SNS

Beantwoord

Instant Payments

• 31 mei 2019
  • 54 Reacties
  • 11455 Keer bekeken

Toon eerste bericht

54 reacties

Sns is de laatste bank die blijkbaar op Instant Payment wordt aangesloten. Ik heb ook rekeningen bij ING en Knab. Heb net nog een overboeking van ING naar Knab gedaan en was binnen 2 seconden overgeboekt.
We zullen bij SNS blijkbaar geduld moeten hebben voordat het (elke dag) werkt.
Ook hier afgelopen vrijdag een overschrijving gedaan van SNS naar ING rekening en bedrag nog steeds niet binnen. Op SNS site staat nu dat het in Juli ingevoerd is, tenzij datum nog verder verschuift natuurlijk.
Reputatie 3
Badge +3
Dag allemaal,

Begin juni hebben we de informatie over het ingaan van Instant Payments op de website aangepast naar juli 2019 en op de community heb ik uitgelegd dat we wat vertraging hebben opgelopen. Omdat het al bijna augustus is, kan ik me goed voorstellen dat jullie met vragen lopen en ik ben het met jullie eens dat het tijd wordt voor informatie. Vandaag heb ik intern de vraag uitgezet wanneer we Instant Payments volledig aanbieden. Daarnaast heb ik gevraagd of er een verklaring is wanneer de huidige vertraging - onverhoopt - zou oplopen. Graag nog een momentje geduld, het heeft mijn aandacht en ik kom er zo spoedig mogelijk op terug.
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen allemaal,

De dag start met goed Instant Paymenst nieuws. Op dit moment is 80% aangesloten. Volgens de laatste update is het de bedoeling dat we aan het einde van deze week volledig over zijn en 100% van onze klanten gebruik kunnen maken van Instant Payments.
Goedemorgen allemaal,

De dag start met goed Instant Paymenst nieuws. Op dit moment is 80% aangesloten. Volgens de laatste update is het de bedoeling dat we aan het einde van deze week volledig over zijn en 100% van onze klanten gebruik kunnen maken van Instant Payments.

E.i.n.d.e.l.i.j.k. Het heeft even wat tijd gekost, maar we kunnen nu stellen dat ook de bancaire sector begrepen heeft dat we inmiddels in de 21e eeuw leven. Ik ben benieuwd of het eind deze week lukt!
Grtz Czet
Reputatie 3
Badge +3
E.i.n.d.e.l.i.j.k. Het heeft even wat tijd gekost, maar we kunnen nu stellen dat ook de bancaire sector begrepen heeft dat we inmiddels in de 21e eeuw leven. Ik ben benieuwd of het eind deze week lukt! Grtz Czet

Hoi @Czet, welkom op de community! We stellen ons graag aan je voor want wij hebben er alle vertrouwen in dat we deze week overgaan op Instant Paymens. Ben je er blij mee of zie je iets fout gaan? Laat het ons gerust weten ☺
Eind van de week maar t doet t nog steeds niet zeer vervelend zoveel klanten heeft sns ook niet dat het zo lastig moet gaan. vergeleken met de grotere banken waar t al lang prima werkt.
Goedemiddag @Ez87, bedankt voor je bijdrage. We wachten allemaal met smart op de invoering van Instant Payments en ook voor mij kan het niet snel genoeg gaan. Op de website lees je dat Instant Payments in juli 2019 het nieuwe normaal is. Laten we er van uitgaan dat deze functionaliteit snel actief is zodat we er allemaal van kunnen genieten.
Reputatie 3
Badge +3
Op de website lees je dat Instant Payments in juli 2019 het nieuwe normaal is. Laten we er van uitgaan dat deze functionaliteit snel actief is zodat we er allemaal van kunnen genieten.

Goedemorgen allemaal,

Excuus is op zijn plaats, vorige week heb ik per abuis geschreven dat we 'deze week' volledig zouden zijn overgegaan. Daar had ik moeten schrijven deze maand. Nu scheelt het slechts een paar dagen, donderdag 1 augustus staat immers deze week voor de deur. Maar toch, het spijt me dat ik de verkeerde verwachting gewekt hebt. Hoe dan ook goed nieuws, Instant Payments wordt nu echt snel actief.
Reputatie 3
Badge +1
Voor mij werkt het al een tijdje, superfijn om nu ook in het weekend betalingen te kunnen ontvangen 🙂
Voor mij werkt het nog steeds niet. Vanochtend om 8:00 uur vanaf mijn SNS naar de ABN overgemaakt en nog steeds staat het er niet op. Net van de ABN naar SNS gedaan en het staat er wel meteen op. Alles vanaf de SNS is langzaam, maar naar de SNS overmaken is wel instant (ABN, Rabo en Knab).

