SNS

Beantwoord

Instellingen geldautomaat in Mijn SNS

• 18 december 2014
  • 39 Reacties
  • 5395 Keer bekeken

In 'Mijn SNS' kun je instellen welk bedrag de SNS pinautomaat standaard voorstelt om te pinnen en of er automatisch een bon geprint moet worden.
Vroeger 'onthield' de automaat het bedrag dat je regelmatig pinde en gaf als voorstel 'uw gebruikelijke opname is X,XX euro'.
Heel lang geleden heb ik een keer ingesteld dat ik standaard € 70 wil pinnen en standaard een bon wil ontvangen, dat werkte goed.
Begin november heb ik het bedrag voor de pas van mijn vrouw en mijzelf aangepast in € 100 en standaard een bon.
De SNS-automaten, zowel bij de Hema als bij het voormalige SNS-kantoor in mijn woonplaats stellen echter nog steeds € 70 voor om te pinnen.
Dit aangekaart bij het lokale SNS-kantoor in mijn woonplaats en men kende de hele functie in MijnSNS niet ???!!! Beter opleiden die mensen!!!
De betreffende man heeft met mijn toestemming even in MijnSNS gekeken en het bedrag nogmaals op € 100 gezet voor beide passen en tevens een bericht naar een verantwioordelijke binnen Uw bank gestuurd om e.e.a. te melden en ik stelde de betreffende medewerker voor om het ook via dit forum te melden.
Graag Uw reactie en bijgaand een screendump van MijnSNS.
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 22 januari 2015, 10:18

Heb inderdaad bericht gehad van webcare:

Het wijzigen van het voorkeursbedrag is niet meer mogelijk via Mijn SNS

Goedemorgen allen,

Ik breng voordat ik de oplossing toelicht eerst het goede nieuws: als het goed is, werkt de functionaliteit weer 🙂.

Dan hierbij ook de oorzaak en de gecreëerde oplossing van onze IT-afdeling. Excuus voor de jargontaal.

"Dit issue had te maken met het niet meer vullen van bepaalde tabellen in DataWareHouse, de bewerking van de gegevens liep stuk.
Hiervoor is nu een workaround bedacht. Zojuist heb ik in Switch++ gecontroleerd of het LOADFAVTXN bestand weer netjes is gevuld, en dit is het geval. Deze functionaliteit zou dus weer goed moeten werken."

Laten jullie weten of dit ook het geval is?
Bekijk origineel

39 reacties

Hallo Jan-Dirk,

Ik kan me voorstellen dat het vreemd op je overkomt dat een medewerker niet op de hoogte was van deze functie. Ik zal dit ook intern doorgeven.

Is de instelling nu inmiddels wel in orde? Of kan ik hierin nog iets voor je betekenen?
Hallo Jan-Dirk,

Ik kan me voorstellen dat het vreemd op je overkomt dat een medewerker niet op de hoogte was van deze functie. Ik zal dit ook intern doorgeven.

Is de instelling nu inmiddels wel in orde? Of kan ik hierin nog iets voor je betekenen?

Dat weet ik pas als ik weer eens geld op ga nemen bij een SNS-automaat.
Wordt vervolgd.
Hallo Jan-Dirk,

Dat weet ik pas als ik weer eens geld op ga nemen bij een SNS-automaat.
Wordt vervolgd.

Ik heb net bij een SNS-automaat bij de Hema gekeken wat de automaat voorstelt en dat is nog het oude bedrag van € 70 in plaats van het door mij ingestelde bedrag van € 100.
Dus het gaat (nog) niet goed.
Deze draad met belangstelling gevolgd.
Toevallig vandaag bij SNS automaat gepind. Voorstel was €50. Nu even bij instellingen gekeken. Was €300 ingevuld. Toen zag ik het pasnummer 5. Inmiddels heb ik al pasnummer 8 dus opnieuw pas aangemeld en bedrag ingesteld. Binnenkort nog maar es proberen.
Bij nieuwe pass wordt dat hier dus niet bijgewerkt. Vreemd eigenlijk.
Groet,
Ben 🆒
Badge
Hallo Jan-Dirk,

Ik heb dit ook meegemaakt (zie: 'mijn SNS en SNS bank.nl' -> 'voorkeursbedrag geldautomaat is niet meer te veranderen'). Ik heb het toen opgelost door de geldautomaat instellingen in MijnSNS geheel te verwijderen en dan een nieuwe aan te maken met de juiste instellingen.

Groetjes,

Rob.
Badge +1
Hoi Jan-Dirk,

Rob1960 geeft een mogelijke oplossing voor dit probleem. Kun je ons laten weten of dit helpt?
Ik ga het proberen en laat weer van me horen.
Na het weghalen van de instellingen en opnieuw aanmaken van de instellingen is het voorgestelde bedrag nog steeds € 70 in plaats van € 100.
Dus er is iets goed fout binnen de SNS-systemen wat dit onderdeel betreft.
Badge +1
Hoi Jan-Dirk,

We zoeken graag voor je uit wat hier misgaat. Kun je je gegevens sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. ‘Community – Instelling geldautomaat’? Dan pakken mijn collega’s dit na de kerst op. Fijne dagen alvast 😃.
Hoi Jan-Dirk,

We zoeken graag voor je uit wat hier misgaat. Kun je je gegevens sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. ‘Community – Instelling geldautomaat’? Dan pakken mijn collega’s dit na de kerst op. Fijne dagen alvast 😃.

