SNS

Beantwoord

Is bij SNS het betalingsverkeer langzamer dan bij andere banken?

• 12 mei 2020
  • 3 Reacties
  • 4428 Keer bekeken

Beste allemaal,

Gisteren heb ik een bedrag gestorneerd rond 12 uur 'smiddags. Vandaag 3 uur smiddags heb ik het bedrag nog steeds niet op mijn rekening. Persoonlijk vind ik dat dit veels te lang duurt aangezien je bij andere banken het gestorneerde bedrag dezelfde dag nog ontvangt. En anders wel direct de volgende ochtend. Waar light het aan bij de sns bank? is het luiheid? Ook buitenlandse transacties verlopen aanzienlijk langzamer in vergelijking met andere banken. Klanten van de sns bank krijgen ook gestructureerd hun salaris later binnen dan de klanten van andere banken. Nu ik me realiseer dat sns qua snelheid zwaar achterloopt in vergelijking met andere banken overweeg ik over te stappen. Mijn vraag is ook: Is de SNS bank zich bewust van dit feit? Werkt de Sns bank eraan om zowel storneringen als buitenlandse transacties te versnellen? Vaak word er gezegd dat transacties geregeld worden door een extern bedrijf waardoor SNS weinig kan veranderen aan de transactie snelheid. Maar dit geloof ik gewoon niet omdat het bij andere banken WEL gewoon snel verloopt. 

Alvast bedankt voor uw tijd en antwoord

Groetjes Tony

icon

Beste antwoord door Sanne-K SNS 12 mei 2020, 18:41

Goedemiddag @tfrass en allereerst welkom op onze community. Fijn dat het is gelukt om een topic aan te maken en je eerlijkheid dat je niet gelooft dat transacties door een extern bedrijf worden verwerkt. Ik geef je graag antwoord op je vragen. Als je een bedrag terugboekt, dan staat het bedrag altijd uiterlijk binnen 2 werkdagen weer op je rekening. Als je het bedrag op werkdagen voor 21.30 uur terugboekt, dan staat het de volgende werkdag weer op je rekening. De incasso kan op elk moment van de dag worden bijgeschreven, we hanteren hiervoor geen vaste tijdstippen.

Gelukkig is er tegenwoordig Instant Payments waardoor overboekingen binnen een paar seconden op de rekening van de ontvanger staan. Maar in een aantal situaties (zoals salarisbetalingen) werkt dit niet omdat deze bedragen in batches worden overgemaakt. In dat geval duurt het uiterlijk 1 werkdag voordat het bedrag op je rekening staat, omdat betaalverwerker Equens dit verwerkt. Interne betalingen binnen je SNS domein verwerken we vrijwel altijd direct.

Wat de verwerkingstijd bij andere banken is, dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat we er altijd alles aan doen zodat jij zo snel mogelijk over je geld kunt beschikken. Mocht je verder nog vragen hebben, dan lees ik dat graag.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3

Goedemiddag @tfrass en allereerst welkom op onze community. Fijn dat het is gelukt om een topic aan te maken en je eerlijkheid dat je niet gelooft dat transacties door een extern bedrijf worden verwerkt. Ik geef je graag antwoord op je vragen. Als je een bedrag terugboekt, dan staat het bedrag altijd uiterlijk binnen 2 werkdagen weer op je rekening. Als je het bedrag op werkdagen voor 21.30 uur terugboekt, dan staat het de volgende werkdag weer op je rekening. De incasso kan op elk moment van de dag worden bijgeschreven, we hanteren hiervoor geen vaste tijdstippen.

Gelukkig is er tegenwoordig Instant Payments waardoor overboekingen binnen een paar seconden op de rekening van de ontvanger staan. Maar in een aantal situaties (zoals salarisbetalingen) werkt dit niet omdat deze bedragen in batches worden overgemaakt. In dat geval duurt het uiterlijk 1 werkdag voordat het bedrag op je rekening staat, omdat betaalverwerker Equens dit verwerkt. Interne betalingen binnen je SNS domein verwerken we vrijwel altijd direct.

Wat de verwerkingstijd bij andere banken is, dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat we er altijd alles aan doen zodat jij zo snel mogelijk over je geld kunt beschikken. Mocht je verder nog vragen hebben, dan lees ik dat graag.

Hi @Sanne-K SNS Bedankt voor uw reactie!

Worden storneringen ookk via Equens verwerkt?  Als ik dat bedrijf google dan zie ik dat de Rabo, ING en abn amro bank alle 3 aandeelhouder zijn met een redelijk percentage. SNS staat er niet tussen. Nu zegt u dat u niet weet hoe de verwerkingstijd van andere banken is. Dat is niet erg maar ik kan u met veel zelfvertrouwen vertellen dat daar alles veel sneller verloopt. Dat is gewoon zo. Mijn vraag aan u is dan ook: Denkt u dat de Rabo,ING en ABN Amro bank voorrang krijgen bij transacties vanwege het feit dat ze aandeelhouder zijn?

Reputatie 5
Badge +4

Beste @tfrass,

De situatie (voorrang) die je in je laatste reactie schetst, is niet mogelijk. In Nederland vallen - onder andere - alle banken onder de AFM. De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten. Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen zij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.

Het gedragstoezicht van de AFM is gericht op eerlijke en transparante financiële marktprocessen, zuivere verhoudingen tussen marktpartijen en de zorgvuldige behandeling van klanten. Het is immers belangrijk dat het publiek, het bedrijfsleven en de overheid vertrouwen hebben in de financiële markten. Lees hier meer over het toezicht van de AFM.

Tot slot: het storneren van een bedrag wordt eenvoudig uitgelegd in onderstaande video, daarnaast informeren we je graag aanvullend op onze website. 

Reageer