bij SNS veel adminstratieve handeling al gauw advieswerk en brengen kosten in rekening tewijl dit soms volslagen onzin is. Rente vastzetten moet gewoon met een mailtje of belletje gaan zonder kosten. Wat mij betreft moet SNS veel meer zaken executie only maken, anders doen ze straks niet meer mee. Advies alleen indien gewenst. Advies van de SNS heeft mij hypothecair gezien nog nooit geen goed gedaan. Helaas.
Hallo Aragon,

De advieskosten die voor het tussentijds aanpassen van je hypotheek gerekend worden, zijn afhankelijk van hoe ingrijpend de wijzigingen zijn. 

De kosten voor het afsluiten van een nieuwe hypotheek bestaan uit 2 delen: advieskosten en kosten voor begeleiden en uitvoeren. Voor een persoonlijk financieel advies betaal je advieskosten. De advieskosten bestaan uit een eenmalig bedrag als vergoeding voor de uren die de adviseur aan jouw advies besteedt. Als je wilt dat de adviseur de geadviseerde hypotheek en eventuele verzekeringen voor je afsluit, betaal je daarvoor ook kosten. 

Op onze website kun je een overzicht vinden van deze advieskosten.

Hallo Aragon,

De advieskosten die voor het tussentijds aanpassen van je hypotheek gerekend worden, zijn afhankelijk van hoe ingrijpend de wijzigingen zijn. 

De kosten voor het afsluiten van een nieuwe hypotheek bestaan uit 2 delen: advieskosten en kosten voor begeleiden en uitvoeren. Voor een persoonlijk financieel advies betaal je advieskosten. De advieskosten bestaan uit een eenmalig bedrag als vergoeding voor de uren die de adviseur aan jouw advies besteedt. Als je wilt dat de adviseur de geadviseerde hypotheek en eventuele verzekeringen voor je afsluit, betaal je daarvoor ook kosten. 

Op onze website kun je een overzicht vinden van deze advieskosten.

Advieskosten?,.....de bankenzwendel gaat dus gewoon door, banken lenen zelf geld voor hypotheken voor minder dan 1% verdienen MILJARDEN! aan hypotheken en dan vervolgens de rentes met handjeklap afspreken tijdens een borrel en een dikke sigaar erbij.
Jullie zwendelen met de Euribor, het Rabotuig ook weer zo'n voorbeeld er worden steeds meer banken beboet voor fraude, echter de gedupeerde (klanten dus) blijven met de kater zitten compensatie ho maar.
Ik durf keihard de stelling aan dat ALLE hypotheekrenten in nederland minimaal 1% te hoog zijn door allerlei viezigheidjes en fraude door de bankiers zelf.
Hallo Oldiesel,

Sinds januari van dit jaar is SNS Bank volledig overgegaan op provisieloos adviseren. Je betaalt nu vaste advieskosten. Financieel advies was nooit gratis, maar onderdeel (percentage) van de prijs van het financiële product. Daarmee was voor klanten niet altijd duidelijk wat precies de kosten voor een advies waren. De werkwijze van vaste adviesvergoeding wordt zowel voor de bank als voor de klant eenvoudiger en transparanter.

Op de community is al eerder gesproken over vaste advieskosten. Voor meer informatie verwijs ik je daarom graag naar het topic: Provisie maakt officieel plaats voor vaste advieskosten.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)