Hallo Kirsty,
Ik heb e.e.a. ook aan webcare doorgegeven inclusief een screendump.
Ook fijne dagen gewenst.
Hoi Jan-Dirk,

We hebben je e-mail ontvangen en je krijgt hier zo snel mogelijk een reactie op. Alvast een fijne jaarwisseling 🙂.
Hoi Jan-Dirk,
We hebben je e-mail ontvangen en je krijgt hier zo snel mogelijk een reactie op. Alvast een fijne jaarwisseling 🙂.

Dan moet, mijns inziens, die mogelijkheid ook uit Mijn SNS geschrapt worden, want nu wordt Jan en alleman en mijzelf met werk opgezadeld wat voorkomen had kunnen worden en had ieder die er nu mee bezig is zijn/haar tijd beter kunnen besteden.Ook U allen een goede jaarwisseling.

Dan moet, mijns inziens, die mogelijkheid ook uit Mijn SNS geschrapt worden, want nu wordt Jan en alleman en mijzelf met werk opgezadeld wat voorkomen had kunnen worden en had ieder die er nu mee bezig is zijn/haar tijd beter kunnen besteden.Ook U allen een goede jaarwisseling.

Tsja, niets aan toe te voegen.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Helemaal mee eens Jan-Dirk en Ben,

Dit zorgt alleen maar voor verwarring. Ik geef het door.
Badge
Hallo,

Ik zou wel eens willen weten waarom deze service is opgeheven.

Groet,

Rob.
Hallo Rob1960,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar 🙂.
Ik ga voor je navragen waarom deze service is opgeheven. Zodra ik een antwoord heb, kom ik er bij je op terug.
Je kunt nog steeds voorkeuren opgeven en wijzigen. Ook kun je een willekerig pasnummer invoeren. En ik ben het met Jan-Dirk eens: of de functionaliteit werkt of je schakelt hem uit (cq, verwijdert die uit mijn sns omgeving). Zal t.z.t. wel worden opgelost (wanneer het lettertype ook aangepast gaat worden; o nee, ik zou hier niets meer over zeggen totdat het gebeurt. Trap ik weer in mij neigen val).:)
Je kunt nog steeds voorkeuren opgeven en wijzigen. Ook kun je een willekerig pasnummer invoeren. En ik ben het met Jan-Dirk eens: of de functionaliteit werkt of je schakelt hem uit (cq, verwijdert die uit mijn sns omgeving). Zal t.z.t. wel worden opgelost (wanneer het lettertype ook aangepast gaat worden; o nee, ik zou hier niets meer over zeggen totdat het gebeurt. Trap ik weer in mij neigen val).:)

Nu ik je bijdrage lees, moest ik er weer aan denken. Ik had een tijdje terug,  het "standaard" bedrag op €250 gezet. Vrijdag gepind (SNS) en "wilt u uw standaard bedrag €50?"
Werkt dus niet meer lijkt me.
Groet,
Ben 🆒
PS Dit soort zaken blijft een groot probleem. Het kan met zoveel verschillende factoren te maken hebben. Dus ...
Werkt dus niet meer lijkt me.

Dat had JoyceH ook al gezegd: Ik ga voor je navragen waarom deze service is opgeheven. Zodra ik een antwoord heb, kom ik er bij je op terug.

De vraag is dus waarom de service is opgeheven en waaarom het dan nog in mijn SNS omgeving staat als optie.
Badge +1

Goedemorgen allen,

Ik breng voordat ik de oplossing toelicht eerst het goede nieuws: als het goed is, werkt de functionaliteit weer 🙂.

Dan hierbij ook de oorzaak en de gecreëerde oplossing van onze IT-afdeling. Excuus voor de jargontaal.

"Dit issue had te maken met het niet meer vullen van bepaalde tabellen in DataWareHouse, de bewerking van de gegevens liep stuk.
Hiervoor is nu een workaround bedacht. Zojuist heb ik in Switch++ gecontroleerd of het LOADFAVTXN bestand weer netjes is gevuld, en dit is het geval. Deze functionaliteit zou dus weer goed moeten werken."

Laten jullie weten of dit ook het geval is?
Tibor,  bedankt voor het uitzoeken en de uitleg. Ik heb het ingesteld, maar kom niet of nauwelijks bij een pinautomaat. Mogelijk dat anderen de functionaliteit sneller kunnen testen. Nogmaals, Thx.
Ik zal morgen in Emmen even testen (als ik er aan denk). :)
Groet,
Ben 🆒
PS In jargon iets uitleggen wordt erg ingewikkeld, maar als het "het werkt weer" betekend, dan snappen we het allemaal. 😕
Badge +1
PS In jargon iets uitleggen wordt erg ingewikkeld, maar als het "het werkt weer" betekend, dan snappen we het allemaal. 😕

Helemaal eens Ben. Vandaar dat ik mijn post begin met "als het goed is, werkt de functionaliteit weer" 😉.
Groet,
Ben 🆒

Ik vind dat er best iets meer gemeld mag worden, hoe iets in elkaar zit of hoe iets verholpen is/gaat worden. Je kunt dan soms iets beter begrijpen hoe het zit en er zijn meerdere techneuten in de community die dat ook leuk vinden en mogelijk zelfs een steen(tje) kunnen bijdragen.
Ik mag dat wel: uitleggen hoe de vork aan de steel zit (en omgekeerd) 🙂
Ik vind dat er best iets meer gemeld mag worden, hoe iets in elkaar zit of hoe iets verholpen is/gaat worden. Je kunt dan soms iets beter begrijpen hoe het zit en er zijn meerdere techneuten in de community die dat ook leuk vinden en mogelijk zelfs een steen(tje) kunnen bijdragen.
Ik mag dat wel: uitleggen hoe de vork aan de steel zit (en omgekeerd) :)

Tibor dacht al dat de techneuten onder ons de uitgebreide versie wel konden waarderen 😃

Reageer