SNS

Beantwoord

Incasso beperken: hoe geef je dit aan op de blokkadelijst?

• 23 januari 2017
  • 6 Reacties
  • 1882 Keer bekeken

In de incassoblokkadelijst staat een niet verplicht veld "maximaal bedrag". Bij de uitleg staat dat bedrijven geen of beperkt geld mogen afschrijven. Als ik 29,95 instel als bedrag, betekent dat bedrijven dat dan wel of niet mogen afschrijven? Dat is onduidelijk.
icon

Beste antwoord door Irene 23 januari 2017, 20:00

Goedenavond sankortw,

Dat is een goede vraag, ik kan me voorstellen dat de woorden 'geen' en 'beperkt' verwarring opleveren. Als je een bedrag invult op het formulier om incasso's beperken, werkt het als volgt: een incassant mag wel incasseren als ze onder het aangegeven bedrag, maar hogere bedragen zijn niet toegestaan en worden dan automatisch geweigerd. Biedt dit meer duidelijkheid?
Bekijk origineel

6 reacties

Goedenavond sankortw,

Dat is een goede vraag, ik kan me voorstellen dat de woorden 'geen' en 'beperkt' verwarring opleveren. Als je een bedrag invult op het formulier om incasso's beperken, werkt het als volgt: een incassant mag wel incasseren als ze onder het aangegeven bedrag, maar hogere bedragen zijn niet toegestaan en worden dan automatisch geweigerd. Biedt dit meer duidelijkheid?
Let op het is geen verplicht veld. Beperkt heeft ook betrekking op het aantal transacties. Dit is ook geen verplicht veld. Heb je een bron (een link bijv.) die het kan bevestigen dat lagere en hogere bedragen dan het opgegeven bedrag worden geweigerd en het opgegeven bedrag wél wordt afgeschreven?
Hier leggen we een aantal voorbeelden uit waarbij het beperken van een incasso van pas komt. Het gaat erom hoe vaak een incassant een bedrag van je rekening mag afschrijven en/of het maximale bedrag.
Die pagina heeft geen inhoud in het adres staat beperken en aanpassen, op de pagina zelf staat wat je zoekt kunnen we niet vinden. Wat je zoekt kunnen ze niet vinden. De linkt werkt dus niet.
Badge
Zo werkt de link wel. (aan het eind van de link stond een "/". Die heb ik weggehaald.
Er staan alleen niet echt relevante voorbeelden voor de vraag van sankortw.
De link in het bericht van Irene heb ik aangepast.

Na doorklikken kom ik op de volgende pagina: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/service/incassos-terugboeken-blokkeren-en-beheren/incasso-beperken-of-aanpassen.html Is dit wat je bedoelt?

@Gerard, bedankt voor het aanpassen.

Reageer