Ik snap wel dat het enige vertraging kan oplopen voordat het werkt maar dat het bij de SNS zo lang moet duren is helaas gewoon beschamend. Ik zie helaas alleen nog maar redenen om de rekening stop te zetten en niet behouden.

Dit is niet negatief bedoelt voor het SNS personeel wat hier ook berichten plaatst maar voor de SNS in het algemeen 🙂
Werkt nog steeds niet ! Ik heb net een overboeking gedaan van SNS naar ING, nog steeds geen Instant Payment, foei SNS.
Reputatie 3
Badge +3
Dag allemaal,

Vanochtend ben ik geïnformeerd dat we meer tijd nodig hebben om volledig over te gaan op Instant Payments.

Hoewel het niet altijd zichtbaar is tijdens dit complexe proces, hebben ook andere banken te maken met enige mate van uitstel. De vertraging die we hebben opgelopen ligt bij Equens. Op dit moment is 80% van onze klanten aangesloten. Volgens de laatste update verwachten we dat 100% van onze klanten eind augustus 2019 (in de mobiele app en de nieuwe Mijn SNS) gebruik kan maken van Instant Payments. Aan klanten die op dit moment nog wachten op Instant Payments bieden we uiteraard onze excuses aan.
Reputatie 3
Badge +3
Dag allemaal, ik heb goed nieuws om de dag mee te beginnen. Vanaf nu is Instant Payments actief voor alle rekeningen bij SNS. Overboekingen die voldoen aan de voorwaarden worden dan automatisch zo snel mogelijk verwerkt. Met Instant Payments staat het geld dat je overboekt binnen een paar seconden op de rekening van een ander. Andersom ook: maakt iemand geld naar jou over? Dan staat het net zo snel op je betaal- of spaarrekening.

Instant Payments in het kort

• Binnen een paar seconden geld overboeken naar of ontvangen van rekeningen bij andere Nederlandse banken die Instant Payments hebben
  • 365 dagen per jaar direct geld overschrijven: ook in het weekend, op feestdagen en ’s nachts
  • Voor betaal- spaar- en beleggingsrekeningen
  • Geen extra kosten
  • Voor overboekingen met Instant Payments gelden dezelfde limieten als die je voor internetbankieren hebt.
  • Je hoeft niets extra te doen, wanneer het kan voeren wij je overschrijving automatisch als Instant Payment uit.

Goed om te weten, je overboeking/betaling verloopt alléén via Instant Payments als:

• Je via de nieuwe Mijn SNS (na inloggen met digipas) of met de mobiele app betaalt
  • De bank van de ontvanger ook over is op Instant Payments
  • Voor een enkelvoudige overboeking binnen Nederland
  • Voor particuliere rekeningen. Later wordt dit ook mogelijk voor zakelijke rekeningen.

Overboekingen die met meerdere betalingen in 1 keer worden aangeboden bij de bank (in batches), worden niet met Instant Payments overgeboekt. Bedrijven doen dat bijvoorbeeld vaak met salarissen.
Goed om te weten, je overboeking/betaling verloopt alléén via Instant Payments als:
  • Je via de nieuwe Mijn SNS (na inloggen met digipas) of met de mobiele app betaalt

Betekent dit dat het niet werkt als je met je digicode inlogt op MijnSNS?
Reputatie 3
Badge +3
Betekent dit dat het niet werkt als je met je digicode inlogt op MijnSNS?

Beste @Blacktomcat

Om duidelijk te maken hoe je succesvol een Instant Payment overboeking doet, hieronder de uitleg:

• Voor een Instant Payments overboeking gebruik je de mobiele app óf de nieuwe Mijn SNS. Als je inlogt met je digipas in de nieuwe Mijn SNS en je klikt op subgroep Overboekingen kun je de Instant Payment overboeking direct uitvoeren.
  • Als je inlogt met user id en password (digicode) en klikt op de subgroep Overboekingen krijg je niet de keuze tussen de oude Mijn SNS en de nieuwe Mijn SNS. Elke betaling is dan de normale overboeking.
Evelyn, bedankt voor de toelichting. Maar waarom krijg je met de digipas wel die mogelijkheid en met de digicode niet? Of moet dat nog geïmplementeerd worden? Heeft dat nog iets veel meer software aanpassingen nodig?
Enige tijd geleden werd beloofd dat op termijn ook via digicode dezelfde mogelijkheden beschikbaar zouden komen.
Ik hoop van harte dat dit bevestigd gaat worden.
Reputatie 3
Badge +3
Evelyn, bedankt voor de toelichting. Maar waarom krijg je met de digipas wel die mogelijkheid en met de digicode niet? Of moet dat nog geïmplementeerd worden? Heeft dat nog iets veel meer software aanpassingen nodig?

