SNS

Beantwoord

In huishoudboekje wordt overschrijving naar spaarrekening als inkomsten gerekend

• 26 februari 2014
  • 5 Reacties
  • 1838 Keer bekeken

Ik had al een paar maanden niet meer naar mijn huishoudboekje gekeken in mijn SNS,
nu zag ik tot mijn verbazing een bedrag van ruim 40.000 euro bij mij inkomsten en helaas
ook weer bij mijn uitgaven staan. Ik had wel een flink berag, n.l. 13.000 Euro geleend via
mijn werk voor een auto.
Ik kreeg dit bedrag 3-4 weken voor dat de auto geleverd werd, dus ik besloot het zolang op
mijn spaarrekening te zetten. Toen ik het 3 weken later moest betalen aan de garage waar
ik mijn auto besteld had heb ik het terug geschreven naar mijn betaalrekening. Nou stond
dit bedrag dus 3 keer bij mijn inkomsten ! En dat gebeurd dus met al het geld dat ik
overschrijf naar mijn spaar rekening ! Het viel me nu pas voor het eerst op doordat het om
zo´n hoog bedrag ging.
Dit geeft dus wel een behoorlijk vertekend beeld !  Is hier iets aan te doen ? 
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 3 maart 2014, 16:29

Goedemiddag,

Ik heb zojuist een update geplaatst in het topic 'Updates en bevindingen huishoudboekje in Mijn SNS'
Bekijk origineel

5 reacties

end beeld !  Is hier iets aan te doen ? 

Helemaal mee eens. Was me ook al opgevallen.
Ik weet weinig van het boekje, maar dacht; hebben jullie het in de catagorie "Sparen" gezet? Dan zou het toch goed moeten gaan:
Was maar een idee.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge +1
In de oude versie van het huishoudboekje werden dit soort 'interne overboekingen' tussen SNS rekeningen automatisch toegekend aan de categorie 'interne overboekingen' (passende naam overigens). Deze overboekingen werden vervolgens uit de diverse grafieken gefilterd, precies om te voorkomen dat dit soort overboekingen het totaalbeeld gaan domineren. Helaas is dat in het vernieuwde huishoudboekje (nog?) niet goed geregeld. In oudere discussies over dit nieuwe huishoudboekje heb ik er al e.e.a. over geschreven, samen met talrijke andere tekortkomingen die ik daarin heb gemeld. Een aantal daarvan zijn inmiddels gerepareerd, maar dat van die 'interne overboekingen' helaas nog niet (is overigens wel toegezegd).

Zelf schuif ik regelmatig geld heen en weer van mijn beleggingsrekening naar mijn spaarrekeningen en terug i.v.m. de renteverschillen. Ook het salaris schuif ik meteen door naar een internetspaarrekening vanwege de hogere rente. Gedurende de maand erop pak ik telkens weer een stukje van dat geld terug. Bij mij is de post 'interne overboekingen' met kop en schouder de grootste, zowel bij inkomsten als uitgaven. 
Badge +1
Goedemorgen heren,

Dank voor jullie input/bevindingen. Deze leg ik uiteraard weer voor aan de verantwoordelijke productmanager. Ik hoop zo snel mogelijk terugkoppling te kunnen geven.
Badge +1
Goedemiddag,

Ik heb zojuist een update geplaatst in het topic 'Updates en bevindingen huishoudboekje in Mijn SNS'

Reageer