SNS

Beantwoord

Iemand heeft geld overgemaakt , maar ik heb niks ontvangen. Hoe kan dat ?

• 3 juni 2019
  • 13 Reacties
  • 2147 Keer bekeken

Iemand had gisteren geld overgemaakt naar m’n bank, maar ik heb niks ontvangen. Hoe zit het daarmee ?
icon

Beste antwoord door Sanne-K SNS 3 juni 2019, 15:29

Goedemiddag @Pierre1441, logisch dat je wil weten hoe het met je betaling zit. Heb je een bevestiging ontvangen dat hij je betaalverzoek heeft betaald? De doorlooptijd van een betaalverzoek is iDEAL 15 minuten en via de QR-code 1 werkdag. In dat laatste geval klopt het en staat het bedrag vandaag op je rekening.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Iemand had gisteren geld overgemaakt naar m’n bank, maar ik heb niks ontvangen. Hoe zit het daarmee ?

Dag allemaal,

In welke taal dan ook, wachten op je geld is meestal geen pretje. Is er geld naar je overgemaakt, maar heb je het niet ontvangen? Als de verzender zegt het geld overgeboekt te hebben en het geld is (nog) niet op je rekening gestort, dan moet er navraag worden gedaan bij de bank van de verzender, niet bij de ontvanger.
Reputatie 5
Badge +4
Hello @Wandachowicz,

Welcome to the community. As we are a Dutch bank, we prefer to communicate in dutch. As I don't speak Polish, I translated your message online and understand that your waiting to receive money on your account. If the sender claims to have transferred the money, but the money has not been deposited into your account, then a check must be made with the sender's bank, not with the recipient.
Dlaczego tak dlogo to trwa
A przelew wykonany byl wczoraj i mam solaris do tego
Nie mam pieniedzy na kacie wczoraj zleceniodawca robil przelew dzisiaj dzwonilem dwokrotnie do biura co potwieierdzili ze jest potwierdzenie przelewu reszta osob z firmy ma wyplaty na koncie a ja nie mam swoich pieniedzy
Reputatie 3
Badge
Goedemiddag @Pierre1441 Heb je wel de bevestiging ontvangen en staat het bedrag inmiddels op je rekening? Ik ben benieuwd. Laat je dit weten?
Om je probleem een beetje logisch te benaderen is het handig om eerst de vragen te beantwoorden.
Als je een betalingsbevestiging hebt ontvangen, zou ik die ene werkdag afwachten, en morgen klantenservice bellen.
Maar als je geen betalingsbevestiging hebt ontvangen kan ik wel 1001 redenen verzinnen. Hij/zij staat rood, heeft zijn phone niet aanstaan en dus je verzoek nog niet gezien, nog geen tijd gehad, heeft zijn phone ergens laten liggen, ligt zijn roes uit te slapen, ligt anderszins ziek op bed, heeft een ongeluk gehad, enz.
In dat geval lijkt het niet handig om bij SNS aan te kloppen zonder eerst te informeren bij die betaler.
Ik had hem gisterenavond een betaalverzoek gestuurd om mij terug te betalen. Normaal ben ook gewend dat het binnen 15 min wel op je rekening stond. Maar dit keer helaas niet. Hoe zit dat ?
Reputatie 3
Badge
Goedemiddag @Pierre1441, logisch dat je wil weten hoe het met je betaling zit. Heb je een bevestiging ontvangen dat hij je betaalverzoek heeft betaald? De doorlooptijd van een betaalverzoek is iDEAL 15 minuten en via de QR-code 1 werkdag. In dat laatste geval klopt het en staat het bedrag vandaag op je rekening.
In je eerste bericht staat:
Iemand had gisteren geld overgemaakt naar m’n bank
maar nu:
Ik had hem een betaalverzoek gestuurd,
Zou het kunnen dat de potentiele betaler nog niet heeft betaald?
Ik had hem een betaalverzoek gestuurd, en op jullie staat dat met een betaalverzoek binnen een paar minuutjes geld op je bank staat . Hoe zit het daarmee ?
Het lijkt mij handiger en sneller om de klantenservice te bellen...

Reageer