Goedemiddag beste @Blacktomcat en @Koos,

Jullie digicode vragen* heb ik doorgezet naar de ontwikkelaars, ik verwacht er binnenkort op terug te komen.

*Als je inlogt met user id en password (digicode) en klikt op de subgroep Overboekingen krijg je niet de keuze tussen de oude Mijn SNS en de nieuwe Mijn SNS. Elke betaling is dan de normale overboeking.

*Als je inlogt met user id en password (digicode) en klikt op de subgroep Overboekingen krijg je niet de keuze tussen de oude Mijn SNS en de nieuwe Mijn SNS. Elke betaling is dan de normale overboeking.

Eigenlijk zou het andersom moeten zijn, uitgaande van het nieuwe instant normaal

Dus
Als je inlogt met user id en password (digicode) en klikt op de subgroep Overboekingen krijg je niet de keuze tussen de oude Mijn SNS en de nieuwe Mijn SNS. Elke betaling is dan de vertraagde overboeking
Reputatie 3
Badge +3
Beste @Koos, @Blacktomcat en alle anderen,

Met de eerstvolgende update van september rollen wij een nieuwe versie uit waarbij ondertekenen via digicode ook mogelijk is.
Dank je wel. Dat is duidelijke taal.
Op 14-8 was ik blij verrast met het bericht:"In een paar seconden geld overmaken." En ja, goed lezen is een vak, maar omdat het al een langere tijd loopt ging ik er van uit dat dit nu wel "gewoon" zou werken. Zaterdag 17-8 meteen ff geprobeerd..... hoopvol, wachten. Ontvangende partij, met ABN AMRO rekening, ook vol spanning. Helaas, niet die dag, ook niet zondag. Maandag binnen. Niks instant. Niks paar seconden?

Even zoeken waar dit aan ligt. Nu ik dit forum nalees (wat vast niet alle klanten doen 🙂, kom ik erachter dat het maar deels werkt. Ja, ik had beter kunnen lezen. Toch denk ik dat er veel vragen over zijn en verwachtingen te hoog. Ik denk dat de communicatie iets beter kan.

Hopelijk lukt het SNS om alle omgevingen zo snel mogelijk gelijk te trekken zodat ik niet vooraf hoef na te denken hoe, en in welke omgeving ik kan betalen. Want handig is het zeker!
Reputatie 3
Badge +3
Even zoeken waar dit aan ligt. Nu ik dit forum nalees (wat vast niet alle klanten doen 🙂, kom ik erachter dat het maar deels werkt. Ja, ik had beter kunnen lezen. Toch denk ik dat er veel vragen over zijn en verwachtingen te hoog. Ik denk dat de communicatie iets beter kan. Hopelijk lukt het SNS om alle omgevingen zo snel mogelijk gelijk te trekken zodat ik niet vooraf hoef na te denken hoe, en in welke omgeving ik kan betalen. Want handig is het zeker!

Goedenavond @NKE

Bedankt voor je betrokken reactie, veel mensen boeken al geld over met Instant Payments. Om eventuele verwarring te voorkomen en je tip voor betere communicatie gelijk toe te passen hieronder de feiten over Instant Payments op een rij:

Instant Payments is actief voor alle rekeningen bij SNS:
  • Voor een Instant Payments overboeking gebruik je de mobiele app óf de nieuwe Mijn SNS. Als je inlogt met je digipas in de nieuwe Mijn SNS en je klikt op subgroep Overboekingen kun je de Instant Payment overboeking direct uitvoeren.
  • Als je inlogt met user id en password (digicode) en klikt op de subgroep Overboekingen krijg je niet de keuze tussen de oude Mijn SNS en de nieuwe Mijn SNS. Elke betaling is dan de normale overboeking.
  • Met de eerstvolgende update van september 2019 rollen wij een nieuwe versie uit waarbij ondertekenen via digicode ook mogelijk is.
Ik denk dat de verwarring mede ontstaat door een hiaat in de berichtgeving van 14 augustus. Daarin staat helemaal niet genoemd dat inloggen met digicode NIET werkt.
Bezoekers van deze community hebben hierboven al kunnen zien dat @Blacktomcat die vraag specifiek had gesteld, maar in de algemene berichtgeving wordt dat niet vermeld.

Ik heb het zojuist nog getest. Ik moest via de digipas inloggen om te kunnen kiezen voor de nieuwe MijnSNS-omgeving. Alleen langs die weg komt Instant Payments beschikbaar. Maar dat werkte dan ook heel soepel.

Reageer