SNS

Beantwoord

Ik ben waarschijnlijk opgelicht, kan ik mijn geld terugvorderen?

• 13 november 2016
  • 5 Reacties
  • 13327 Keer bekeken

Ik ben waarschijnlijk opgelicht! Kan ik mijn geld nog terugvorderen?
icon

Beste antwoord door Marijke 14 november 2016, 09:27

Goedemorgen Laura Kleppe,

Allereerst van harte welkom op de community. De reden van je bericht is helaas minder leuk. Een bedrag dat je zelf overmaakt kun je niet terugboeken. Ken je degene naar wie je het geld hebt overgemaakt? Dan kun je hem of haar vragen om het geld terug te storten. Als je denkt dat je bent opgelicht, dan raad ik aan om aangifte te doen. Banken, politie en het Openbaar Ministerie werken samen tegen internetoplichting. Als er bij de politie aangiftes zijn gedaan waarin meerdere keren hetzelfde rekeningnummer wordt genoemd, informeert de politie ons hierover. Je hoeft je aangifte dus niet zelf aan ons door te geven. Bij SNS Betalen zit een aankoopverzekering: veel spullen die je met deze betaalrekening koopt zijn 30 dagen verzekerd. Als je aankoop aan de voorwaarden voldoet, dan meld je de schade via dit schadeformulier. Je hebt een eigen risico van € 50.

Dit is je eerste bericht op de community en ik zie dat het aanmaken van een topic je gelukt is. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ en in de Koffiekamer stel je jezelf voor. Hopelijk zien we je snel weer 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +2
Goedemorgen Laura Kleppe,

Allereerst van harte welkom op de community. De reden van je bericht is helaas minder leuk. Een bedrag dat je zelf overmaakt kun je niet terugboeken. Ken je degene naar wie je het geld hebt overgemaakt? Dan kun je hem of haar vragen om het geld terug te storten. Als je denkt dat je bent opgelicht, dan raad ik aan om aangifte te doen. Banken, politie en het Openbaar Ministerie werken samen tegen internetoplichting. Als er bij de politie aangiftes zijn gedaan waarin meerdere keren hetzelfde rekeningnummer wordt genoemd, informeert de politie ons hierover. Je hoeft je aangifte dus niet zelf aan ons door te geven. Bij SNS Betalen zit een aankoopverzekering: veel spullen die je met deze betaalrekening koopt zijn 30 dagen verzekerd. Als je aankoop aan de voorwaarden voldoet, dan meld je de schade via dit schadeformulier. Je hebt een eigen risico van € 50.

Dit is je eerste bericht op de community en ik zie dat het aanmaken van een topic je gelukt is. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ en in de Koffiekamer stel je jezelf voor. Hopelijk zien we je snel weer 🙂
Beste Marijke,

Bedankt voor je snelle reactie. Het gaat bij mij om een dienstverlening die niet naar behoren of naar ik denk, niet is uitgevoerd. ((Het repareren van een dakgoot mbv epoxy hars). Daar gelden weer andere voorwaarden voor denk ik? Ik wilde het geld eigenlijk terugvorderen totdat de reparatie naar behoren is uitgevoerd, maar ik kwam er al achter dat je alleen incasso's kan storneren.
Badge +2
Daar gelden inderdaad andere voorwaarden voor. Heb je contact gehad met degene die je dakgoot gerepareerd heeft? Hopelijk komen jullie er samen uit en wordt je dakgoot alsnog naar behoren gerepareerd.
ik heb bij badoo een account gehad heb ik 1 keer superkrachten gekocht was 1malig om te kunnen chatten enzo is ook van me rekening afgehouden .Dus dan na een paar dagen vond ik de site toch niks voor mij en heb toen mijn account verwijdert definitief komt een week later vandaag dus 14-11-2016 zie ik dat ze 5 x het bedrag 9,99 hebben eraf gehaald ik weet ook niet hoe ik ze moet bereiken en of ze nou elke maand doen maar heb ff zitten zoeken en veel mensen maken dit dus blijkbaar bij hun mee .Wat kan ik het beste doen wat met deze praktijken kan ik niks en je kan ze nergens bereiken :?
Hoi RENWARIN,

Welkom op de community. Ook voor jou is de reden van je 1e bericht niet prettig, wat naar dat je het gevoel hebt dat je bent opgelicht. Als ik het goed begrijp, incasseert Badoo geld van je rekening. Als je het hier niet mee eens bent, kun je deze bedragen terugboeken. In Mijn SNS doe je dat als volgt: in het linkermenu kies je onder het kopje ‘Betalen’ voor ‘Incasso overzicht’. Achter de betreffende incasso klik je op het driehoekje en vervolgens op ‘Terugboeken’. Tot slot klik je op ‘Verzenden’. Bij de details van de incasso staat dan de status ‘Deze incasso wordt teruggeboekt’. Op de site van Badoo vind ik dit formulier. Misschien kun je daar vragen of de incasso’s terecht zijn?

Marijke schreef in haar vorige bericht waar je de koffiekamer vindt. Als je het leuk vindt, kun je je daar voorstellen. Hopelijk zie ik je vaker op de community.

Reageer