Vraag

Is betaling via Rapid Transfer mogelijk bij SNS ?

• Weet de weg
  • 3 reacties
Ik wil net mijn creditcard (prepaid) bij Skrill vullen via Rapid transfer, SNS stond erbij vermeld, maar de transactie is 2x mislukt. Kan dit nog niet bij SNS ?? Zou het graag zo doen want dit scheelt weer de helft provisie.

5 Reacties

Sorry,
Te snel gereageerd; ik zie net dat de transactie in mijn SNS stond voor mijn goedkeuring.
Heb ik gedaan en nu is het naar de ING ?? daar zal het dan wel even blijven staan denk ik,
want het zit nog niet in mijn saldo bij skrill. Toch niet zo rapid dus want net ook via i-Deal gedaan en dat staat er dus wel meteen op.
Ondertussen zag ik op een landkaart dat een X-aantal landen gebruik maakt van Rapid transfer, alleen staat Nederland daar dus niet bij. Waarom niet?
Goedemiddag Henny,

Goed om te zien dat je transactie toch plaatsvindt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in Skrill. Zoals ik het lees, stel je een vraag over de services van Skrill. Klopt dat? Je kunt je vraag in dat geval het beste bij hen neerleggen.
Nou, het blijkt dus inderdaad via ING te gaan en de volgende dag pas stond het op mijn rekening bij Skrill. (via Ideal staat het er dus meteen op maar is dan 2x zo duur).
Ben nog wel benieuwd Marijke, waarom SNS en Nederland niet meedoen met de Rapid transfer service die in nagenoeg alle Europese landen mogelijk is.
Met vr.gr.
Henny
De Nederlandse banken gaan per mei 2019 het zogenoemde "Instant Payments" introduceren (en ik verwacht dat SNS daar ook bij is). Je krijgt dan 24/7 creditering/debitering en maximaal 5 seconden voordat het op de rekening van de ander is (wel een Nederlandse bank die meedoet). Het is dus sneller dan de Europese richtlijn. Ook zal er geen maximum bedrag zijn. Ik ken "Rapid transfer" niet maar zie geen voordelen t.o.v. Instant Payments. Kortom, grote kans dat de Nederlandse banken niet meedoen omdat zij een eigen systeem hebben dat voldoet aan de Europese richtijn.
Goedemorgen,

Fijn dat het geld inmiddels is bijgeschreven op de rekening van Skrill. Begin 2019 beginnen we inderdaad met Instant Payments. Misschien biedt dit uitkomst voor je. Met Instant Payments wordt een overboeking meteen bijgeschreven op de rekening, zodat de ontvanger binnen enkele seconden beschikt over het geld. Dit wordt 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar, dus ook in het weekend en op feestdagen. Een aantal banken, waaronder SNS, doen hieraan mee. Vanaf begin 2019 wordt dit getest bij een kleine groep klanten. Uiterlijk 1 mei 2019 wordt het actief voor alle rekeningen: betalingen die voldoen aan de voorwaarden worden dan automatisch zo snel mogelijk verwerkt. Dit wordt niet als keuze aangeboden.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)